Babygym

Mom87

Forelsket i forumet
Skal dere ha babygym?
Har tidligere erfaring med at teppet på babygym er så tynt...
Vi brukte treningsmatte under babygymmen til kommende storebror,for vi synes teppet på babygymmen var så tynt. Hvilken babygym anbefaler dere? :)

Jeg har hatt litt forskjellige men denne gang blir det en sebra babymatte (hadde vi sist også) de er i sånt treningsmatte materiale og stuevennlig :-p
Også en Frank and fischer babygym i enten hvit eller tre :) (kjøper vi på Finn)
Den kan slås sammen om den ikke brukes og endre litt beinstillingen på, som er veldig greit, pluss at den er ganske høy så den kan plasseres skrått over vippestol f.eks.
Så fester du på egne leker. Min erfaring er at de lekene som følger med babygymmen ikke er sånn super spennende, man har gjerne noen andre litt «bedre».
Vi har en del fra Lamaze som vi skal henge på :)

Vi hadde babygym oppi leikegrinda sist, så lille kunne ha sin egen trygge sone uten å trampes ned av 2-åringen og 3-åringen. Da hadde vi et sånt mykt leikegrindteppe under babygymen, pluss at leikegrinda jo har litt padding fra før. Tror ikke jeg heller ville lagt nyfødt rett på babygym uten underlag, selv om det helt sikkert hadde gått braDe små veier lite og lager ikke mye trykk mot underlaget. Uansett har jo ikke de helt nyfødte noen særlig bruk for babygym - mine har i hvertfall ikke villet ligge alene i våken tilstand de første ukene.

Vi hadde et tykt håndkle liggende i babygymmen sist gang. Den ble egentlig veldig lite brukt som babygym, men brukte "underdelen" en del i starten. Da han var rundt rundt fire måneder og begynte å bli mer aktiv, kjøpte jeg en god treningsmatte, som ble veldig mye brukt! Kunne egentlig klart oss med bare treningsmatta.

Har tatt vare på både babygymmen, selv om den ikke var så populær, og matta.

Vi brukte matte under. Kjøpte en fin, men veldig kjedelig babygym med bamseleker. Den var ikke noe særlig.
Vi fikk en babygym fra et vennpar med masse farger og speil og harde og myke leker som hang og dinglet, med forskjellige lyder og knistrelyder når man tok borti noen av lekene. Det er noe jeg anbefaler! Mye mer interessant for en baby enn en slik kjedelig "instavennlig" babygym.

Vi brukte matte under. Kjøpte en fin, men veldig kjedelig babygym med bamseleker. Den var ikke noe særlig.
Vi fikk en babygym fra et vennpar med masse farger og speil og harde og myke leker som hang og dinglet, med forskjellige lyder og knistrelyder når man tok borti noen av lekene. Det er noe jeg anbefaler! Mye mer interessant for en baby enn en slik kjedelig "instavennlig" babygym.
Helt enig! Babyer liker knæsje farger, ikke duse pastellfarger eller grått som passer til resten av interiøret :rolleyes:

Vi skal også ha babygym :)

Hadde ikke babygym sist, men sånn stativ med bein eller hva det er som jeg brukte i lekegrinda:)

Skal dere ha babygym?
Har tidligere erfaring med at teppet på babygym er så tynt...
Vi brukte treningsmatte under babygymmen til kommende storebror,for vi synes teppet på babygymmen var så tynt. Hvilken babygym anbefaler dere? :)
Vi brukte babygym sist. Hadde den stående på teppe eller lignende, funka fint.

Jeg har fått en gratis babygym i dag, en med masse farger. Jeg synes teppe var litt tynt så jeg må finne noe ektra å ha under.

Har babygym etter de to første. Den har blitt mye brukt her. Har lagt den oppå en lekematte.

Back
Topp