Babyklestråd! :)

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Noen som vil dele erfaringer eller spørsmål? :)

Mine erfaringer:
  • Polarn o pyret sine babysokker er gode! Veldig elastiske og faller ikke av foten :)
  • Nameit har fine luer til de minste hodene :p slet med å finne tykkere luer som passer min baby (35cm i hodet nå), men nameit hadde.
  • Joha holder seg godt vask etter vask, har alltid vært fornøyd med kvaliteten på Joha.
  • Lillelam sin "kjøredress"/"sparkedress" sitter godt på de små synes jeg og er lette å få på pga glidelås. Dyre ja, men Babyshop har salg på dem frem til jul :p obs, små i str! Ifølge de i butikken ;)
  • Nøstebarn sin babybukse i ull/silke er genial. Sitter så godt og er kjempemyk.
  • Lindex sine babyklær er de beste synes jeg, av bomullsklær i kjedebutikker. Står kanskje sidestilt med Polarn o Pyret sitt tøy. Men har handlet der i 3 år og klærne varer og varer, selv etter hyppig vask og tørketromling. Passformen er god og! Mindre fornøyd med Newbie sitt tøy, det har tapt seg siden det først kom ut. Kjøpte bla.a en bukse med fot derfra, og den bare faller ned. Og bodyene er stive. Hennes&Mauritz sitt babytøy synes jeg også er bra, etter en runde i tørketrommelen er bodyene derfra også veldig myke.
Det jeg lurer på er:
Hvor får jeg kjøpt babyvotter som er gode? Som ikke faller av så lett, som har god passform og ser etter både tynne og tykke. Har en ulldress fra Joha som har innebygde votter, veldig kjekt, men når jeg bruker dressen fra Lillelam så må jeg ha votter :)

Det jeg lurer på er:
Hvor får jeg kjøpt babyvotter som er gode? Som ikke faller av så lett, som har god passform og ser etter både tynne og tykke. Har en ulldress fra Joha som har innebygde votter, veldig kjekt, men når jeg bruker dressen fra Lillelam så må jeg ha votter :)

Storesøster kjøpte eit par ullvotta på name it, som var veldig gode. Relativt stramme rund håndleddet slik at dei ikkje dett av. Brukt dei mykje og mini held godt varmen med dei.

Storesøster kjøpte eit par ullvotta på name it, som var veldig gode. Relativt stramme rund håndleddet slik at dei ikkje dett av. Brukt dei mykje og mini held godt varmen med dei.
Takk for tips :D

Takk for gode innspill!

Våre erfaringer etter en uke hjemme:
Foreløpig går det bare i ulltøy og noe bambus. Det absolutt viktigste er at tøyet er lett å få av og på. Babyer er søte nok uten veldig fancy tøy, tenker vi. :) Vi burker mest lange dresser med knepping fra hals til fot, evt glidelås. Vi har noen bodyr med én knapp på skuldra, litt plundrete å få over hodet, men det går. Vi har også fått en body helt uten knapp - spørs om den blir liggende ubrukt...

Favoritten er Janus sin ulldress. Veldig enkel å kle av og på, og topp kvalitet. Men veldig stor i størrelsen - junior svømmer litt i str 50. En av butikkene har 20-50% rabatt på denne nå, men de har nesten ingen farger i str 50.

Sandviks sitt ulltøy (merke Laska) er også veldig deilig, bare usikker på om ikke trykknapper er mer komfortabelt å ha på enn glidelås, som disse har.

Noen tips om praktiske, lange ulldresser som ikke koster en formue?

Lillelam ullvotter og ullsokker brukes flittig her.
Av luer går det i joha ull-luer og en jeg har strikket selv. Og en fra h&m som jeg mistenker har krympet litt i trommelen. Lillebror var bare 34 cm i hodet så merker godt at luene er litt store.
Ellers lillelam ulldresser er flotte. Kan kjøpes på salg, ofte til 20-30% rabatt.
Bruker pysjer om natta og bodyer og bukser om dagen. Litt hjemmestrikk her å. omslagsbodyer er kjekke. Hadde mange slike etter storebroren.
Og bilstolpose er utrolig kjekt.

