Det beste er å kjøpe et minimum, så heller spe på litt etterhvert. Noen unger gulper mye og har heftige bleier som går gjennom osv, og trenger flere bytter..
Og de vokser så ulikt. Noen bruker str 50 i mange uker, mens andre hopper nesten rett opp i str 56.
Også er det ulike klær til ulike årstider. Jeg har som regel bare hatt liggende størrelsen som blir brukt akkurat nå + kjøpt/fått til neste størrelse.
Ellers lett å gå på den smellen og kjøpe en vinterdress du ser for deg å bruke om 6 mnd, men så plutselig passer den ikke når du først skal ha den.
De første mnd går det jo som regel i body + bukse/strømpebukse.
Det er absolutt det letteste når det er vinter. Da kan du bare legge baby inn i en ull eller fleecedress så rett i vognposen.
Jeg selv har aldri vært fan av strømpebukser eller bukse med fot da jeg opplever at foten ofte sklir av.
Jeg har selv termin i januar denne gangen, og kommer nok til å begynne med et lite lager av bodyer, bukser og strømper i både ull og bomull. Ull er ganske dyrt om en kjøper mye nytt, og bomull går fint innendørs og ute om det ikke er for kaldt