Babyen sover lenge

Kjempespennende

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
I natt har babyen sovet 8 timer i strekk!!! Vanligvis sover han 5-6 timer. Utrolig deilig å få sove så lenge sammenhengende, men er det normalt og forsvarlig at en 11 uker gammel baby sover så lenge i strekk? Noen som vet om dette vil påvirke morsmelkproduksjonen? Er jo redd for å få mindre melk når det går så lenge mellom kvelden og frokosten hans.

Hun hadde økter på 7-7,5 timer før hun ble forkjøla. Merka ikke noe tegn til at jeg hadde for lite melk. Hun er iallefall fornøyd og mett!

Tenker at sover de så sover de, iallefall på natten! Er jo positivt at de forstår at det er natt :) og melka vil jo regulere seg. Og skulle det bli for lite melk legger jo babyen inn ett økedøgn :)

Det er normalt, ja, akkurat som det (DESSVERRE) også er normalt at de våkner hver 2.time :)

Melka regulerer ofte seg selv, men om du er litt redd så kanskje du kan pumpe 1 gang pr natt?

Her har tuppa sovet 12 timer I strekk den siste tiden. Utenom de 2 siste nettene, hun er også blitt forkjøla, tror også det er et utviklingssprang nå :)

Min jenta sover også nå den siste tia hele natta, alt fra 8-12 timer sammenhengende. Ble litt bekymra, men helsesøster sa at da er hun fornøyd å skal la henne sove. Men , gir mme å da sover dem vist lenger pga at det metter magen lengere har jeg hørt. ☺

Min jenta sover også nå den siste tia hele natta, alt fra 8-12 timer sammenhengende. Ble litt bekymra, men helsesøster sa at da er hun fornøyd å skal la henne sove. Men , gir mme å da sover dem vist lenger pga at det metter magen lengere har jeg hørt. ☺
Det er en myte hehe :) kan jeg skrive under på med 2 mme - barn :) min første sov omtrent ikke før hun var 2 år, fikk kun mme som baby.

Jeg tror nok det går helt fint, men har vært litt bekymret for dette selv.. Men de slenger vel inn ett økedøgn om de har behov for mer :)

Det er en myte hehe :) kan jeg skrive under på med 2 mme - barn :) min første sov omtrent ikke før hun var 2 år, fikk kun mme som baby.
Ok ☺ det er vell heller det at dem er forskjellige de små , venninna min ga mme til begge og nr 2 kunne sove hele natta men, nr 1 måtte hun opp med en gang om natta.

Ok ☺ det er vell heller det at dem er forskjellige de små , venninna min ga mme til begge og nr 2 kunne sove hele natta men, nr 1 måtte hun opp med en gang om natta.
Ja, er nok mye det. Kan for all del være at mine små er energibunter :) Med førstemann var jeg oppe hver 2.-3.t hele natta i lange tider. Huff.. Er heldigvis bedre nå, men har sine perioder.

Ja, er nok mye det. Kan for all del være at mine små er energibunter :) Med førstemann var jeg oppe hver 2.-3.t hele natta i lange tider. Huff.. Er heldigvis bedre nå, men har sine perioder.
Ja, sant så sant. Regner med at det kan komme netter her som hun vil opp å ha mat også. At det går i perioder. Men, hun er veldig aktiv på dagen, nysgjerrig å sover lite. Så kan være derfor hun sover godt på natta.

Signerer myte. Eldstemann sov 12 timer om natta fra han var 3 dager. Fikk bare pupp til 6 mnd. Melomste fikk bare pupp fram til 4 mnd, sov ikke en time I strekk en gang ga mme for å prøve å få han til å sove bedre. Hjalp ikke det spor. Sover forsatt ikke en hel natt og er 2,5 .
Lille tuppa her er son sin eldste bror, får bare pupp og sover godt. Så det er nok mye det lille menneske også :)

Ja, sant så sant. Regner med at det kan komme netter her som hun vil opp å ha mat også. At det går i perioder. Men, hun er veldig aktiv på dagen, nysgjerrig å sover lite. Så kan være derfor hun sover godt på natta.
Ja, kan godt hende det, ikke godt å si. Min sov ikke på dagen heller etterhvert, huff :p Jaja, positivt hvis hun får nattevakt eller noe når hun skal jobbe haha.

Så godt det er med dette forumet! Fint at det ikke er bare her babyen sover godt :) Så er det vel bare å håpe på at det ikke går over ;)

Last edited:
her kan hun sover fra 24- 05 eller mest 07. sover etter dette også og mere på dagen. hun sover mye om dagen. hun er inne i en vanskelig periode så trenger det vel :)

Her har mini begynt å sove veldig lenge! Gikk fra 2-3 nattmatinger til 0 da han bikket 3 mnd. Nå legger vi han rundt 21-22 tiden så sover han til alt mellom 7 og 9. Jeg er oppe flere ganger om natten og må høre om han puster. Nesten litt bekymra. Men han virker fornøyd da! Smiler og ler når han våkner på mårraen. Sover 2-3 ganger på dagen, men det er korte perioder på max 1 time.

Her sover han fra 2000 til alt mellom 0200 og 0430 sammenhengende. Så er det over i vår seng for pupp. Så sover han videre. Han får mme i tillegg.

Back
Topp