Babyklær

Monique33

Gift med forumet
Hvor mye babyklær har dere kjøpt selv, kjøper dere nytt eller brukt? Legg gjerne ut bilder av det dere har kjøpt :)

Kjøpt så vi har hatt til sykehusoppholdet pluss litt til ellers har vi arvet litt. Venter med å kjøpe mer til vi ser hva vi får av gaver. Hvis man får mye i str 50 kan man jo bytte til større størrelser også.

Har fått en hel haug av arveklær fra søsteren og andre i familien! Har kjøpt ekstremt lite selv! Men fant ut at jeg vil jo ha noen plagg som jeg og samboer har valgt ut å kjøpt til lillemann:) så har kjøpt inn hentedress og noen bodyer/bukser i str. 50!! Og litt ullklær til vinteren som var på salg!

Så vi har arvet mesteparten, fått noe nytt og kjøpt litt:D har aaaltfor mye klær tror jeg! Så håper jeg får rukket å bruke alt;) heheheImageUploadedByBV Forum1438883725.985882.jpg

I disse skuffende har jeg klær fra str. 50-62!!

Vi har kun arvet masse babyklær fra stesøstra til typen, men skal kjøpe mer selv, også får vi litt i gave :)

ImageUploadedByBV Forum1438885958.619801.jpg
ImageUploadedByBV Forum1438885968.108069.jpg
ImageUploadedByBV Forum1438885979.124824.jpg

Disse er i strl. 50 - 62 :)

Vi har arvet mye, og kjøpt noe. Tror vi har det meste opp til str 68 nå. Spent på hvor stor jenta blir :)

Oy.. Jeg har handlet for flere tusen denne gangen :o Men det er jo lillelam, memini, en fant, miniature, mayoral og slike merker. Tenker at siden dette er siste ungen så skal jeg jaggu meg gjøre det jeg har lyst til :p Har sortert de gamle babyklærne også og solgt en del samt tatt vare på noe av det. Må nok en tur i butikken for å sjekke ut den nye høstkolleksjonen også...

Jeg å har fått mye brukt, men det har vært mest 62 og 68. Og så har jeg kjøpt en del pent brukte ullklær fra bl.a lillelam og nøstebarn selv i str.56. De er jo bare så deilige, og babyer sliter jo ikke ut de klærne på bare et par måneder, så er jo egentlig bare tull å kjøpe nye ullklær til fullpris har jeg funnet ut!;) Ellers har mamma handlet en del nytt i str.56 nå, men eneste jeg har kjøpt nytt selv enda er et sett fra Name it og tynn nyfødt lue fra lillelam:Heartpink Har nesten ingenting i str.50, men det skulle jeg vist få låne/arve/kjøpe av ei venninne i tillfelle vi fikk ei lita jente:dummy1:

Har stortsett arvet eller kjøpt brukt. Eneste nye jeg har kjøpt selv er en jakke og sokker han skal ha på seg på vei hjem. Hadde ingen ting i str 50 til å reise hjem med.

Har fått en hel haug av arveklær fra søsteren og andre i familien! Har kjøpt ekstremt lite selv! Men fant ut at jeg vil jo ha noen plagg som jeg og samboer har valgt ut å kjøpt til lillemann:) så har kjøpt inn hentedress og noen bodyer/bukser i str. 50!! Og litt ullklær til vinteren som var på salg!

Så vi har arvet mesteparten, fått noe nytt og kjøpt litt:D har aaaltfor mye klær tror jeg! Så håper jeg får rukket å bruke alt;) heheheVis vedlegget 129572

I disse skuffende har jeg klær fra str. 50-62!!
Samme her ;) Vi har arvet nesten alt, har tøy fra 50-92 og vil arve mer etter hvert som venninna mi sin datter vokser ut av klærne. Noe har mamma funnet frem som jeg brukte når jeg var lita, noe har mamma kjøpt og noe har vi kjøpt (ikke fordi vi må, men fordi vi vil).
Og vi har alt for masse tøy :p Men da blir vi i hvert fall ikke lei de samme og må ikke vaske konstant hver dag..

