Babyglede :) <3

Vi gleder oss stort i heimen til at lille jenta vår i magen skal komme ut til oss <3

Her er det mye redebygging på gang, men babykos må også til :)

Litt mørkt bilde, men den kommende storebror koser så fint med babymagen <3

Vis vedlegget 98719
Sååå herlig med babykos:-) Når er termin? Ingen storesøsken her til å kose med magen, men hunden er veldig opptatt av magen og skal helst ligge oppå meg hele tiden<3 Søta

Sååå herlig med babykos:) Når er termin? Ingen storesøsken her til å kose med magen, men hunden er veldig opptatt av magen og skal helst ligge oppå meg hele tiden<3 Søta

Jaa, kjempe koselig! <3 Har termin 12.februar, så det begynner å nærme seg noe veldig nå :D
Ååå, koselig med "dyrestoresøsken" også ;) Har hørt at de merker godt at man har baby i magen :) <3

Jaa, kjempe koselig! <3 Har termin 12.februar, så det begynner å nærme seg noe veldig nå :D
Ååå, koselig med "dyrestoresøsken" også ;) Har hørt at de merker godt at man har baby i magen :) <3
Så spennende:-) Lykke til! Ja, virker som at ho skjønner at noe er på gang! Er veldig spent på hvordan ho kommer til å reagere med en liten i hus:-) Jeg har termin 1 februar<3

Så spennende:) Lykke til! Ja, virker som at ho skjønner at noe er på gang! Er veldig spent på hvordan ho kommer til å reagere med en liten i hus:) Jeg har termin 1 februar<3

Tusen takk, og i like måte :) Ja, det skjønner jeg. Alltid spennende å se hvordan det blir med baby i hus :) Men det går nok veldig fint :)

Hvilken rase har du? Hvor gammel? Skal du gjøre noe spesielt i forhold til babyen/hunden? Er så utrolig spent på hvordan min hund vil ta det å få en baby i hus...
Det er en 3 år gammel bichon havanese, tispe:-) Er veldig spent siden ho har virkelig vært midtpunktet i familien de siste 3 årene og er veldig "bortskjemt" på kos og kjærlighet!:-)

Vi har prøvd å lese oss opp på litt tips, som å gjøre endringene hjemme gradvis og la henne lukte på nye ting som kommer inn i huset osv! Hun fikk også lov til å sove i sengen vår før, men det sluttet vi med for ca 7 mnd siden for vil ikke at hun skal forbinde babyen med at ho ikke får være i sengen. Ho har fått sin egen seng ved siden av vår som ho sover i nå uten problemer og trives veldig godt der:-) Vi tenker at ho er hjemme i leiligheten vår sammen med mamma og pappa når vi kommer hjem med baby fra sykehuset, sånn at ikke hunden kommer hjem til noe ukjent! Også har vi fått tips om å aldri ta baby bort til hunden, men at ho selv skal få vise interesse og lukte på eget initiativ i begynnelsen! Tror også vi kommer til å sende med en brukt bleie eller body hjem med mamma og pappa etter de har vært på besøk på sykehuset sånn at ho får blitt littegrann kjent med lukta allerede før vi kommer hjem! Også selvfølgelig å ikke glemme hunden oppi alt, men at vi er flinke til å gi ho operksomhet og kos selvom vi kommer til å være helt oppslukt i baby begge to<3

Mye det samme som vi har tenkt også. Mi tispe (6 år) bryr seg veldig lite om tingene jeg ordner og setter fram til babyen da, he he. Hun sover ikke på soverommet vårt men pleier å være i sofaen...

Jeg skal igangsettes og være på sykehuset litt lengre enn vanlig etter fødsel så her skal hunden til svigers et stykke unna en stund. Det er der hun har det best. Avhengig av når vi kommer hjem fra sykehuset kommer de oppover med henne men det kan jo hende det blir slik at vi kommer hjem med babyen først. Ikke ideelt men håper det går bra...

Også er det å huske å gi hunden oppmerksomhet da... Huff! Jeg må si jeg gruer meg til dette.

(Nå kuppes tråden her! Beklager!)

Det går fint ;)

Mye det samme som vi har tenkt også. Mi tispe (6 år) bryr seg veldig lite om tingene jeg ordner og setter fram til babyen da, he he. Hun sover ikke på soverommet vårt men pleier å være i sofaen...

