Babyens etternavn

Tinis

Andre møte med forumet
Jeg er ikke gift med barnefar, men samboer. Vi snakker om babyen skal ta fars etternavn, eller begge foreldrenes [emoji4] hva kommer dere til å gjøre? [emoji254]

H*n får nok fars etternavn, mitt som mellomnavn ettersom vi har sjeldne etternavn begge to. Hadde jeg hatt et helt vanlig -sen navn eller no hadde vi ikke tatt det med[emoji85]

Blir fars etternavn tror jeg, men har egentlig lyst på mitt. Vanskelig å gjøre alle fornøyd.

Vi er gift og da vi gifta oss tok jeg hans etternavn bindestrek mitt etternavn. Han har kun sitt!  jeg ville gjerne ha hans etternavn uten å gi slipp på mitt eget 
Så datteren vår har det samme som meg, det blir også spiren å få.

Her diskuteres det ennå. Jeg har to etternavn, (mellomnavn). Men mitt etternavn og samboers etternavn passer ikke sammen. Så vi funderer. Jeg hinter om at hvis vi gifter oss, kan vi ta hans navn[emoji23]

Alle mine tre barn har mitt etternavn med fars etternavn som mellomnavn. Sjelden mellomnavnet blir brukt hos oss, men vi har det på papiret. Blir nok det samme med neste også[emoji4]

Regner med det blitt mitt etternavn. Har barn fra før og vil ikke ha flere etternavn

Vi har begge som etternavn, jeg var klar på at mitt navn skulle være med også, ikke "bare" som mellomnavn.
Så her har våres barn bindestrek mellom navnene slik at begge er etternavn :)

Far har to etternavn, det samme har jeg. Vi er samboere. Vi har begge valgt et etternavn for å gi videre til barnet. Mitt etternavn blir da barnets etternavn, ettersom vi bor på stedsplassen (tidligere familiegård). Barnet vil få fars ene etternavn som mellomnavn. Det blir ett fornavn :)

Back
Topp