Babygrøt til 2-3-4-åringer?

Bruker298kfa

Elsker forumet
Er det noe i veien det ernæringsmessig?

6- og 8-mndersgrøt.

nei...sålenge det ikke er eneste måltidet så kan de vel fint få det. er jernberiket. Ellers må 2-3-4 åringer ha variert kost til andre måltider som alle andre.

BlackBeauty skrev:
nei...sålenge det ikke er eneste måltidet så kan de vel fint få det. er jernberiket. Ellers må 2-3-4 åringer ha variert kost til andre måltider som alle andre.

Nei de spiser ikke bare babygrøt.
Men de får det til frokost, for de elsker det, og det er så jækla lettvint og billig:P

Tøsa skrev:

BlackBeauty skrev:

Nei de spiser ikke bare babygrøt.
Men de får det til frokost, for de elsker det, og det er så jækla lettvint og billig:P

Jeg hadde bare litt havregrøt i og jeg, så det ble litt mere mat... Det hender 5åringen min får det ennå... 70/30 babygrøt og havregryn...

Syns det hørtes ut som en grei måte å få i de litt ekstra jern på jeg. Spiller ingen rolle om det er babygrøt eller vanlig havregrøt, babygrøten er bare mer næringsrik.

Vesla på 4 spiser det ofte til kvelds, men jeg gir ho en til 1.5 år da :)

Næringsmessig aner jeg ikke, men ho spiser det ikke til hvert måltid, så regner med det går fint :p

2åringen her får Semper sin 2 års grøt hver dag til frokost. Tror hun kommer til å få det leenge.

Drømmeren skrev:
Vi har slutta med babygrøt.. er lenge siden

Er det noen spesiell grunn til at du nevner det?

Lillemann her på snart 16 måneder spiser 8 månedersgrøt enda. Og det har jeg planer om å gi han leeeeenge :) Han liker det så godt, og som de andre sier så er det en veldig grei måte å få i seg jern på :)

mamiii skrev:
Lillemann her på snart 16 måneder spiser 8 månedersgrøt enda. Og det har jeg planer om å gi han leeeeenge :) Han liker det så godt, og som de andre sier så er det en veldig grei måte å få i seg jern på :)

Ja jeg synes det er glimrende å gi de, for de er så kresne. Og de digger babygrøt!
Og så lenge de ikke får mangelsykdommer eller noe så kjører jeg på:P

Mine spiser havregrynsgrøt. Yngste sluttet å spise grøt da han var ca 8 mnd. Da ville han ikke ha mer, prøvde mange forskjellige smaker.

Kjøper i Sverige, Semper grøt 2 år. 

Synes det er helt ypperlig jeg. Mi spyr jo av havregrøt, og det skjønner jeg godt 

Labambie skrev:

Synes det er helt ypperlig jeg. Mi spyr jo av havregrøt, og det skjønner jeg godt 

Altså, mine spiser havregrøt, men jeg har ikke tid til å lage det på morraskvisten.
Særlig ikke når eldste skal ha KALD mat. Hvis det er en antydning til lunkent får han helt anfall...

Tøsa skrev:

Labambie skrev:

Altså, mine spiser havregrøt, men jeg har ikke tid til å lage det på morraskvisten.
Særlig ikke når eldste skal ha KALD mat. Hvis det er en antydning til lunkent får han helt anfall...

hehe. Akkurat sånn er min lille og. Vi må vente til middagen er kald før han i det hele tatt vurderer å smake på det...

Her spises det også babygrøt enda. :)

Og en grei og rask frokost for oss voksne også de dagene matlysten ikke er på topp.

Ripley skrev:
Her spises det også babygrøt enda. :)

Og en grei og rask frokost for oss voksne også de dagene matlysten ikke er på topp.

Ja jeg har litt sukrin på og da blir det jo dritgodt:D
Er litt mye karbs for meg da, men en gang innimellom er da greit.

Back
Topp