Babyens leie utifra bevegelse?

Frumammaliv

Betatt av forumet
Prøver å Google men blir ikke helt klok.. 30uker nå, og lurer på om en kan tippe hvordan babyen ligger ut i fra hvor en kjenner bevegelse?

dette er min fjerde men husker jwg fra de andre gangene? Nei :p
Føler bevegelsene mye under trusekanten, ut på sidene og ofte en svært ubehagelig bevelse ut mot åpningen.. føler jeg tisser på meg hver gang :p

Skal ikke sparkene gå oppover? Alt her foregår under navelen.. betyr det seteleie?
 
Prøver å Google men blir ikke helt klok.. 30uker nå, og lurer på om en kan tippe hvordan babyen ligger ut i fra hvor en kjenner bevegelse?

dette er min fjerde men husker jwg fra de andre gangene? Nei :p
Føler bevegelsene mye under trusekanten, ut på sidene og ofte en svært ubehagelig bevelse ut mot åpningen.. føler jeg tisser på meg hver gang :p

Skal ikke sparkene gå oppover? Alt her foregår under navelen.. betyr det seteleie?
Jeg har mye bevegelse nede, mest der faktisk og han ligger med hodet godt nedi:p
Så på ultralyd nettopp at han beveger hendene myyyyye:p Har samme følelsene som deg. Noen ganger kjennes det ut som han omtrent er i skjeden:hilarious::hilarious:

Han har rumpen ut mot venstre side og beina sparker innimellom oppe. De fleste ganger kjenner jeg både oppe på ene siden og nede på motsatt side samtidig:hilarious: Men ja, det er sikkert vanskelig å kjenne på bevegelse hvordan de ligger. Har de ikke sjekket leie på kontroll? Her sjekket hun leie på svangerskapskontroll uke 28:)
 
Her ligger mini på tvers, men jeg er usikker på hva som er opp og ned :p har også hatt mest bevegelse helt nederst frem til denne uken. Er nå 28+4
 
Min ligger i hodeleie. Mest store bevegelser oppe mot venstre og småbevegelser nede. Mye smådult mot blæra.
 
Her ligger han i dypt hodeleie. Merker bevegelse der nede når han beveger på armene og har hikken. Tror han ligger i fosterstilling med ryggen mot høyre side. For sparkene er ganske tydelige på hele venstre side av magen og mot ribbeina:happy:
 
29+6, første og ikke særlig erfaring. Men for meg føles det som jeg definitivt kjenner hvordan hun ligger ut fra bevegelse, men hun beveger seg enormt mye, og endrer stilling ofte.

Men det tydeligste tegnet er hvor hikken kommer fra, der er hodet, også kjenner jeg som regel spark i "andre enden".
Nå er feks hikken nede i rumpen, mens sparkene er oppover, så nå ligger hun med hodet ned, men hun har ligget mye på tvers denne uken, og da kjenner jeg det på begge sider samtidig. Slag og hikke på ene siden og spark på andre siden.

Når jeg kjenner bevegelsen tydeligst ned mot åpningen, har hun hodet oppe, og bena nede. Det er det vondeste - når hun sparker nedover, men da kjenner jeg også hikken lengre oppe.
 
Jeg har mye bevegelse nede, mest der faktisk og han ligger med hodet godt nedi:p
Så på ultralyd nettopp at han beveger hendene myyyyye:p Har samme følelsene som deg. Noen ganger kjennes det ut som han omtrent er i skjeden:hilarious::hilarious:

Han har rumpen ut mot venstre side og beina sparker innimellom oppe. De fleste ganger kjenner jeg både oppe på ene siden og nede på motsatt side samtidig:hilarious: Men ja, det er sikkert vanskelig å kjenne på bevegelse hvordan de ligger. Har de ikke sjekket leie på kontroll? Her sjekket hun leie på svangerskapskontroll uke 28:)


Blir ikke klok på kontroll i uke 24 så JM hode var ned, og de tre andre har lagt med hode ned fra veldig tidlig av, men så stusset jeg litt med bevegelsene..
på kontroll i 28 så sier (en annen) JM at hun ikke klarte å kjenne hvordan babyen låg men at de fortsatt hadde god plass og kunne snu seg..
 
