Babyen presser

Desemberspire

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Jeg har en gutt som idag er 1mnd. Den siste tiden har han spesiellt i forbindelse med søvn, en tendenser il å presse veldig både før han sovner og i søvne. Virker ikke alltid til at han har veldig vondt, det kommer også veldig sjeldent ut noe, verken promp eller bæsj. Men, han presser og presser og til tider er lydene så høye at jeg kan slite med å sovne eller bli vekt av lydene han lager. Hva kan dette skyldes? Får følelsen av at han har hard mage, men mtp at jeg fullammer syns jeg dette er litt rart?

Sånn er vesla her også før hun faller i den dype søvnen. Jeg innbiller meg at dette er helt vanlig i den lette søvnen og ser at det er veldig mange som " sliter" med mye lyder ;) jeg har begynt å bli vant med det nå så klarer å ignorere det litt på kvelden/ natta :)

Min er også sånn. Han lager så ekstremt mye lyder. Høye lyder. Uvant i forhold til de to storesøskene.

Min er også sånn. De ble litt bekymra på sykehuset pga de presse lydene han lagde. Barnelegen tok noen ekstra undersøkelser på han og kom frem til at det bare er sånn han er.

Han min presser og grynter i ett sett!!! Samboeren har flyttet ut av soverommet for å si det sånn..
Se om han liker bedre å ligge på siden, der finner min lettere roen. Bare pass på å legg han til rette slik at han ikke kan tippe over på magen :)

Samme her! Grynting og pressing. Høyt er det også. Måtte Google selv jeg, men det er visst ganske normalt ja.

Men hva er årsaken til at de grynter og presser sånn?
Umodent tarmsystem?
Her prompes det helt uten anstrengelse, så det virker ikke som det er luft som sitter fast i hvert fall.

Morsomt når hun skremmer seg selv med et høyt grynt! :D

Hehe. Sniker fra september her... Min var også sånn, men det gikk over nå, ikke like mange lyder nå lenger. Han er 3,5 mnd nå. :-) Men var helt sykt når det holdt på. Visste ikke om jeg skulle være bekymret eller le. :-)

Back
Topp