Babyfoot

KarMa83

Forelsket i forumet
August 2018
Marshmallows 2022
Har i noen uker nå tenkt at jeg skulle kjøpe babyfoot fotpleie sånn at jeg skal få fine sommerføtter til ferien. Kjøpte en pakke idag, også oppdaget jeg nå at det ikke anbefales gravide.... Tenker egentlig å bruke den selvom etter å ha lest litt om det. Ser ut som at de fraråder det pga at huden til gravide kanskje er litt mer ømfindtlig enn ellers, og ikke at det er noe som kan skade fosteret. Men leste om en som fikk masse utslett på beina, men det kan jo være hun også har reagerert på andre hudprodukter, jeg har aldri hatt noen allergiske reaksjoner før.
Noen som har brukt det før (under gravididtet)? Har så lyst på litt penere føtter.... Hmmm...

Kjøpte det for litt siden jeg også.. Så skuffelsen ble stor da jeg leste pakningsvedlegget! Men vil ikke ta sjanser med lille, så tenker at da får heller føttene vente litt;)

Så lenge det ikke er noe som kan være skadelig for den lille i magen så er det vel bare å teste på et lite område og se om det blir noe reaksjon? Greit nok å være forsiktig, men trenger jo ikke å være hysterisk heller. Hehe... noe må vi da vel kunne unne oss selv om vi er gravide. Jeg vet at jeg tåler ikke enkelte typer såpe når jeg er gravid og jeg tåler mindre varme i dusjen. Så ja, huden kan bli mer ømfintlig på grunn av hormonene som raser rundt i kroppen. Så derfor er de nødt til å hive på en sånn advarsel så ikke masse gravide kvinner bare kliner på seg masse dilldall og får ekle hudreaksjoner. ;-) Ikke noe verre enn det. 

Tja.. Det er visst ganske sterke stoffer (får jo tross alt huden til å falle av), så med mindre det er produsenten selv som sier at frarådningen skyldes at man kan få hudreaksjoner og at de garanterer at det ikke går over til fosteret, gidder ikke jeg ta sjansen. Det går helt sikkert fint, men etter fire SA/MA ser jeg ingen grunn til å teste det ut :) Så da får jeg heller være litt hysterisk da ;)

Takk for tilbakemeldinger og tips om andre produkter :-)
På nettsiden deres står det som sagt at det ikke anbefales pga hormonbalansen, regner med de hadde skrevet det hvis det var skadelig for fosteret, så hvis jeg reagerer på det så er det bare meg selv det går utover ;-) Det er vist bare naturlige produkter i det, og den syren som gjør at huden flasser av er visstnok det som brukes for babyer for at sånn flass i hodebunnen går bort... så kan vel ikke være skadelig da. Da blir det forhåpentligvis myke sommerføtter på meg ;-)

mener at noen brukte det under graviditeten på det andre forumet jeg er med på uten problemer.
Tror ikke at noe du setter på huden trekker seg inn i blodomløpet og påvirker fostret.
Er som du sier bare dette med forendringe på oss sjøl og hvordan gravide kan reagere annerledes.

Det går nok helt fint, så lenge du husker på å prøve det på et lite område først.
Allergiske reaksjoner er fæle.. Jeg tåler ikke lengre shampo - dét er litt upraktisk... 

Back
Topp