Babyens hjertelyd

lillemeg87

Flørter med forumet
Heisann :)
Lurer på hvor tidelig dere som har testa hjemme har funne hjerteslag?
Jeg er i uke 11 nå mener jordmor-og fann i dag det jeg tror ej babyens hjerteslag med Angelsound.
Det som var litt rart da-var at jeg telte bare slagene til ca 90 i minuttet. Kan dette stemme'?
 
90 i minuttet er ikke babyen i hvertfall... 

men jeg fant hjemme med doppler i uke 10... Et tips er å ha en finger på din egen puls samtidig, så er du sikker på at det er babyen du hører, ikke deg selv :) 
 
Jeg fant hjertelyden rundt uke 11, så det er ikke tidlig :)
Men synes det var litt lite slag i minuttet til å være baby, og for mye til å være deg.. Men ikke stol 100% på doppleren hjemme at den klarer å telle alle hjerteslagene! Se om du finner din egen lyd, så finne tilbake til det du tror er babyen så hører du jo om det er deg eller baby :)
Men er alldeles ikke for tidlig :)

Hvor sånn ca fant du lyden?
 
fann den litt over navelen-litt til venstre...???kan det ha vært min egen puls montro?
 
Da er det ikke babyen desverre..
Babyen ligger helt nede ved skambeinet nå! Så ta den helt ned mot beinet å let frem og tilbake langs beinet :)
 
Da er det nok din egen pga babyen har ikke kommet opp til navelen enda.. Den ligger fortsatt rundt bekkenet/skambenet.
 
Hjertelyden skal også ligge på pluss/ minus 150 slag i minuttet..
 


isaks skrev:
Hjertelyden skal også ligge på pluss/ minus 150 slag i minuttet..


Kan ligge nede på 120 en plass også :) Alt fra 120-170 (tror jeg) er vell normalt?
 
Da prøver vi igjen :)  takk :)
 
Finner ingen vi :( hmmm...
 


lillemeg87 skrev:
Finner ingen vi :( hmmm...


Tror det kan være vanskelig å finne selv så tidlig. Vent noen dager og prøv igjen :)
 
Ja, vi bestemte oss for det. Jordmora snakket noe om at jeg hadde bakovervendt livmor også-om det kan ha noe med det å gjøre åsså. Vi venter noen uker og prøver igjen :D
 
Back
Topp