Blir ikke klok på kontroll i uke 24 så JM hode var ned, og de tre andre har lagt med hode ned fra veldig tidlig av, men så stusset jeg litt med bevegelsene..
på kontroll i 28 så sier (en annen) JM at hun ikke klarte å kjenne hvordan babyen låg men at de fortsatt hadde god plass og kunne snu seg..
Ååå, ikke godt å vite da nei.
De har jo plass til å snu seg enda ja, så det er jo ikke umulig.
Han her har lagt seg godt nedi i bekkenet, så håper han blir der:)
 
Blir ikke klok på kontroll i uke 24 så JM hode var ned, og de tre andre har lagt med hode ned fra veldig tidlig av, men så stusset jeg litt med bevegelsene..
på kontroll i 28 så sier (en annen) JM at hun ikke klarte å kjenne hvordan babyen låg men at de fortsatt hadde god plass og kunne snu seg..

Kan de kjenne det så tidlig? Hun drev å knadde meg på magen på 24-ukersen, men sa ingenting:hilarious:
 
Blir ikke klok på kontroll i uke 24 så JM hode var ned, og de tre andre har lagt med hode ned fra veldig tidlig av, men så stusset jeg litt med bevegelsene..
på kontroll i 28 så sier (en annen) JM at hun ikke klarte å kjenne hvordan babyen låg men at de fortsatt hadde god plass og kunne snu seg..
Var også på JM kontroll uke 24 der hun sa at han lå i hodeleie. Ultralyd dagen etter viste at han lå i seteleie. De siste ukene har han snudd seg tilbake til hodeleie og tror han trives med det da han ikke har snudd seg igjen:happy: er uke 30+5.
 
Her kjenner jeg aller mest bevegelse i nedre halvdel av magen, ofte så langt ned at det kjennes ut som hun sparker meg i blæra :hilarious: haha. Kjenner også noe langt ned som jeg tror er hikke, men kjenner aldri noen spark øverst i magen. Jordmor mente igår at hun lå med hodet ned, men da skulle jeg vel kjent spark øverst i magen også :rolleyes:
 
Her kjenner jeg aller mest bevegelse i nedre halvdel av magen, ofte så langt ned at det kjennes ut som hun sparker meg i blæra :hilarious: haha. Kjenner også noe langt ned som jeg tror er hikke, men kjenner aldri noen spark øverst i magen. Jordmor mente igår at hun lå med hodet ned, men da skulle jeg vel kjent spark øverst i magen også :rolleyes:

Enig! Mest dritlavt nede her også. I går var det litt i navlehøyde, men om det er hender eller om hun har snudd seg er ikke godt å vite! Ska på ul på torsdag, så gleder meg til å se:)
 
Her kjenner jeg aller mest bevegelse i nedre halvdel av magen, ofte så langt ned at det kjennes ut som hun sparker meg i blæra :hilarious: haha. Kjenner også noe langt ned som jeg tror er hikke, men kjenner aldri noen spark øverst i magen. Jordmor mente igår at hun lå med hodet ned, men da skulle jeg vel kjent spark øverst i magen også :rolleyes:
Forrige la seg med hodet ned rundt uke 25 og lå der til resten av svangerskapet (festet seg allerede i uke 32/33), kjente det godt da han hadde mye hikke som jeg kjente laaaangt nede:hilarious: Men var ikke før uke 34/35 jeg begynte å kjenne bevegelse og spark oppover, før det var den kun nede og litt i sidene
 
Her kjenner jeg aller mest bevegelse i nedre halvdel av magen, ofte så langt ned at det kjennes ut som hun sparker meg i blæra :hilarious: haha. Kjenner også noe langt ned som jeg tror er hikke, men kjenner aldri noen spark øverst i magen. Jordmor mente igår at hun lå med hodet ned, men da skulle jeg vel kjent spark øverst i magen også :rolleyes:
Jeg kjenner veeeeldig lite til spark oppe. Alt skjer nede og på siden:p Og her er hodeleie bekreftet med UL oh jordmor. Så det er ikke å bli klok på de bevegelsene:hilarious:
 
Nei, da er det jo fsktisk mulig at hu ligger med hodet ned da, selv om jeg ikke kjenner spart langt opp. Kjenner veldig mye bevegelser laaangt ned i msgen ihverfall!
 
Enig! Mest dritlavt nede her også. I går var det litt i navlehøyde, men om det er hender eller om hun har snudd seg er ikke godt å vite! Ska på ul på torsdag, så gleder meg til å se:)
Spennende med UL da :happy: så får du se hvordan babyen ligger nå :love7
 
Back
Topp