Babykjeks

Gedine87

Glad i forumet
Noen andre som har gitt de? Hipp sine babykjeks fra 8mnd.. De er en total HIT hos Lotte vertfall[:D]
 
nei, hvoredan var de? smuldret de fort. min er ikke vant til skiver eller noe sånt ennå. redd han skal sette i halsen.
 
Nei, har ikke sett de engang! [8|] Sikkert 10 ganger så dyr som mariekjeks (eller??)
 
hvor kjøpte du de?
ORIGINAL: Gedine87

Noen andre som har gitt de? Hipp sine babykjeks fra 8mnd.. De er en total HIT hos Lotte vertfall[:D]
 
Lette etter en kjeks vi kunne ha med å gi Neo på flyturen til syden neste uke. Vil egentlig ikke gi han kjeks før han ber om det selv, men ser for meg at vi kanskje kan trenge noen bestikkelser på flyturen. Og tenkte egentlig på HIPP sin kjeks men etter litt googling viste det seg at den smuldrer mye, å det er jo litt upraktisk på flyreise, så vi endte på på fullkorn speltkjeks med havre. Synes denne testen var fin: http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article564966.ece
 
jeg har kjøpt sånn champange kjeks (tror de heter det) husker jeg pleide å få de når jeg var lita så de har falt i smak her ikke setter de seg i halsen heller.. [:D]
 
Veldig populært her i huset..men har bare fått 5-6stk
 
Prøvde her en dag, men han tygde over halve kjeksen og satt den i halsen...[&:] så vi får prøve igjen om litt...
 
ORIGINAL: eilejoha

nei, hvoredan var de? smuldret de fort. min er ikke vant til skiver eller noe sånt ennå. redd han skal sette i halsen.


de var geniale for en søt liten hånd[;)] lett å holde i og smuldrer ikke mye.. den smelter i munnen... snuppah spiste hele alene.. men ikke gå fra han vis du gir de... det står t.o.m på pakningen[;)] og gi de mye vann, blir nok tørst av kjeksen virker det som
 
ORIGINAL: Ninajinta

Lette etter en kjeks vi kunne ha med å gi Neo på flyturen til syden neste uke. Vil egentlig ikke gi han kjeks før han ber om det selv, men ser for meg at vi kanskje kan trenge noen bestikkelser på flyturen. Og tenkte egentlig på HIPP sin kjeks men etter litt googling viste det seg at den smuldrer mye, å det er jo litt upraktisk på flyreise, så vi endte på på fullkorn speltkjeks med havre. Synes denne testen var fin: http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article564966.ece


jeg synes ikke den smuldret mye..den smelter jo bare i munnen[;)]
 
ORIGINAL: LilleSitron

Nei, har ikke sett de engang! [8|] Sikkert 10 ganger så dyr som mariekjeks (eller??)


hehehhe ja helt sikkert!![;)] marie-kjeks er ikke akkurat dyrt.. men tror ikke den koster sååå mye.. rundt 28 eller noe...? det var mor mi som kjøpte den når vi var å handlet[;)]
 
ORIGINAL: meo

hvor kjøpte du de?
ORIGINAL: Gedine87

Noen andre som har gitt de? Hipp sine babykjeks fra 8mnd.. De er en total HIT hos Lotte vertfall[:D]



Rimi[;)] kan godt ver de har det andre plasser men fant ikke på Rema1000.
 
ORIGINAL: Zol80

Inneholder ikke de sinnsykt mye sukker? Eller har de endret på det?


Hvis du ser testen jeg linker til inneholder den mye sukker og det er andre typer kjeks som er sunnere. Hovedpoenget med den babykjeksen er vel at den er enkel og holde, ellers inneholder den vel omtrent det samme som mariekjeks.
 
