Babyens spark

Inus88

Maibarn<3
Hvordan er det med spark fra babyen deres i magen?
Leser jo diverse steder at den skal sparke minst 10 ganger i løpet av 2 timer på en tid av døgnet der babyen pleier å være aktiv. Men syns det er litt vanskelig å vite et mønster enda. Syns sparkene kommer litt nå og da. Noen dager mindre enn andre.

Det sparkes veldig mye. Han er overaktiv
. Dessuten snur han seg hele tiden også.
Men slik var det ikke med vesla. Hun var rolig i magen:-)

Her var det variert lenge, noen dager masse og andre dager mindre. Nå den siste uka har det vært mye mer, og jeg merker at sparkene blir hardere og hardere. :) Alle babyer er forskjellige, husk det! :)

Turbo nesten døgnet rundt hær.. Lurer på om d blir lite søvn på meg fra mai :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Han våkner med meg og er aktiv på ettermiddagen og helt fram til jeg sovner. Så lenge jeg kjenner spark hver dag så er jeg fornøyd:smiley-ashamed005

Hver gang jeg legger meg tar det helt av inni der. Han snur seg og sparker og det er så herlig:love7
Jeg er også fornøyd så lenge jeg kjenner spark hver dag. :-)

Hos meg varierer det :) er jeg sjøl aktiv så er han ganske rolig, også de tidspunktene han er svært aktiv da jeg er rolig :)
Er helt normalt at det varierer har jeg fått med meg, bare man kjenner noe hver dag :)

Litt opp og ned.. Er storebrødrene hjemme er det rolig i magen. Er de i barnehagen er det mer aktivitet. Men ellers ei rolig tulle! Men så lenge jeg kjenner spark el hikking hver dag er jeg fornøyd!!

Jeg kjenner veldig mye spark og liv fra magen. :happy093
Omtrent alltid når jeg legger hånden på magen så kan jeg kjenne henne , enten flytte på seg, sparke osv.
Helt fantastisk :love017

Spesielt på kvelden/natten er hun veldig aktiv , så det blir jo spennende å se når hun kommer , om hun fortsetter den trenden:confused005

Hos meg har ennå ikke det slått feil at rutiner fra inne i magen er de samme når de er kommet ut. Første var helt turbo og ut kom en som aldri sov, mens med jentene så var de rolige å bedagelige og det var de også utenfor magen. Men for min mor var det stikk motsatt. Så jeg ville ikke gruet meg helt ennå for dere som har sirkusartister inni der.:-)

Vet ikke om jeg kjenner spark 5 ganger i timen, men kjenner mye liv. Har egentlig tenkt på det; hvorfor akkurat spark, liksom? Hva er babyens instinkt på å nettopp sparke.

Jeg kjenner minst like ofte "slag", altså bevegelse med armene. Og jeg kjenner at han beveger seg, snur seg og skifter stilling mye. Og at han TRÅKKER på bekkenet mitt!!!

Hos meg er han aktiv på kveld/natt.. Kjenner spark/bevegelse hver dag, men noen ganger ganske lite. Føler at han "graver" litt i bekkenet noen dager, og kjenner at han ligger på tvers. Da er det sjeldent spark.. Men så lenge jeg kjenner noe hver dag, så har jeg roen :-)

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app

Ganske ivrig her ja. Har ikke brydd meg så mye om mønsteret hans, kjenner stort sett liv hele tiden. Enten er det hikke, spark eller at han snur på seg :)

Her er frøkna veldig aktiv på kvelden. Ligger langt nede og snur seg en del. Blæra blir fortsatt sparka mye i, og det er mindre behagelig. Men godt å vite hun koser seg der inne

Her er det aktivitet hele døgnet syns jeg. Sparker bare hardere og hardere. Så blir spennende fremmover hihi :)

Her varierer det veldig. Har hatt noen dager hun er helt stille, er rett å slett nervepirrende og blir nerøvs. Om jeg har spist søtt kom det kanskje et spark, men sent om kvelden begynte "romsteringa"... Men jevnt over kjenner jeg mer de dagene jeg har vært i noe aktivitet, når jeg setter meg ned er detcda mageaktivitet.

Back
Topp