Babygym

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
Hva skal dere ha her? Og når ca begynner de med det?
Sitter å ser litt på utvalg, for å planlegge kjøpene mine :)

Babygym er spennende nesten helt fra starten av faktisk. Husker ikke nøyaktig hvor mange ukene storebror var før vi begynte å legge han der, men det var utrolig populært fra første stund.
Sist hadde vi hjemmelaget, men blir nok å kjøpe en med bunn/pute, litt mer praktisk å pakke med seg [emoji6]

Angra veldig på at vi ikke ordna noe tidlig til storesøster. Sambo har laget en selv etterhvert, som vi hengte opp noen leker i. Den var veldig stas! Den trenger bare litt modifisering så er den klar til å bli brukt, kommer til å bruke den ganske tidlig =) er veldig greit med en som man kan ta opp og ned leker av, for til å begynne med er det mer enn nok med èn ting å se på ;)

https://lekmer.no/leker/babyleker/babygym/skip-hop-treetop-friends-babygym Hadde veldig lyst på denne, men den var altfor dyr for oss! Ser nå at andre har kommet med billigere versjoner :)

Tror eldste begynte rundt 6-7 uker? Bare ikke kjøp en grå/beige/hvit som matcher stua! Grøsser når jeg ser helt fargeløse babygymmer som lovprises i kommentarfeltet under!!! Jeg har en fargerik en kjøpt fra barnas hus, kjekk, men man må "slide" babyen under bøylene. Bøylene på de fleste er jo festet i matten/teppet. Hadde jeg kjøpt ny hadde jeg kjøpt et stativ man setter oppå matte, da kan man heller bare sette stativet over baby. Ville og sett etter en hvor man kan plassere leker langs sidene for å kunne stimulere til å snu/rulle til både høyre og venstre. En del babyer får favorittside av ulike årsaker og vil helst snu seg til en side. Da er det fint å kunne stimulere til å kikke til den "kjipe" siden ved å henge leker på andre siden på babygymmen, og ikke bare over :)

Og du tror det klarer å holde unna bikkja? [emoji14] hehe

Nja... lov å drømme?! [emoji12][emoji23] Tenker at bikkja iallfall ikke klarer å ligge i veien for ungen, det skjedde nemlig med forrige - sko legge guttungen under babygymmen men bikkja kom og tok heeeele plassen [emoji85]

Tror eldste begynte rundt 6-7 uker? Bare ikke kjøp en grå/beige/hvit som matcher stua! Grøsser når jeg ser helt fargeløse babygymmer som lovprises i kommentarfeltet under!!! Jeg har en fargerik en kjøpt fra barnas hus, kjekk, men man må "slide" babyen under bøylene. Bøylene på de fleste er jo festet i matten/teppet. Hadde jeg kjøpt ny hadde jeg kjøpt et stativ man setter oppå matte, da kan man heller bare sette stativet over baby. Ville og sett etter en hvor man kan plassere leker langs sidene for å kunne stimulere til å snu/rulle til både høyre og venstre. En del babyer får favorittside av ulike årsaker og vil helst snu seg til en side. Da er det fint å kunne stimulere til å kikke til den "kjipe" siden ved å henge leker på andre siden på babygymmen, og ikke bare over :)

Har sett på de som er nøytrale, de er veldig fine, men jeg bryr meg ikke såå mye om interiøret og farger, og har jo lest mange steder at de må ha farger :)
Jeg har sitti å tenkt og tror søstra mi har en som kan brukes fra den er liten til å kunne stå å bruke den til slutt, så jeg skal se om hun ennå har den :) det er ett stativ man kan sette over babyen, bare syns jeg ikke finner den igjen på nett (nå er den over 3 år gammel da [emoji28] )

Har sett på de som er nøytrale, de er veldig fine, men jeg bryr meg ikke såå mye om interiøret og farger, og har jo lest mange steder at de må ha farger :)
Jeg har sitti å tenkt og tror søstra mi har en som kan brukes fra den er liten til å kunne stå å bruke den til slutt, så jeg skal se om hun ennå har den :) det er ett stativ man kan sette over babyen, bare syns jeg ikke finner den igjen på nett (nå er den over 3 år gammel da [emoji28] )

588c860795f38fa7be1088b5d253f938.png

Det er denne, ser at den kansje ikke er så ideel den første tiden :/

Det er vel dei sterke kontrastane dei treng, ikkje naudsynt regnbogens farger. Men svart/kvit/rødt er dei fyste kontrastane dei ser :) begrensa kor "sjarmerande" dei babygymmane kan ver derimot [emoji85] har ikkje begynt å sjå på babygym sjølv enda ^^

Rundt 2 til 3 mnd er en fin tid å starte. Til å begynne med er det viktigste og artigste ansikt og nærhet Sterke farger pleier å være en slager

Nja... lov å drømme?! [emoji12][emoji23] Tenker at bikkja iallfall ikke klarer å ligge i veien for ungen, det skjedde nemlig med forrige - sko legge guttungen under babygymmen men bikkja kom og tok heeeele plassen [emoji85]
Sniker litt. Vi lærte hunden at det ikke var lov å gå/ligge på babyteppet/gymen. Det krevde litt innsats de første dagene og så satt det. La ned babyteppet før babyen var født.

Sniker litt. Vi lærte hunden at det ikke var lov å gå/ligge på babyteppet/gymen. Det krevde litt innsats de første dagene og så satt det. La ned babyteppet før babyen var født.

Vi har prøvd med førstemann, men hunden (staff) er altfor gla i folk og å være mer der det skjer, så er ikke bare-bare [emoji12][emoji85][emoji23]

Åh håper vi får en slik til babyen :dummy1: Har ikke råd til å kjøpe inn all slags, men noe slikt kan vi vel ønske oss til jul? Kommer jo i november, så passelig å starte med rundt jul da :)

Back
Topp