Babyklær

Glad_mamma

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Eg liker så godt å kikke på babyklær.. Å kunne tenkt meg å kjøpt så mye:happy: Kor mye tenker de å kjøpa før fødselen?

Så lite som mulig. Har en del fra før, men kjøpte ikke så mye før fødsel til de to andre heller.

Hvor mange bodyer tenker dere er greit å ha i hver størrelse? Og minste str dere kjøper? 50?

Å kjøper dere ull eller bomull til den første tiden? Jeg får i starten av september! Hva er greiest da?

:):singing::)
Å kjøper dere ull eller bomull til den første tiden? Jeg får i starten av september! Hva er greiest da?

Eg kjøper helst i str 56, å om ungen er liten, så kan heller familie kjøpe 50 å ha me inn på sjukehuset tenker eg:) eg kjøper mest ull, og heller "finbodyer" i bomull. Ull er alltid godt:)

Vi kjøpte 56 som minste størrelse sist. Babyen var 3560 og 53 lang, noe var kanskje bittelitt stort men det funka fint. Bomull eller ull er en smakssak. Brukte nesten bare ull og ull/silke første halve året sist, og det var en mai-baby og varm sommer. Bomull ble han klam i!

Kjøper minst mulig:p vi har en del fra når jentene var små som jeg holder på og sortere. Blir det en gutt, så kjøper jeg sikkert litt blått, men regner med å få en del også. Og butikkene er der hele tiden, så mangler vi noe får sambo gå på shopping for meg:p

Jeg kjøper nok det meste han trenger/jeg vil ha før fødsel:) Elsker å shoppe og det er jo så mye fint! Vi har jo endel etter førstemann, men vil ha litt nytt, og vi må også det av endel ting - fordi de er født til ulike årstider.

Jeg har foreløpig bare kjøpt et par ullbodyer og en ull-longs. Vi har jo mye etter guttene, så uten klær blir hun jo uansett ikke om ikke alt er så jentete.... ;) Og så skal vi få arva en del tøy etter guddattera vår, så vente ri alle fall til jeg ser hva som finnes der...

Jeg har ikke kjøpt noe tøy enda.. :p blir bare å bruke ull men syns det er så mye fint fra feks newbie så kanskje vurdere noen slike plagg også :) blir ikke å kjøpe så mye, halvparten rakk jeg aldri å bruke med de to første og det vi brukte så helt nytt ut når vi begynte med ny størrelse. Har gitt bort alt til venninner så har ingenting, men tenker fire-fem bodyer og strømpebukse/sparkebukse ca det samme holder. Får så mye gaver gjerne og håper noen av de er brukanes i tillegg :)

Hvor anbefaler dere å kjøpe ullbodyer til nyfødt? Og hvilken type ull er best for dem den første tiden?

Tror det også er smak og behag. Vi brukte mye Nøstebarn, særlig ull-slike, den er veldig myk mot huden. Vi brukte vanlig ull derfra og men noen synes at den er litt stikkete rett på huden. Superwash babyull er ofte veldig myk mot huden, men har ikke alle de gode egenskapene som jeg setter pris på ved ull. Alpakka er kjempemykt, men kan loe litt.

Her har det blitt en god del allerede :p Elsker å handle til henne :Heartpink :D
Også vil jeg gjerne ha det meste på plass før hun kommer :happy:

Back
Topp