Babyklær.

ElisabethRB

Forumet er livet
Ser at mange har begynt å handle inn til babyen...
Så vil bare dele noen erfaringer...

Slike sparkebukser og slikt... Vi kjøpte noen slike til lillegutt da jeg var gravid med han. Men kjøpte da med fot...
Disse fikk han bare brukt kort tid, siden han vokste fort, og hadde sinnsykt store føtter da han var født...
De uten fot varer i hvertfall litt lenger, og passer babyen uansett str på foten hans/hennes...

hmmmmmm.... ikke helt enig der, jeg hadde maaange slike med fot å var veldig fornøyd med de :-) (men klart de vokste fort ut av de, men de er billige på H&M)
Bedre med de enn sokker syntes jeg, da sokkene sparket ho av seg hele tiden...... hehe

ÅÅÅÅÅÅÅ, den må jeg sjekke ut :-)))))) Hørtes supersøt ut!!!!
Har ennå ikke funnet noe jeg har lyst på :-(

ORIGINAL: Arielle

Jeg kjøpte første jentebaby-klesplagget idag :) En joggedress fra H&M..Lyserosa med en stooor sommerfugl på ryggen..Kjempesøt :)

Så herlig[:D]
Gleder meg til jeg kan gjøre det jeg[8D]
(Om de klarer å se kjønnet på 3D ul da...[8|])

ORIGINAL: ElisabethRB

Jeg kjøpte første jentebaby-klesplagget idag :) En joggedress fra H&M..Lyserosa med en stooor sommerfugl på ryggen..Kjempesøt :)

Så herlig[:D]
Gleder meg til jeg kan gjøre det jeg[8D]
(Om de klarer å se kjønnet på 3D ul da...[8|])

Krysser alt for at du får sett det :-) Når skal du?

Skal ikke før i slutten av april - begynnelsen av mai...
Har ikke bestilt enda nei... Ble jo drit forbanna når jeg oppdaget at det var så lang tid til[8D]
Men skal bestille snart[;)]
På kvinnedoktorens sider står det at det blir best resultat mellom uke 26-34...
Vi var i uke 32 sist, og fikk beskjed om at det var i det seneste laget, for babyen kan bli for stor, slik at det blr vanskelig å se... (Men søster'n fikk helt sykt bra bilder i uke 40 også hu da....[8|] (Ekstra ul da hu var der som hu fikk med jm timen hu tok privat...) Men da var hu heldig...)

Jeg kjøpte en i hvitt før jeg visste kjønnet..Den hadde en liten frosk på ryggen. Og så er det mønster i hettene på genseren.Og glidelås. Måtte bare ha en til..De er så søte og myke..

Den frosken er søt! Jeg kjøpte den i hvit sparkebukse i går med frosken på magen [8D]

Et annet lite tips som kan gis angående babyklær som jeg erfarte er joggedressen med hette og glidelås [:'(] Ble brukt mange av buksene her, men ingen av hettegensrene, for det første baller bare hetta seg og lager krøll, siden de ligger nesten hele tiden når de er små, og glidelåsene kom ofte opp i ansikte til snuppa og skrapa henne opp.. [:'(]

Selv om de er supersøte og mye, så hjelper det så lite syns jeg..

Vi brukte mye sparkebukser med fot, snuppa var 50 cm når hun kom og jeg følte det var mye enklere å håndtere henne, om dere skjønner, når hun bare hadde et plagg [:)] 

Også er jeg blitt tipset om omslagsbodyer istedet for de man må dra over hodet [:)]

Det er mange ulike erfaringer ute og går...
Tror nesten man må prøve seg frem.
Men det beste tipset må vel være å teste ut hva som funker for dere og deres baby. Dvs. ikke kjøp mange plagg, men litt forskjellig, og se hva du trives med...

Vi brukte mye hettegensere og slikt, fordi vi syns det var knall kult[8D]
Men som sagt, så er det vel opp til hver enkelt[;)]

ORIGINAL: ElisabethRB

Det er mange ulike erfaringer ute og går...
Tror nesten man må prøve seg frem.
Men det beste tipset må vel være å teste ut hva som funker for dere og deres baby. Dvs. ikke kjøp mange plagg, men litt forskjellig, og se hva du trives med...

Vi brukte mye hettegensere og slikt, fordi vi syns det var knall kult[8D]
Men som sagt, så er det vel opp til hver enkelt[;)]

Veldig enig her asså [:D][:D][:D]

Vår erfaring er også at hetter er i veien for disse småttisene. Vår pjokk har ikke begynt å bruke gensre før nå egentlig, tidligere har det alltid gått i bodyer og strømpebukser/bukser.

Vi brukte ikke en eneste hettegenser til hverdags, fordi det var klumpete, men hadde på av og til når vi skulle ut på noe. Men så hadde jeg jo vinterbarn, og klumpete ting i voksipose når babyen skal sove syntes jeg ikke noe om, litt annerledes når man får barn på sommeren [:)]

Uansett kjempekoselig å kjøpe små plagg. Var forresten hette på det første settet jeg kjøpte til babyen sist også, hehe.

Back
Topp