Babyklær

ice

Glad i forumet
I dag er det uke 16 for meg, og nå er jeg begynt å handle inn litt til lillegulle[:)].., men lurer på hvilke størrelser jeg skal kjøpe? Noen sier at jeg må kjøpe i str 50 mens andre sier det er lurt å kjøpe litt større.. siden dette er min første så har jeg ingen erfaring på dette området..,
Hvilke størrelser kjøper dere?

jeg blir å kjøpe noen plagg i 50, ellers mest i 56.... men kommer ikke til å "ta helt av"....
hadde aaaalt for mye småklær sist...

Eg har bare kjøpt i str 56 til mine, og når dei i familien fikk vite at begge babyene var 46 cm når dei kom så var det fult av mini klær vi fikk! Noe sparte eg og byttet i større str for babyene vokser så fort i begynnelsen. Gode sokker og myke strømpebuker og myke bodyer har eg fått mye igjen for å kjøpe selv ofte, og år eg handler inn til babyen så kjøper eg ofte i både str 56 og 62 siden det ikkje alltid er så lett å handle med en nyfødt baby[:D] Kos deg!

Jeg handlet i BARE 62 fordi alle sa jeg skulle gjøre det, de mente baby på rundt 4 kg ikke kom til å bruke 50/56...
... sebastian var 4070 og 53 lang, og brukte 50/56 i sikkert 2-3 måneder uten problemer. Så vi måtte ut og handle, for alle kjøpte 62 i gave for at han skulle ha noe å "vokse i"..

Denne gangen handler vi litt i 50/56 til hjemreise, og ser hva vi får. Har klær etter 1. mann her, som vi kan bruke i mellomtiden til vi ser hva vi får/har..

Jeg ville kjøpt det meste i 56, men noen små ting i 50.. Snuppa her var 50 cm når hun kom, og vi brukte str 50 i en måneds tid, men 56 ble veldig stort på en liten baby som bare er 50 cm..

Jeg syntes det er veldig greit å ha litt av hver str, rett og slett.. En får jo også veldig masse når ungen kommer:) Kjedelig å ha for masse klær og bare rekke å bruke det 1-2 ganger.. Så denne gangen skal det kun kjøpes noe få ting og heller bruke det godt det vi rukte på førstemann:)

Jeg kommer til å kjøpe litt klær i str 50 for å ha til å begynne med. Dersom nr 2 er gutt har vi mye etter storebror som kan brukes om igjen. Jeg har tenkt å prøve å ikke kjøpe så mye klær på forhånd, men vet at det er veldig vanskelig [:D].

Jeg kjøper en del i 50, mer i 56 og litt mer enn det igjen i 62. Lillegutt brukte str 50 i 6 uker, han var 3270 og 51 cm når han ble født. Og da ble 56 veeeldig stort! Synes det er greit at klærne passer i starten, de er jo så små og sammenkrøpet, så med store klær blir de bare enda vanskeligere å håndtere synes jeg. Det meste av det man får i gave er som regel 56/62, så det kan være greit å ha litt i 50. Anbefaler også å kjøpe mest "hverdagsklær" som bodyer, myke bukser og strømpebukser, for det meste man får er som regel fine sett som ikke nødvendigvis er så praktiske sånn til hverdags.

Gullklumpen her veide nesten 4,6 og var 52 cm lang da han ble født. Han brukte str 50 i flere uker, så vi måtte handle inn mer av det rett og slett. Siden han ble estimert til å veie nesten 4 kg var det mange som sa vi ikke kom til å trenge det, men der tok de feil gett! Det meste vi fikk i gaver var str 62 og 68, og litt 74.
Hadde til og med en pysj i str 48 som han brukte et par-tre uker.

Sist hadde vi ingenting i str 50, for alle sa at vi måtte kjøpe i 56 og oppover, men han trengte str 50 iallefall den første mnd...
Han var da 49 cm lang og 3354 gr...

Hadde gått for noe i 50, noe i 56 og litt mer i 62[:)]

Back
Topp