Babyklær og str

Det kommer litt ann på. Ofte er 56 for stort til nyfødte babyer. Det var altfor stort til sønnen min da han var født 49cm. Men de vokser fort og plutselig er de Str 62.:) så anbefaler vel ikke å kjøpe for mye i små størrelser.

Det kommer litt ann på. Ofte er 56 for stort til nyfødte babyer. Det var altfor stort til sønnen min da han var født 49cm. Men de vokser fort og plutselig er de Str 62.:) så anbefaler vel ikke å kjøpe for mye i små størrelser.
Er det sånn at str 50 er for babyer som er 50 cm lang? :-) *har ikke peiling *

Og så er det også lurt å tenke litt på hvordan klærne er i størrelsen, merkene varierer. Jeg hadde for eksempel noen bodyer fra zara sist i str 56 som var mye mindre enn cubus sine bodyer i str 50. ☺️

Det er veldig avhengig av passform også. Hvis ermer og ben kan brettes og poses, og hvis stoffet er litt stretchy, kan du hoppe over noen av størrelsene. Hvis du foretrekker ettersittende klær, trenger du "alle" størrelsene.

Er det sånn at str 50 er for babyer som er 50 cm lang? :) *har ikke peiling *

I teorien er det vel sånn, men i praksis er det selvfølgelig like viktig hvor stor ungen er i alle retninger. Det er også forskjell mellom merker og land.

Jenta mi som var 51 cm da hun ble født, brukte 50 i ca en mnd, og 56 i ca en mnd.
Gutten vår var 54 cm, og han kunne ikke bruke størrelse 50, men begynte med 56 med en gang.
Jeg hadde ikke brydd meg om å handlet større enn 56 før babyen kom. Det er som oftes den størrelsen alle kjøper i gave. Ikke mange babyer som begynner rett på størrelse 62, så det er like greit å vente å se an behovet når de trenger det :)

Kjøp noen og se an behovet :) min fikk bruk for mye 50 og 56, han var ikke så stor i tillegg til at han gulpa veldig mye. Vi hadde bruk for flere skift hver dag. Men om babyen ikke gulper kan en jo bruke en body flere ganger for de blir jo ikke møkkete..

Min første brukte str 50 i 2 mnd, og hun var 50 cm da hun ble født. Hadde kun et par plagg i 50 så måtte handle en del. De fleste sa at det fikk jeg ikke noe særlig bruk for så handlet inn mest 56 på forhånd.

Denne gangen har jeg på følelsen av at det blir en større baby så kommer fortsatt ikke til å handle altfor mye 50. Det er tross alt bedre å handle ved behov enn å ha masse tøy en ikke får brukt tenker jeg.

Vi hadde litt i 50, men begge våre gutter kunne bruke 56 fra fødsel. Kunne bruke 50 en liten stund også, men det hadde ikke vært nødvendig å ha noe i den str. Det kommer veldig an på hvor stort barnet er, og det er jo ikke så godt å si før fødsel! Hadde nok kjøpt et par ting i 50 også heller mer ved behov :)

Det er jo vanskelig sia ein ikkje veit str før babyen kjem. Er riktig med at str er ca lengda til barnet. Har har begge jentene omtrent ikkje passa str 50, så kjøper nok mest 56. Men så kan det hende det blir ks 3 veker før, og då er det greit å ha litt 50 klart. Eg vil iallefall ha mest i str 56, og heller kjøpe ekstra om han blir liten. Kipt med klær som ein kanskje ikkje får brukt.

Sist var snuppa 52 lang, og passet bare noen få av plaggene i str 50 ;) Men det varierer jo veldig. Kommer til å kjøpe litt i både 50 og 56, men ikke like mye i 50 som 56. Omtrent alle gaver snuppa fikk var i str 62, så kjøper nok ikke mye i den str heller :)

Min var 51 cm og brukte størrelse 50 en stund. Det er vel gjennomsnittet :) så ville kjøpt i både 50 og 56, men mest i 56. Når jeg kjøper ullplagg kjøper jeg 56/62 :) men bomull kjøper jeg i alle str.

Back
Topp