Noen som vil dele erfaringer eller spørsmål? :)

Mine erfaringer:
  • Polarn o pyret sine babysokker er gode! Veldig elastiske og faller ikke av foten :)
  • Nameit har fine luer til de minste hodene :p slet med å finne tykkere luer som passer min baby (35cm i hodet nå), men nameit hadde.
  • Joha holder seg godt vask etter vask, har alltid vært fornøyd med kvaliteten på Joha.
  • Lillelam sin "kjøredress"/"sparkedress" sitter godt på de små synes jeg og er lette å få på pga glidelås. Dyre ja, men Babyshop har salg på dem frem til jul :p obs, små i str! Ifølge de i butikken ;)
  • Nøstebarn sin babybukse i ull/silke er genial. Sitter så godt og er kjempemyk.
  • Lindex sine babyklær er de beste synes jeg, av bomullsklær i kjedebutikker. Står kanskje sidestilt med Polarn o Pyret sitt tøy. Men har handlet der i 3 år og klærne varer og varer, selv etter hyppig vask og tørketromling. Passformen er god og! Mindre fornøyd med Newbie sitt tøy, det har tapt seg siden det først kom ut. Kjøpte bla.a en bukse med fot derfra, og den bare faller ned. Og bodyene er stive. Hennes&Mauritz sitt babytøy synes jeg også er bra, etter en runde i tørketrommelen er bodyene derfra også veldig myke.
Det jeg lurer på er:
Ser du ikke liker newbie så godt. Synes de har så mye fint, men ikke vasket enda. Kjøpte votter med fleece inni der. De virket store, men det som var fint var at de kunne brettes langt opp over armen og satt da som støpt.

Ser du ikke liker newbie så godt. Synes de har så mye fint, men ikke vasket enda. Kjøpte votter med fleece inni der. De virket store, men det som var fint var at de kunne brettes langt opp over armen og satt da som støpt.
Har tøfler derfra som er ok, så kan hende jeg hadde vært fornøyd med vottene :)

Takk for gode innspill!

Foreløpig går det bare i ulltøy og noe bambus. Det absolutt viktigste er at tøyet er lett å få av og på. Babyer er søte nok uten veldig fancy tøy, tenker vi. :) Vi burker mest lange dresser med knepping fra hals til fot, evt glidelås. Vi har noen bodyr med én knapp på skuldra, litt plundrete å få over hodet, men det går. Vi har også fått en body helt uten knapp - spørs om den blir liggende ubrukt...

Favoritten er Janus sin ulldress. Veldig enkel å kle av og på, og topp kvalitet. Men veldig stor i størrelsen - junior svømmer litt i str 50. En av butikkene har 20-50% rabatt på denne nå, men de har nesten ingen farger i str 50.

Sandviks sitt ulltøy (merke Laska) er også veldig deilig, bare usikker på om ikke trykknapper er mer komfortabelt å ha på enn glidelås, som disse har.

Kjøpte en ulldress på nameit, kosta 400,- men jeg kjøpte den litt stor. Veldig god å ha på og varmer godt. Merinoull og litt sånn tova :) anbefales :)

Takk for gode innspill!

Jeg må si meg misfornøyd med Hust&Claire sine bodyer med knapp på skulderen. Vesla mi bruker 50, dette er størrelse 56 og sååå trang og ekkel å få på over hodet. Noa Noa sin body med konvoluttåpning puttet jeg også i "gis bort"-posen. Den var trang og stiv!
Helt klart best med omslagsbodyer ja :) men er fornøyd med Next Direct sine bodyer med konvoluttåpning.
Jeg har kjøpt en ulldress fra JOHA, den kostet vel 299 eller 399. Knapper og med fot. Holder seg godt i vask, men min lille sparker så fælt at slike heldresser ikke er noefor henne hr jeg merket ;) får begge bena i ett ben - om du skjønner. Og da er orkesteret igang.
Jeg ble så forbanna på pysjen hennes i natt da hun hylte for tredje gang at jeg bare tok ut føttene! Så lå hun med halve pysjen på. Da sovnet hun i hvertfall :)

Fin tråd!

Her har det snart gått en uke med ullbody, ullstrømpebukse og hjemmestrikk.
- Janusbodyen er for vid i halsen og for kort på ermene.
- Nøstebarns body og strømpebukse sitter best.
- Papirbleier og sennepsfarget sprutbæsj er risikosport.

