Babyer og sitrusfrukt

Escuro

Forumet er livet
Helsesøster sa jeg trygt kunne spise sitrusfrukt (appelsin etc). Samboeren mener det er giftig for babyer, og at man ikke skal skrelle sitrusfrukt i nærheten av småbarn. Noen som har hørt noe tilsvarende? Jeg har ingen anelse på hva som er riktig (eller om begge deler stemmer for den saks skyld)

Det har jeg ikke hørt noe om [&:]

Det har eg aldri hørt om.[&:][:-]  Eg har spist og skrelt appelsiner i nærheten av Sander. Han har lagt på sofaen mens eg har sittet der og spist den. Det har gått helt fint hvertfall 

Ej he heller ikkje hørt at de kan være gifti [&:]

Men derimot he ej hørt at nurka kan få au i magen av sitrusfrokte [:'(]

Nei, det har jeg aldri hørt noe om...

Jeg vet at man skal være litt forsiktig med å gi småbarn sitrusfrukt, men aldri hørt noe lignende som det du sier.

Får eg virkelig ikkje håpe.. spiser appelsiner kver dag eg!
Kansje det er derfor vesla er urolig om kvelden?? hm..[8|][8|]

Mamma snakket også om noe sånt når jeg spurte om jeg kunne gi han tran med sitronsmak..

Men når det gjelder appelsin fikk jeg beskjed på sykehuset å være litt forsiktig med det fordi bæsjen blir så syrlig eller noe

jeg har heller ikke hørt noe om at man ikke skal skrelle i nærheten av babyen. man kan spise sitrusfrukter, men passe litt på og spise med måte[:D]  mener jeg har hørt noe om at de kan få vondt i magen og litt utslett eller no...

jeg har hørt at det er dumt å spise sitrusfrukter pga amminga iallefall, at de små fort kan få vondt i magen da

Her får hun mageknip hvis jeg spiser appelsin (ammer).

Det frarådes å gi barn sitrusfrukt første leveår, pga økt allergi. Derfor ren tran.

ORIGINAL: Hyppolyta

Jeg vet at man skal være litt forsiktig med å gi småbarn sitrusfrukt, men aldri hørt noe lignende som det du sier.

signerer denne

Ang tran så kan en fint gi tran med sitron smak - fordi det er kjemisk produsert sitron smakstilsetning - ikke sitron ekstrakt.

Sitrus frukter i det første leveår kan gi allergi - men når det gjelder løk, nøtter, sitrus osv så har jeg lest at dersom foreldrene ikke reagerer spesielt på det, så kan en prøve å gi det til barna. Vet ikke hva en skal høre på av råd jeg. Har man et barn som har mye mageknip så ville nok jeg vært forsiktig med å spise sitrus når jeg ammet også for å være helt sikker på at det ikke var det som gav magesmertene.

ORIGINAL: Macette

Ang tran så kan en fint gi tran med sitron smak - fordi det er kjemisk produsert sitron smakstilsetning - ikke sitron ekstrakt.

Sitrus frukter i det første leveår kan gi allergi - men når det gjelder løk, nøtter, sitrus osv så har jeg lest at dersom foreldrene ikke reagerer spesielt på det, så kan en prøve å gi det til barna. Vet ikke hva en skal høre på av råd jeg. Har man et barn som har mye mageknip så ville nok jeg vært forsiktig med å spise sitrus når jeg ammet også for å være helt sikker på at det ikke var det som gav magesmertene.

Så bra! Da har jeg fått feil informasjon tidligere, men dette gjør det mye lettere for oss! Hvordan har du klart å funnet ut det?

ORIGINAL: lille marihøne

Så bra! Da har jeg fått feil informasjon tidligere, men dette gjør det mye lettere for oss! Hvordan har du klart å funnet ut det?

Jeg har skrevet det tidligere, men var ikke så mange som trodde meg [;)] Så godt å se det er flere som skriver det.
Jeg fikk beskjed av barnelege, helsesøster og ansatte på sykehuset om dette.

ORIGINAL: Trone

ORIGINAL: lille marihøne

Jeg har skrevet det tidligere, men var ikke så mange som trodde meg [;)] Så godt å se det er flere som skriver det.
Jeg fikk beskjed av barnelege, helsesøster og ansatte på sykehuset om dette.

Ja synes igrunnen det er rart at ikke flere blir opplyst om det av helsesøster/jordmor osv. Mødre er jo alltid redd for å gjøre noe feil, og tror jo lettere på helsepersonell fremfor andre mødre.

Back
Topp