Babyklær -ull til septemberbarn?

Pippi27

Blir kjent med forumet
Som førstegangsgravid er det mange ting man lurer på.
Hva tenker dere om klær som skal kjøpes inn. Ull? Bomull? Litt av hvert?

Vi brukte ikke ull for i desember en gang.. men vi kjøpte det i da siden jeg var så usikker på str. Hun brukte 46 (prematur str da hun kom).

Men langermet bodyer i bomull, strømpebukser er kjent å ha uansett årstid...

Vi brukte mye en fleecedress for turer o høsttiden.. ellers ble det å bruke vognepose veldig tidlig og ellers regulere med klær og antall lag :)

Jeg kommer til å være forsiktig med ull denne gangen.. guttungen fikk atopisk eksem når han var 3-4 mnd gammel, og plages fremdeles med det i en alder av 4.5:-(

Vi brukte omtrent bare ull hele det første året med førstemann, han ble født i mai og brukte ull og ull-silke-blanding hele den sommeren blant annet. Funka veldig bra i varmen. Tenker ull denne gangen også (jeg er skikkelig ull-fan både til små og meg sjøl) :)

Blir nok ull når vi beveger oss ut, men inne blir det som det blir;-)

Bruker ull héle året, finnes mye luftig og lett man kan bruke på sommeren.
Selvfølgelig noe bomull også; kjoler, t-skjorter, olabukser etc.
Bodyer og strømpebukser går aller mest i ull. :)

Tror du årsaken til eksemen var at dere brukte ull, eller er det helt tilfeldig? :)
de med atopisk eksem tåler ikke ull:-) det irriterer huden dems og gjør eksemen verre :-/ på bildet du ser så er huden hans fin i forhold til hva den har vært.. han er nok dessverre arvelig belastet, og da er jeg redd for at nestemann også er det :-/

365c6dc496d10fe775e50c5ea84b214d

de med atopisk eksem tåler ikke ull:-) det irriterer huden dems og gjør eksemen verre :-/ på bildet du ser så er huden hans fin i forhold til hva den har vært.. han er nok dessverre arvelig belastet, og da er jeg redd for at nestemann også er det :-/

365c6dc496d10fe775e50c5ea84b214d
Uffda, stakkars lillegull❤️ men hvordan vet man om de har det da? Fant dere det ut fordi han brukte ull eller? Redd for å gjøre noe feil, plaget med dårlig hud her også :/

Uffda, stakkars lillegull❤️ men hvordan vet man om de har det da? Fant dere det ut fordi han brukte ull eller? Redd for å gjøre noe feil, plaget med dårlig hud her også :/
Det begynte med en stor tørrflekk på magen som vi aldri fikk bukt med, som spredde seg og ble hissig.. rødt, væskende, skorpete.. det ble verre når vi brukte ull, så da dro vi til legen og fikk konstantert numulat eksem, som er en atypisk atopisk eksem:-P
Det er heldigvis ikke noe man kan gjøre "feil" for å få atopisk eksem, enten får man det eller så får man det ikke :-)

Ull året rundt her. Men mine har snev av atopisk eksem når det er varmt så viss det er varm sommer bruker vi bomull, regner med det blir ull til minstemann også. Mine var premature og da spesielt er jo ull gull siden de ikke klarer å regulere kroppstemperaturen sin helt som de skal

Begge deler :)

Mine barn har vært så varme, så de ble klam i ull da de var baby. Så blir nok mest bomull, men kjøper nok litt ull også. Nå når de går i barnehagen bruker de ull innerst hele vinteren.

Ull, ull, ull ;)

Ull kan brukes hele året :) Det puster jo. selv syns jeg det er dyrt og handler derfor mye på hm og går for bomull.. men skal spare litt og skaffe ihvertfall en lillelam dress til h*n kommer :)

Veldig glad i både tynn og tykk ull.
Har planer om å kjøpe noen fine ullsett også syns jeg lille lam har så fine dresser men vil vente til jeg vet kjønnxsmile9

Back
Topp