Planen var å kun kjøpe det mest nødvendige før fødselen og heller se an hvor stor mini er og ta det derfra. Resultatet ble derimot ikke helt slik (tror jeg glemte underveis at butikkene har åpent også i høst;)) : Har veeeeldig mye i str 50-68 (klarte å begrense meg litt i str 50, da ;))) med den unnskyldningen at jeg ikke ville være avhengig av gaver samt at dette er første ungen så "da har jeg lov";) . Gaver o.l har derimot strømmet på den siste tiden så har nok en garderobe til trillinger :D

Her har jeg veldig lite i 50.. Kun nok plagg til sykehuset osv. Litt i 56.. Spesielt body og pysj! Også har jeg noe i 62-68.. Jeg trodde jeg hadde mye mer - men jeg får ta meg en handletur når hun er født, så vet jeg sikkert hva jeg trenger! Har nok skift osv.. Men oppdaget at det ikke er så mye klær liksom, mest kjoler - men hun må jo ha litt bukser ogsånt :P

Jeg har kjøpt ganske mye selv - har arvet litt og fått ganske mye av svigermor også, men har hatt lyst til å ha kontroll på basisgarderoben selv (jada, jeg har nok et bittelite kontrollbehov :P)

Mest i str 56 foreløpig, litt i str 50 (mest bodyer og sånt, tenker at gensere og bukser kan brettes litt i ermer og ben) og noe i 62, men der tenker jeg å ta litt mer etterhvert også. Nå har jeg imidlertid satt kjøpestopp til etter fødsel, for nå har vi så vi klarer oss en liten stund i alle fall, så får vi heller se an behovet :)

Her har vi mest brukt etter storesøster og mine småsøsken, men kjøpt noe nytt også for at e jo koselig å handle babyklær også greit med noe helt nytt :) Blir d gutt må d nok handles mer nytt, men blir d jente har vi nok å vel så d etter storesøster. Har funnet frem kun d nøytale i 50-62, en god del d også sia vi heller ikke visste kjønn på storsøster, og tatt vare på alt etter ho, ho bruke no 98/104...men blir d gutt så blir d rydding og gi bort/selge for noen kroner til sparebøssa hennes...

Vi har arvet en del i 50-62. Kjøpte noe i 62 og 68 selv i starten da vi allerede hadde fått litt i 50. Resten av 50-62 har vi fått nå i det siste :) masse fint tøy som ser ubrukt ut :)

Hahahhaha! Var med mamma på barnas hus i dag, for den engelen betalte for sengen til beibis ❤️ I alle fall bare måtte (!!!) mamma kjøpe noe ull på salg til baby og hun er nå kommet til str 72, for vi hadde jo alt frem til dess! Holdt på å dæævve, så er veldig betenkt på hvor mye hun har der borte hos seg klar til beibis! ;) ;)

Jeg har kjøpt veldig lite denne gangen. Hadde loftet fullt av babytøy etter søsknene, og det meste var like fint. (Jeg gikk vel litt amok med shoppingen med de forrige.:oops: ) Jeg har bare telt over at vi hadde 10 fine sett i hver størrelse, og kjøpt etter noen småting på grunn av at babyen blir født på annen årstid. Har vel egentlig bare handlet et par sommerkjoler i tilfelle det er varmt i september, to "bursdagsantrekk" for å ha helt nye klær på fødselsdagen, noen nye strømpebukser uten nupper, halloween-kostyme i riktig størrelse, julekjoler osv.. Tror faktisk jeg egentlig hadde klær liggende til hele det første året.

Har kjøpt endel selv, fått litt gaver + arvet litt. :) Ser jeg må ha litt flere klær i str.50, ellers har jeg det meste.

Vi har klart å holde oss med shoppinga endå - mamma har strikka hentesett pluss et sett til og kjøpt 2 sett på Nøstebarn i 56/62. Har kun kjøpt 1 strømpebukse og en body i 50 sjølv: Skal på ei shopperunde no om ei vekes tid - då skal eg handel et par sett til i 50 og så 4-5 meir sett i 56. Vi veit ikkje ka kjønn vi får, så kjekt å vente til etter fødselen med å kjøpe meir. Veit vi får MASSE gaver til babyen, så då ser vi ka vi enda opp med :)

Back
Topp