Babyen min hviler ikke på magen

BellaBanana

Betatt av forumet
Babyen min er sterk for alderen, og vi trener mye på magen. Han løfter seg bra og holder hodet stabilt lenge, men når han blir sliten blir han frustrert og gråter, og det virker ikke som om han skjønner at det er mulig å hvile hodet mot underlaget. Dette gjelder ikke bare for mageleie, han hviler heller ikke mot brystet mitt etter en rap, og liker ikke å bli bært vendt mot meg. Tror dere det er en sammenheng? Og er dette normalt?
 
Har dessverre ingen råd å komme med, håper noen andre mødre her inne har det:) er min første så lite kunnskap på det. Fordi hun virker likedan. Før så slapper hun jo av med hodet,men nå som hun holder det selv lenge go støtt virker det ikke som hun heller skjønner man kan la hodet slappe av mot brystet mitt eller på lekematta. Blir bare veldig frustrert og lei seg.
 
Kanskje babyene våre kan ta seg ein prat? Her er det nemlig omvendt... :) Jacob skal ikkje holde hode oppe når han ligger på magen, skal berre kvile seg og kose. :) Han er veldig flink når han ligger på magen til pappen, men på golvet eller i leikegrinda er det ikkje snakk om å trene, berre kose. :)
 
Babyen min er sterk for alderen, og vi trener mye på magen. Han løfter seg bra og holder hodet stabilt lenge, men når han blir sliten blir han frustrert og gråter, og det virker ikke som om han skjønner at det er mulig å hvile hodet mot underlaget. Dette gjelder ikke bare for mageleie, han hviler heller ikke mot brystet mitt etter en rap, og liker ikke å bli bært vendt mot meg. Tror dere det er en sammenheng? Og er dette normalt?
Du bør konsultere manuellterapeut. Det er gratis for barn under ett år. Høres ut som om babyen din har en låsning i nakke eller skuldre. Manuellterapeut er en spesialisert fysioterapeut, de er kjempeflinke.
 
Jeg har hørt om barn som ikke ville kose eller ligge med hodet ned i mageleie. Det var visst nok pga fødselen var lang og babyen sleit i fødselskanalen og har sa fått tak i nakken.
Den babyen måtte til fysioterapi og det hjalp.
 
Vår har gått til manuellterapaut og sakene r avsluttet for å si det sånn:) men det kan godt hende din baby kunne trenge det, skader ikke å prøve:)
 
Back
Topp