Babykløe

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Vår gutt har så godt som alltid hatt litt utslett på begge sine av hodet (fra tinningen og ned mot haka) og han klør veldig der når jeg ammer han og han er trøtt.. Tror det er melkeutslett, men jeg vet ikke.. Helsestasjonen sier ikke så mye når jeg spør hva jeg skal gjørr, annet enn at jeg skal smøre med aderma-krem..(fuktighetsktem) kremen funker midlertidig, men kommer raskt tilbake :-/ ser litt rødt ut og huden føles litt hard.. Andre som har/har hatt det sånn? Tips til hva det kan være og behandlingsmåter mottas med takk :-)

det er ikke atopisk eksem da? jeg har 3 barn med det (har det selv å) og det er rødt og på en måte hardt. det klør hvertfall mye og kommer igjen og igjen. begynte som tørre felt i ansiktet på barna her før det flyttet seg til andre plasser på kroppen ifra dem var ca 6-8 mnd.

bader dem i nøytral babyolje, smører med propolis salve eller pattesalve til vanlig. når det er ekstra rødt og irritert så smører jeg med mildison.

er forsiktig med sterke/parfymerte såper og vaskemiddler til klær osv.

Det kan det godt være det er.. Er det noe en lege må fastslå? Og de kremene, får man de på resept eller kan jeg bare kjøpe de på apotek og prøve de uten at jeg vet helt hva utslettet er? Er atopisk eksem en allergi?

Kan det stemme at jeg husker at du bor i Arendal eller der omkring? I så tilfelle hadde jeg fått helsesøster til å skrive en henvisning til barnespesalisten på Stoa. Han er dyktig og kan gi deg riktig veiledning. :-)

Snupp reagerer på fukt fra sikkel og melk. Vi smører med Inotyol de dagene det er hissig. Dette fjerner utslettet over natten som regel. Men en lege vil sikkert kunne svare bedre da den kan se utslettet. En tur til legen er kort og smertefritt :)

Back
Topp