Jeg har strikket dress og votter. Det anbefales, men tar sikkert for lang tid nå.

Tror det er individuelt hvordan man opplever klærne, avhengig av kroppsfasong til babyen. Men her er noen av mine observasjoner:

- Joha er smalt og langt, så passer ikke en lubben unge.

- HM er bredere og romslig i størrelsen

- Lindex er små i størrelsen, samme med Hust&clare

- Polarn o Pyret har god kvalitet og de eneste sokkene som faktisk holder seg på føttene.

- lille lam ulla er god!

Liker Lille Lam sine ullvotter. De sitter godt på hendene. Ellers så bruker vi en del omslagsbodyer i økologisk bomull fordi det er så mykt. Lite ull som har blitt brukt til nå da han er så varm. Bruker hjemmestrikket ullbukse og jakke når vi går tur.

Jeg må si meg misfornøyd med Hust&Claire sine bodyer med knapp på skulderen. Vesla mi bruker 50, dette er størrelse 56 og sååå trang og ekkel å få på over hodet. Noa Noa sin body med konvoluttåpning puttet jeg også i "gis bort"-posen. Den var trang og stiv!
Helt klart best med omslagsbodyer ja :) men er fornøyd med Next Direct sine bodyer med konvoluttåpning.
Jeg har kjøpt en ulldress fra JOHA, den kostet vel 299 eller 399. Knapper og med fot. Holder seg godt i vask, men min lille sparker så fælt at slike heldresser ikke er noefor henne hr jeg merket ;) får begge bena i ett ben - om du skjønner. Og da er orkesteret igang.
Jeg ble så forbanna på pysjen hennes i natt da hun hylte for tredje gang at jeg bare tok ut føttene! Så lå hun med halve pysjen på. Da sovnet hun i hvertfall :)

Min jente får også begge ben i et hull og det er bare styr. Løsningen her er sokker/"tøfler" utenpå, da sitter den godt ☺️

Min jente får også begge ben i et hull og det er bare styr. Løsningen her er sokker/"tøfler" utenpå, da sitter den godt ☺️
Ja, fant ut det hehe. Lurt tips :) men er noen arvede pysjer fra Nameit (tror jeg) som har ganske stor bredde mellom bena. De er for store de pysjene, men merkelig nok så holder bena seg på plass :wideyed: Rare greier.

Beste sokkene vi har er tom og Trine fra spar kjøp, fikk den som gave og nå blir ingenting annet brukt!
Klarte å sette de på feil program i vaskemaskinen så de tover litt, men de passer egentlig endå bedre nå :)
Ellers så er eg enig med det med bodyer med fot. Forferdelig irriterende.
Lindex sine klær er gode, men synes bodyene kan fort bli litt kald, trenger en genser over som regel
Vi bruker mothercare og mamas and papas sine bodyer mest av bomulls bodyer og strømpisene dems også
H&M er helt Ok. Synes utreklærene dems er ganske god. Har en med delt bukse og genser og en heldress, bruker begge ganske mye :)
Ull klær skulle vi gjerne hatt mer av, vi har sokker og body fra spar kjøp (tom&trine) fornøyd med det, litt stor i halsen (bodyen). Har en leggings fra H&M helt Ok, stikker litt. En bukse, en body og en strømpis fra janus, de er veldig bra synes eg.
Eg bruker noen bomulls votter fra H&M de holder seg veldig godt på men kan være litt kalde på de kaldeste dagene ;)

-Newbie fra kappahl er veldig store i str! Fikk nettopp bodyer i str 50 derfra, de er større enn andre str 56 :( lillemor var bare 46 cm ved fødsel (16 dager siden), så får ikke brukt de bodyene på en god stund i hvert fall.
-HM sine bodyer er gode, men litt vide. Buksene med føtter fra hm er også greie, de sitter stort sett godt på uten at beina forsvinner så langt opp.

Last edited:
Har brukt en del fra Nøstebarn til alle ungene og er veldig fornøyd.
Polern o pyret er jeg å veldig fornøyd med. Litt store i str da, men jeg syns det bare er kjekt ;)
Lindex og Nameit er jeg å fornøyd med.
Cubus og H&M liker jeg ikke, syns de mister fasongen så fort og holder seg dårlig i vask :(

Back
Topp