Babyens etternavn

Vi er gift og alle tre har samme etternavn. :) Han har mitt mellomnavn og jeg har hans etternavn. Så det blir det samme på barna også. :)

Jeg er ikke gift med barnefar, men samboer. Vi snakker om babyen skal ta fars etternavn, eller begge foreldrenes [emoji4] hva kommer dere til å gjøre? [emoji254]

Jeg og samboeren min er ikke gift ennå, men tviler på at jeg setter på mine navn siden jeg har 3 etternavn og et mellom navn :laughing002:laughing002 i forhold til samboeren min som har bare et etternavn :) men vi har ikke snakket noe spesielt på det ennå, men blir enige om det:hilarious:

Førstemann har fars etternavn som mellomnavn, og mitt etternavn som etternavn. Vi er gift, men vi har beholdt etternavna våre som dei er. Mitt er kortare enn mannen sitt, så han ønskte ikkje at guten skulle "lide samme skjebne" som han, med langt fornavn og langt etternavn. laughing6

På første så har vi mitt som mellomnavn og pappans etternavn. Blir det samme nå :)

Både jeg og far har to «etternavn». Så første har farens første etternavn (mellomnavn) først og mitt siste etternavn sist.

Vi har brukt fars etternavn. Vi er forlovet og jeg tenker også ta hans navn når vi er gift. Brorsan har først vårt familienavn videre til sin datter, og jeg har egentlig litt avsmak på det pga. familie. :P Så jeg synes det er fint at vi alle kan ha det samme når jeg og tar fars navn.

Vi skal ha begges etternavn, trolig med bindestrek. Uenige i hvilken rekkefølge foreløpig.

Fars etternavn da vi bare ønsker ett etternavn og hans er sjeldenere enn mitt. Jeg skal også legge til hans til mitt når barnet kommer, slik at vi blir "familien 'etternavn' ". Føler det blir minimalistisk og fint.

Føstemann har fars etternavn som mellomnavn og mitt etternavn. Begge navnene er en munnfull i seg selv, så jeg var litt nølende til å ha med begge. I alle fall var det uaktuelt å bruke begge som et bindestrek- etternavn! Men vi har sjeldne navn, begge to, så sånn sett var det et greit kompromiss. Blir nok det samme med nummer to.

Har begges på de andre , fordi etternavnet mitt er sjeldent, så ville ha det :happy:

Back
Topp