Babyens motoriske utvikling

Lillegutt elsker å rulle, men i det siste gidder han ikke ligge å kikke når han kommer rundt lenger. Han slipper ut armene, og begynner å kave(så han nesten balanserer kun på magen). Skjønner ikke helt hva han prøver på. Noen som har opplevd det samme?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lillegutt elsker å rulle, men i det siste gidder han ikke ligge å kikke når han kommer rundt lenger. Han slipper ut armene, og begynner å kave(så han nesten balanserer kun på magen). Skjønner ikke helt hva han prøver på. Noen som har opplevd det samme?


Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tror min gjør det samme? Min ruller seg på magen og slår ut hendene å bare kaver.. Før så rullet han seg tilbake (mage-rygg-rygg-mage) hele tiden, men har sluttet med det? han ligger bare på magen å kaver å blir fly forbanna!!
Så må ¨hjelpe¨ han litt tilbake liksom :p
Så nå kommer han seg på magen, men ikke til rygg igjen, dette har skjedd nå nylig :p
 
Gutten min gjorde det samme i en periode før han lærte å sun på navelen! Slik at han kan snu seg fra høyre til venstre side av lekegrinda. Nå spinner han rundt på navelen, kombinert med at han kan snu seg både fra mage til rygg og tilbake er han overraskende mobil,.
 
Hæ?? Snur de seg fra rygg til mage allerede?? Det tror jeg er veldig tidlig! Min eldste gjorde ikke det før han var 8 mndr, tror det er vanlig rundt 6 mndr. Det var deilig at han venta litt for når de begynner å krabbe så er det bare å følge med;)

Min lille skatt er veldig sterk men forholdsvis bedagelig likevel. Ligger noe på magen (men vi glemmer det litt), ellers er han ganske fornøyd med å ligge på ryggen og observere. Han er ekstremt opptatt av hendene sine for tiden. Studerer dem nøye, spiser på dem og griper vrldig etter alt som kommer innen rekkevidde. Og følger nøye med på alt som skjer - snur seg omtrent 180 grader for å kunne følge oss med blikket. Han finnes ikke interessert i å stå på beina enn så lenge.


Sent from my iPhone using BV Forum
Haha, det der skulle jeg aldri ha sagt:) Noen dager senere var vi på 4 mnd gruppe m/fysio på helsestasjonen (for en uke siden) og siden den dagen har han snudd seg og blitt mer og mer utålmodig. Nå går det ikke an å legge ham på ryggen lenger, han hiver seg rundt med én gang. Så blir han sur etter kort tid fordi han a) blir liggende oppå armen, b) ikke klarer å snu seg tilbake, c) leken ligger for langt fram til at han får tak i den eller d) han blir sliten. Puh, det blir åpenbart mer slitsomt framover for dette betyr jo at jeg må underholde ham heeele tiden! Men han er jo så fryktelig skjønn så det skal nok gå greit:) ...det er bare litt ekstra kløn med soving iom at han snur seg rundt hele tiden:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp