Babyen bare sover

Drømmeromnr2

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
✨️Julestjernene2023✨️
han har sovet siden kl 12 i natt hatt to ganger han har åpnet øynene og vært litt med nå på ettermiddag kvelden.... må vekke han hele for og få i han mat noe som kan være kjemepe vanskelig. Har hatt litt vansker med og få ammingen i gang ette ks. Ga han litt erstatning kl rett før 12 som som til 4 da prøvde jeg flere ganger mellom 3-4 å vekke ham for og amme måttr til slutt ta ham ned og kle av ham da amma jeg pumpa og ga litt nan. Hatt litt lavt blodsukker og litt gul i huden så skal ha lav terskel for og gi. Gir i tillegg alt jeg pumper men har klat å få ut maks 20-30 ml etter amming. Han er såpass rolig og fornøyd(?) og stille at jeg bekymrer meg. Skulle ønske jeg kunne veie han hadde nesten gått ned 10% før vi reiste men siden han bjunte å bli mer våken og søkte brystet og ikke hadde godt ned i vekt det siste døgnet og blodsukkeret var fint fikk vi reise hjem. Men er nå bekymret for om han får i seg nok ønsker ikkke å pøse på med nan for da vil han jo ikke drikke fra meg. Og mulig jeg bare har en bedagelig baby.. hva ville dere gjort? Sikkert rotete innlegg men håper det vble forståelig:hilarious:
 
Ja, skjønner du er urolig. Men vår sov også mye i begynnelsen. Jeg ville tatt kontakt med helsestasjonen på mandag, du kan få låne en vekt til å ha hjemme. Da vil du se hva han får i seg og om det er nok. Klem <3
 
han har sovet siden kl 12 i natt hatt to ganger han har åpnet øynene og vært litt med nå på ettermiddag kvelden.... må vekke han hele for og få i han mat noe som kan være kjemepe vanskelig. Har hatt litt vansker med og få ammingen i gang ette ks. Ga han litt erstatning kl rett før 12 som som til 4 da prøvde jeg flere ganger mellom 3-4 å vekke ham for og amme måttr til slutt ta ham ned og kle av ham da amma jeg pumpa og ga litt nan. Hatt litt lavt blodsukker og litt gul i huden så skal ha lav terskel for og gi. Gir i tillegg alt jeg pumper men har klat å få ut maks 20-30 ml etter amming. Han er såpass rolig og fornøyd(?) og stille at jeg bekymrer meg. Skulle ønske jeg kunne veie han hadde nesten gått ned 10% før vi reiste men siden han bjunte å bli mer våken og søkte brystet og ikke hadde godt ned i vekt det siste døgnet og blodsukkeret var fint fikk vi reise hjem. Men er nå bekymret for om han får i seg nok ønsker ikkke å pøse på med nan for da vil han jo ikke drikke fra meg. Og mulig jeg bare har en bedagelig baby.. hva ville dere gjort? Sikkert rotete innlegg men håper det vble forståelig:hilarious:

Ut ifra det jeg forstår her, har baby kun vært våken to ganger på nesten 24 timer? Det for meg hadde vært et stort alarmsignal, spesielt mht til tidligere lavt blodsukker og gulsott. Ville kontaktet barselavd hvis det er kort tid siden fødsel, eller legevakt og forhørt meg. Banyer sover mye den første tiden ja, men dette hørtes veldig mye ut. Bedre å sjekke en gsng for mye enn en for lite :)
 
Hadde nok også ringt om jeg var usikker, spesielt mtp blodsukker og gulsott. Husker min minste også hadde noen sånne dager og tok det igjen andre dager. Men det viktigste er at du føler du er trygg :)
 
Min også hadde dager hun sov hele tiden.
Måtte "tvangsfore". Men så gikk det over.
Du kan også se på bleiene at h*n får i seg nok. Det skal være noen tissebleier i løpet av dagen.
 
Du må bare ta kontakt med barsel igjen dersom du bekymrer deg for gulsott og lavt blodsukker. Sjekket de bilirubin på sykehuset? Tok selv kontakt med barsel med eldste etter jeg kom hjem for syns han var blå i huden og følte jeg ble tatt på alvor og fikk komme fort inn til sjekk hos barnelege.
 
Sniker. Jeg ville ringt barsel som kjenner hele historikken.
 
Sniker. Ring barsel. Vår lå like under verdiene for å måtte i lys mtp gulsott, og jeg MÅTTE vekke for å mate hver 3.time. Letteste måten å vekke de små på syns jeg er å kle av dem. Funker liksom ikke å dulte litt i dem. Nå sover de jo gjerne veldig mye i starten, men har de gulsott er det veldig viktig med hyppig mating for at det ikke skal bli verre.
De spiser ikke så mye i starten, da, så mulig mengden er helt grei, men ville uansett kontaktet barsel og hørt hva de tenker.
 
Sniker jeg og, ville hørt med barsel, gulfargen kommer ikke umiddelbart selv om de er over grensen, så lurt å få det sjekka om det bekymrer deg.
 
Sniker her også. Signerer det over ang å kontakte barsel om du er usikker <3 Det høres ut som han er litt slapp og gjerne må vekkes for å få spist - det er jo et prosjekt i seg selv til tider! Den viktigste indikasjonen for disse små mtp om de får i seg nok er tissebleiene og avføring - er det nok av disse?

Legger ved en artikkel fra ammehjelpen som kanskje kan være til hjelp for dere :)

https://ammehjelpen.no/trotte-barn/
 
Jeg ville sjekket det opp.

Og Eventuelt kledd av baby og lagt på brystet for å få igang ammingen.
 
Ring barsel :) og lykke til
 
Ringte igår å de tenkte at det hørtes ikke alvorlig ut så lenge han var villig til og suge når jeg først klarte og legge han til men var ikke lett å få vekket han og at jeg måtte bare tilby nan for det viktigste var og få i ham mat. Hadde ikke så veldig mye tiss igår men tar seg opp med avføring og tiss idag og han har vært mye mer våken å søkt brystet selv så tenker at nå går det riktig vei. Hajlp nok me litt mer nan også merket at han kviknet til etter det:)Og denne gutten er kansje bare veldig bedagelig også:hilarious: kunne komme inn og veie og sånn idag men tenkte at det kan vente til imorgen siden han viser god trivsel idag:happy: men takk for alle svar:Heartpink
 
Back
Topp