ORIGINAL: Gedine87

ORIGINAL: Ninajinta

Lette etter en kjeks vi kunne ha med å gi Neo på flyturen til syden neste uke. Vil egentlig ikke gi han kjeks før han ber om det selv, men ser for meg at vi kanskje kan trenge noen bestikkelser på flyturen. Og tenkte egentlig på HIPP sin kjeks men etter litt googling viste det seg at den smuldrer mye, å det er jo litt upraktisk på flyreise, så vi endte på på fullkorn speltkjeks med havre. Synes denne testen var fin: http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article564966.ece


jeg synes ikke den smuldret mye..den smelter jo bare i munnen[;)]


Oki, jeg husker at venninna mi sin datter spiste den kjeksen her en gang og da var det iallefall kjeks over hele gulvet etterpå;) Nå er det ikke aktuelt å gi han den kjeksen uansett da så.
 
ORIGINAL: Ninajinta

ORIGINAL: Zol80

Inneholder ikke de sinnsykt mye sukker? Eller har de endret på det?


Hvis du ser testen jeg linker til inneholder den mye sukker og det er andre typer kjeks som er sunnere. Hovedpoenget med den babykjeksen er vel at den er enkel og holde, ellers inneholder den vel omtrent det samme som mariekjeks.


uansett er det jo ikke skadelig for de små..da hadde de ikke solgt dem[;)] og en kjeks her og der gjør ingenting[;)] lett å holde, smuldrer ikke.. jeg er veldig fornøyd me den[:D]
 
ORIGINAL: Gedine87

ORIGINAL: Ninajinta

ORIGINAL: Zol80

Inneholder ikke de sinnsykt mye sukker? Eller har de endret på det?


Hvis du ser testen jeg linker til inneholder den mye sukker og det er andre typer kjeks som er sunnere. Hovedpoenget med den babykjeksen er vel at den er enkel og holde, ellers inneholder den vel omtrent det samme som mariekjeks.


uansett er det jo ikke skadelig for de små..da hadde de ikke solgt dem[;)] og en kjeks her og der gjør ingenting[;)] lett å holde, smuldrer ikke.. jeg er veldig fornøyd me den[:D]

Nei, det har du helt rett i:) Her får rett og slett Neo ikke noe søtt av noe slag før han ber om det selv, rett og slett fordi et barn ikke har noe som helst behov for å venne seg til slike smaker. Jeg er ikke livredd sukker, bare ser ingen grunn til å venne han til slike smaker. Men man gjør jo som man selv vil:) Unntaket blir da som sagt en flytur hvor jeg tar det med i tilfelle ramaskrik og da synes jeg det er greit å holde seg til de "sunneste" alternativene.

Meningen med linken var å opplyse om at om man skal gi barnet kjeks finnes det bedre og sunnere varianter:) Men folk får gjøre akkurat hva de vil for min del.
 
De er en kjempe hit her også.!!! [:D] 
 
noen som har prøvd hipp sine riskaker fra 8 mnd da?
 
ORIGINAL: Ninajinta

ORIGINAL: Gedine87

ORIGINAL: Ninajinta

ORIGINAL: Zol80

Inneholder ikke de sinnsykt mye sukker? Eller har de endret på det?


Hvis du ser testen jeg linker til inneholder den mye sukker og det er andre typer kjeks som er sunnere. Hovedpoenget med den babykjeksen er vel at den er enkel og holde, ellers inneholder den vel omtrent det samme som mariekjeks.


uansett er det jo ikke skadelig for de små..da hadde de ikke solgt dem[;)] og en kjeks her og der gjør ingenting[;)] lett å holde, smuldrer ikke.. jeg er veldig fornøyd me den[:D]

Nei, det har du helt rett i:) Her får rett og slett Neo ikke noe søtt av noe slag før han ber om det selv, rett og slett fordi et barn ikke har noe som helst behov for å venne seg til slike smaker. Jeg er ikke livredd sukker, bare ser ingen grunn til å venne han til slike smaker. Men man gjør jo som man selv vil:) Unntaket blir da som sagt en flytur hvor jeg tar det med i tilfelle ramaskrik og da synes jeg det er greit å holde seg til de "sunneste" alternativene.

Meningen med linken var å opplyse om at om man skal gi barnet kjeks finnes det bedre og sunnere varianter:) Men folk får gjøre akkurat hva de vil for min del.


 
Back
Topp