Babydrømmen <3

Jeg tror ikke vi skal rett på IVF, men jeg vet egentlig ikke noe mer enn at jeg skal til oppfølging hos gyn. Tok noen hormonprøver hos fastlegen og han skulle sende resultatene til gynekologen så vi kunne gå gjennom de når jeg kom dit. Har vurdert å be om å få se resultatene, men jeg har jo ikke kompetanse til å vurdere de så det blir bare mye googling og usikkerhet, så jeg venter heller tror jeg :confused005 Håper at jeg evt. kan prøve litt hormonstøtte før IVF blir et tema :Heartred Aller helst at det bare setter seg en spire av seg selv da! :Heartred
Er nok best å vente med resultatene til du er der og kan få det forklart, så slipper du usikkerheten uten svar :Heartred Kanskje jeg også må be legen min ta en hormonprøve mens jeg venter på henvisning til gyn da.
Vi krysser fingrene for at spiren sitter for oss begge før :Heartred

PP10 - CD3

Den nye normalen er at mensen kommer med et brak av smerter og ubehag.
Er plaget av kramper og ubehag, oppblåst, luft i mage, løs mage og migrene :sorry:
Tidligere har jeg jo aldri hatt plager, verken før, under eller etter. Nå er det ulike plager nesten gjennom hele syklusen, er dette liksom normalt etter å ha opplevd EXU og MA? Blir det normalt igjen eller? :sorry:
Har normalt mens i 3 dager, så håper dette er siste dage! :happy:

PP10 - CD6

Dagene går så tregt, prøver å holde motet oppe, meeen det er ikke lett! Er som de siste månedene plaget av å være øm i magen MANGE dager etter mens, det har enda ikke gitt seg.. Er liksom den nye normalen å ha diverse plager gjennom hele syklusen.

Det positive er jo at vi blir henvist videre hvis jeg ikke blir gravid denne gangen, håper jo selvfølgelig vi slipper det da :happy: men det er godt å vite at det er hjelp å få og at det kanskje skjer noe da. Jeg har opplevd til nå at det går kjapt å komme inn hos gyn her, så håper det blir like lett da evt!

Føler virkelig med deg, forferdelig tungt å stå i prøving over lenger tid❤️ Det er en så altoppslukende boble å befinne seg i❤️

Føler virkelig med deg, forferdelig tungt å stå i prøving over lenger tid❤️ Det er en så altoppslukende boble å befinne seg i❤️
Ja, det er veldig altoppslukende og sårt :Heartred
Det er veldig fint å kunne lufte tankene og følelsene her inne, ønsker liksom ikke at det skal bli et tema blant familie og venner, det er altfor vondt :Heartred

PP10 - CD7

Alle symptomer er endelig omtrent helt borte, så da er det normalt igjen i noen dager hvertfall før el smertene starter :hilarious:
Meeen selvfølgelig er jeg blitt skikkelig syk da, så ligger rett ut og snørrer og snufser, med feber og tett hode! Håper det gir seg til aksjeleggingen starter.
Vi har jo blitt enige om at vi ikke skal prate om EL denne runden, så det kanskje blir litt mindre press på samboeren. Hadde tenkt å bare legge aksjer annen hver dag fra denne tiden, men ikke så lett når man er syk da :hilarious:

PP10 - CD9

Temperaturen er helt ute å kjøre på grunn av sykdom. Den er like høy som i forrige lutealfase. Jeg har jo feber, snørrer, tette bihuler. Det må jo gi seg snaaaart, er så lei av å være syk! :wtf: Vi må jo starte aksjeleggingen snart å!

PP10 - CD12

Fortsatt veldig forkjølet og har nok fått bihulebetennelse, bihulene har vært så tette og vonde :sorry: er heldigvis ikke sengeliggende da, men er generelt slapp og dårlig.
Men tempen min er helt ute å kjøre, så skal bli interessant å bruke den til å finne EL. Har begynt med EL tester, så får vi se hva som skjer :happy:

Den rosa stripen er denne syklusen og den grønne er forrige, kan tydelig se hva sykdom gjør med basaltemperaturen, den går jo helt feil vei :hilarious: håper ikke det ødlegger for eggløsning denne runden da eller forskyver det da!!!
1000002511.jpg

Så kjedelig med sykdom nå - masse god bedring :Heartred

Dette varierer jo veldig fra person til person, men min erfaring er at el gjerne blir opptil 3 dager forsinket ved sykdom med feber. Med høyere basaltemperatur enn vanlig så kan det bli vanskeligere for FF å fastslå el, men i sånne tilfeller stoler jeg mer på el-testene.