Jeg skal igangsettes og være på sykehuset litt lengre enn vanlig etter fødsel så her skal hunden til svigers et stykke unna en stund. Det er der hun har det best. Avhengig av når vi kommer hjem fra sykehuset kommer de oppover med henne men det kan jo hende det blir slik at vi kommer hjem med babyen først. Ikke ideelt men håper det går bra...

Også er det å huske å gi hunden oppmerksomhet da... Huff! Jeg må si jeg gruer meg til dette.

(Nå kuppes tråden her! Beklager!)
Tror ho av vår kommer til å fortsette å få være i sofaen, det er jo så kos:-) Også røyter hun heller ikke, så det er deilig! Blir veldig spennende hvordan de reagerer ja, men tror det viktigste er at de får den oppmerksomheten, turene og kosen de pleier og at man ikke "fratar" de noe nå i begynnelsen:-) Jeg er forsåvidt heldig med at det er mannen som er den store kjærligheten her i huset, så da blir ho kanskje ikke så sjalu i forbindelse med amming og sånn:-) Vi får holde hverandre oppdatert på hvordan det går!

Tror ho av vår kommer til å fortsette å få være i sofaen, det er jo så kos:-) Også røyter hun heller ikke, så det er deilig! Blir veldig spennende hvordan de reagerer ja, men tror det viktigste er at de får den oppmerksomheten, turene og kosen de pleier og at man ikke "fratar" de noe nå i begynnelsen:-) Jeg er forsåvidt heldig med at det er mannen som er den store kjærligheten her i huset, så da blir ho kanskje ikke så sjalu i forbindelse med amming og sånn:-) Vi får holde hverandre oppdatert på hvordan det går!
Jeg hadde 2 hunder før storesøster kom til verden for 18 mnd siden, og overgangen har gått over all forventing:) Vi hadde ikke med noe lukt hjem, men vi satte bare sete med baby på gulvet så hundene kunne likte når vi gikk inn døra:) Også har de fått beholde plassene sine i sofaen på kveldstid;)

Jeg er veldig nervøs for hvordan det første møtet mellom baby og vår 11 mnd gamle hund kommer til å bli. Hun skulle møte venninnen min sin baby for noen uker siden, og ble helt rabiat. Hun ble så gira at vi ikke turte å slippe henne helt til sånn at hun fikk lukte (noe som sikkert gjorde det ennå værre), og hun klarte bare ikke roe seg ned. Hun skjønte at dette var noe helt spesielt. Vi tenker at vi bare må slippe henne og la henne lukte og hilse ordentlig når vi kommer hjem fra sykehuset, men er så redd for at hun er veldig uforsiktig mtp hvor hyper hun ble da hun møtte venninnen min sin baby.. :/

Jeg hadde 2 hunder før storesøster kom til verden for 18 mnd siden, og overgangen har gått over all forventing:) Vi hadde ikke med noe lukt hjem, men vi satte bare sete med baby på gulvet så hundene kunne likte når vi gikk inn døra:) Også har de fått beholde plassene sine i sofaen på kveldstid;)

Åh, så godt å høre !! Hvilken rase har du?

Jeg er veldig nervøs for hvordan det første møtet mellom baby og vår 11 mnd gamle hund kommer til å bli. Hun skulle møte venninnen min sin baby for noen uker siden, og ble helt rabiat. Hun ble så gira at vi ikke turte å slippe henne helt til sånn at hun fikk lukte (noe som sikkert gjorde det ennå værre), og hun klarte bare ikke roe seg ned. Hun skjønte at dette var noe helt spesielt. Vi tenker at vi bare må slippe henne og la henne lukte og hilse ordentlig når vi kommer hjem fra sykehuset, men er så redd for at hun er veldig uforsiktig mtp hvor hyper hun ble da hun møtte venninnen min sin baby.. :/

Det er kanskje litt vanskeligere med en ivrig valp sånn sett men på en annen side kommer de til å vokse opp sammen og det tror jeg er helt supert!!

Jeg har 1 golden retriever og 1 liten papillon/chihuahua blanding:) trodde det ikke det skulle gå så bra som det gjorde, hvertfall ikke med hun minste. Hun tror nemlig at hun er baby;)

Det er kanskje litt vanskeligere med en ivrig valp sånn sett men på en annen side kommer de til å vokse opp sammen og det tror jeg er helt supert!!
Ja, er sikker på at det kommer til å bli bra etterhvert, hunden vår elsker alt som lever :p men det første møtet er jeg nervøs for... :(

Back
Topp