Babykurv

Smooshkin

Glad i forumet
Siden soverommet vårt ikkje er av dei største, så vil det bli litt trongt med ei sprinkelseng der.. Me tenker derfor å heller kjøpe ein babykurv som babyen kan ligge i så lenge det lar seg gjøre! Det praktiske med ein slik kurv er at man kan flytte den med seg ned i stua, til dømes! Følger jo med stativ som man enkelt kan legge sammen og flytte på! Dessuten så er ikkje dei noe store av størrelse heller.. Opplevde med gutten vår at han ikkje likte å ligge i den store sprinkelsenga.. Han roa seg mykje bedre i vogn bagen! Tenker og derfor at ein babykurv er midt i blinken dei første månadene. Har sett litt på kurvene som finnes på bambina.no. 

Hva tenker dere? Seng eller babykurv den første tiden? Har dere evt noen andre kurver å anbefale? :-)

Kurv hadde kanskje vært noe å ha i stua, hmm.. eller vugge.

Sprinkelseng funka fint sist, me ordna senga slik at den ikkje føltes så stor , la en juniordyne v fotenden så han ikkje skulle vær helt lost oppi der

Vesten skrev:
 Kurv hadde kanskje vært noe å ha i stua, hmm.. eller vugge.

Sprinkelseng funka fint sist, me ordna senga slik at den ikkje føltes så stor , la en juniordyne v fotenden så han ikkje skulle vær helt lost oppi der

Ja, eg brukte ammeputa for å få senga til å virke mindre! Funka det altså, men denne gangen tenker me babykurv pga plassmangel...

Jeg skal ha kurv denne gangen, tenk så praktisk å slippe å vekke babyen bare fordi jeg skal ned og legge meg for eksempel? Jeg kommer til å bare sette kurven oppi sprinkelsenga inntil videre :-)

Vi hadde vugge sist og det var ikke så kos som jeg trodde det ville bli...

Vi har babykurv fra Bambina. Praktisk sak å ha. Kommer nok til å bruke den nå også til nattsoving i allefall, men har så lyst på en lenadervugge for å henge i stuetaket i tillegg. Syns det må være kjekt å få den lille litt ut av veien for storebror..hehe

**AM** skrev:
Vi har babykurv fra Bambina. Praktisk sak å ha. Kommer nok til å bruke den nå også til nattsoving i allefall, men har så lyst på en lenadervugge for å henge i stuetaket i tillegg. Syns det må være kjekt å få den lille litt ut av veien for storebror..hehe

Hvem av kurvene er det du har? Fornøyd?

Smooshkin skrev:

**AM** skrev:

Vent litt, skal jeg finne den....Den er blå da, så blir det jente denne ganger får hun finne seg i å sove i blått. Eller kanskje få noen til å sy rosa trekk til den...

**AM** skrev:

Smooshkin skrev:

**AM** skrev:

Vent litt, skal jeg finne den....Den er blå da, så blir det jente denne ganger får hun finne seg i å sove i blått. Eller kanskje få noen til å sy rosa trekk til den...

Den var fin! Eg kjører sikkert og kommer til å kjøpe hvit eller creme farget! Vil vite kjønn på ultralyd, men kjipt om dei tar feil :-) Har ei venninne som fikk beskjed om at ho venta ei jente, to ganger. Men ut kom det ein gutt :-)

Et bra tips, kurv eller vugge har ikke vært i mine tanker engang.
Vi har også liten plass på soverommet, eller hems om man kan kalle d det!
Det skal jeg også vurdere sterkt :)

Litt usikker hva vi blir å gjør, hadde håpt storebror skulle bli klar å begynne med "storeguttseng" før babyen kommer så vi slipper å kjøpe enda en sprinkelseng. Vi har en vugge, men mulig vi låner oss en til, så vi kan ha en oppe på soverommet og en nede i stua, så drøyer vi sengekjøpet litt og ser når han blir klar :-)

Jeg har også lyst på kurv. Forrige gang brukte vi hardbaggene helt i begynnelsen, men kurv er jo mye finere da. Jeg flytter jentene over til stor seng nå så jeg har sprinkelseng, men kunne tenkt meg å vente litt med å ta den i bruk for kurv er mer praktisk.

Jeg har lyst på en sånn en, har tenkt på en krok i stuen og en på soverrommet, men får se, har vugge også. Og 2 åringen skal får stor gutt seng etter hvert, så har jeg grindseng da.

Jeg vurderer å kjøpe en babykurv slik at jeg kan ha h*n ved siden av sengen min... Er ikke plass til sprinkelseng der, og ble uendelig lei av å gå til motsatt side av rommet hele tiden...

Vi har også ikke plass til sprinkelseng på soverommet vårt. Jeg tenker på å skaffe en sånn bedsidecrib. Har ikke så stor leilighet, så babyen kan fint sove i den eller lekegrinda på dagtid.

Om babyen synes senga blir for stor så kan man lage et lite "rede" av dyne/teppe/ammepute for å skape trygge kanter rundt den. De gjør det på premature og de roer seg fort bare de får de samme "veggene" å sparke mot som de hadde inne i livmora:)

Vi har også ikke plass til sprinkelseng på soverommet vårt. Jeg tenker på å skaffe en sånn bedsidecrib. Har ikke så stor leilighet, så babyen kan fint sove i den eller lekegrinda på dagtid.

Om babyen synes senga blir for stor så kan man lage et lite "rede" av dyne/teppe/ammepute for å skape trygge kanter rundt den. De gjør det på premature og de roer seg fort bare de får de samme "veggene" å sparke mot som de hadde inne i livmora:)

Vi har en hengekurv som skal henge i allrommet, også bruker vi bare hardbagen til vogna på natta den første tiden. Sist gikk det faktisk noen mnd før vi tok i bruk sprinkelsenga.

kurv på soverommet, vugge i stua, åsså satser vi på at storebror er ferdig med sprinkelsenga til lillebror trenger den ;) 

Tweak skrev:
Jeg skal ha kurv denne gangen, tenk så praktisk å slippe å vekke babyen bare fordi jeg skal ned og legge meg for eksempel? Jeg kommer til å bare sette kurven oppi sprinkelsenga inntil videre :-)

Vi hadde vugge sist og det var ikke så kos som jeg trodde det ville bli...

Vi brukte den metoden med kurv oppi sprinkelsenga sist og det funket kjempebra. Skal gjøre det slik denne gangen også. Ellers har jo stokke en fin seng for de  med dårlig plass. Kurven varte bare i 3 mnd med godjenta våres. Da hadde hun vokst ut av den.

http://www.stokke.com/no-no/nursery/stokke-sleepi-bed.aspx

Back
Topp