M
Moderator Linda
Guest
«Har du lagt merke til at babyen er litt ekstra sutrete og klengete for tiden? Da kan det hende et stort utviklingssprang er like om hjørnet». Les heile artikkelen her!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Dette her med utviklingstrinn var ikke noe det ble snakka om da jeg hadde baby for 9 og 13år siden.
Nå har jeg 2 premature, og vet yanswtt ikke hvilke uke de er i ifølge de utviklingstrinna. Føler det er litt svada. Babyer er vel som oss - har gode og dårlige dager. Noen sliter med magen, noen blir forkjøla osv osv. Og babyer utvikler seg i ulikt tempo —noe som jeg ser veldig godt nå når jeg har to samtidig.
Nå si jeg flirer litt hver gang noen har en "vanskelig" baby og sier "det er nok bare ett av de utviklingstrinna"![]()
Født til termin da? Jeg aner nemlig ikke hvor mine ligger på utviklingen. Tenker at det er midt imellom. De er født 6 uker før. Og til termin så hadde de begge smilt f. Eks, så da vil jo det si at de ligger litt foran. Iallefall på det punktet. Har gitt opp å prøve følge dem. Føler det skjer noe nytt hver dag, og at de ikke har hatt noen "fæle" perioder som jeg kan sette i sammenheng med disse trinnaMens hos oss har det stemt skremmende godt. Både tidsmessig, og "symptomer" på utviklingstrinn, og nye ferdigheter som kommer når de er over.
Født til termin ja.Født til termin da? Jeg aner nemlig ikke hvor mine ligger på utviklingen. Tenker at det er midt imellom. De er født 6 uker før. Og til termin så hadde de begge smilt f. Eks, så da vil jo det si at de ligger litt foran. Iallefall på det punktet. Har gitt opp å prøve følge dem. Føler det skjer noe nytt hver dag, og at de ikke har hatt noen "fæle" perioder som jeg kan sette i sammenheng med disse trinna![]()
Dette her med utviklingstrinn var ikke noe det ble snakka om da jeg hadde baby for 9 og 13år siden.
Nå har jeg 2 premature, og vet yanswtt ikke hvilke uke de er i ifølge de utviklingstrinna. Føler det er litt svada. Babyer er vel som oss - har gode og dårlige dager. Noen sliter med magen, noen blir forkjøla osv osv. Og babyer utvikler seg i ulikt tempo —noe som jeg ser veldig godt nå når jeg har to samtidig.
Nå si jeg flirer litt hver gang noen har en "vanskelig" baby og sier "det er nok bare ett av de utviklingstrinna"![]()
og kanskje "hjelpe" henne med å gjøre nye ting, sånn som å vise mønstre og sånt som er aktuelt nå for den andre perioden. Tror ikke jeg hadde funnet på de tingene selv, har jo heller ikke erfaring med baby på fulltid fra før Jenta mi følger de trinnene ganske godt, de stemmer helt her. Ligger 2-3 dager foran "skjema" til Wonder weeks. Gjør hvertfall at jeg er mer obs på at det er det som skjer og kan forklare endrede behov og mer ellers uforklarlig gråtog kanskje "hjelpe" henne med å gjøre nye ting, sånn som å vise mønstre og sånt som er aktuelt nå for den andre perioden. Tror ikke jeg hadde funnet på de tingene selv, har jo heller ikke erfaring med baby på fulltid fra før
![]()
Det skal jeg sjekke oppHar du justert terminen til 280 dagers svangerskap? Det er nemlig det appen er laget for [emoji6]