Masse lykke til! Krysser fingrene for at det kommer et egg snart :happy:

Så kjedelig med sykdom nå - masse god bedring :Heartred

Dette varierer jo veldig fra person til person, men min erfaring er at el gjerne blir opptil 3 dager forsinket ved sykdom med feber. Med høyere basaltemperatur enn vanlig så kan det bli vanskeligere for FF å fastslå el, men i sånne tilfeller stoler jeg mer på el-testene.

Masse lykke til! Krysser fingrene for at det kommer et egg snart :happy:
Takk, er heldigvis på bedringens vei, men den slipper liksom ikke helt taket. 3 dager er jo ikke verdens undergang da sånn egentlig, bare så kjipt å måtte vente lenger :hilarious:

PP10 - CD3

Den nye normalen er at mensen kommer med et brak av smerter og ubehag.
Er plaget av kramper og ubehag, oppblåst, luft i mage, løs mage og migrene :sorry:
Tidligere har jeg jo aldri hatt plager, verken før, under eller etter. Nå er det ulike plager nesten gjennom hele syklusen, er dette liksom normalt etter å ha opplevd EXU og MA? Blir det normalt igjen eller? :sorry:
Har normalt mens i 3 dager, så håper dette er siste dage! :happy:
Jeg vet ikke om det er spesielt normalt etter MA og EXU,eller når det går over, men kroppen din har jo vært utsatt for en del svigninger i hormoner, og det kan sikkert gi mer pms. Selv er jeg plaget med pms og får ofte hodepine da, noen ganger migrene. En snnen ting son trigger min migreneer sterke emosjoner og stress. Fikk migrene etter hver ultralyd forrige graviditet fordi jeg var så engstelig (gikk gravid etter ma i uke 17). Så om du kjenner på mye stress og vonde følelser i forbindelse med påvente av mens/positiv test, kan det sikkert trigge både migrene og løs mage.

Jeg vet ikke om det er spesielt normalt etter MA og EXU,eller når det går over, men kroppen din har jo vært utsatt for en del svigninger i hormoner, og det kan sikkert gi mer pms. Selv er jeg plaget med pms og får ofte hodepine da, noen ganger migrene. En snnen ting son trigger min migreneer sterke emosjoner og stress. Fikk migrene etter hver ultralyd forrige graviditet fordi jeg var så engstelig (gikk gravid etter ma i uke 17). Så om du kjenner på mye stress og vonde følelser i forbindelse med påvente av mens/positiv test, kan det sikkert trigge både migrene og løs mage.
Du har nok rett, er jo mye surr i hormonene etter alt jeg har vært gjennom. Å det er jo klart at det er mye forhåpninger og stress rundt prøvingen og det kjennes nok ekstra godt i tiden man venter på positiv test/mens.
Det begynner å bli vanskelig å prate om med mine nærme også, da jeg føler jeg belaster dem med ting dem ikke vet hvordan dem skal svare på/prate om.
Bra man har en plass her inne å lufte tankene rundt alt hvertfall.
Takk for at du tar deg tiden å svare, det betyr masse :Heartred

Du har nok rett, er jo mye surr i hormonene etter alt jeg har vært gjennom. Å det er jo klart at det er mye forhåpninger og stress rundt prøvingen og det kjennes nok ekstra godt i tiden man venter på positiv test/mens.
Det begynner å bli vanskelig å prate om med mine nærme også, da jeg føler jeg belaster dem med ting dem ikke vet hvordan dem skal svare på/prate om.
Bra man har en plass her inne å lufte tankene rundt alt hvertfall.
Takk for at du tar deg tiden å svare, det betyr masse :Heartred
Bare hyggelig å kunne være til hjelp. Har funnet mye trøst og støtte her inne. Her er det alltid noen som forstår fordi man (dessverre) har opplevd noe lignende. :Heartred

PP10 - CD15

Her skjer det noe!! El test er positiv, men temp er ikke til å stole på denne runden :hilarious:
Er selvfølgelig blitt dårligere igjen, vondt i halsen, ikke sovet nesten noe i natt, håper ikke det ødelegger for eggløsning eller befruktning :sorry:
Har heller ikke hatt de smertene før EL denne gangen, håper det betyr at det er tilbake til normalen da :happy:

1000002547.jpg

1000002549.jpg

PP10 - CD17

Da trur jeg vi er enige om at EL er idag! :happy:
Har ikke de symptomene jeg har hatt de siste månedene, men jeg kjenner det stikker litt nede i magen og er litt øm på høyre side.
Til og med FF har gitt meg en rød diamant, til tross for sykdom.
Er fortsatt tett og snørrete, mulig det er bihulebetennelse da.. kanskje jeg må ta en telefon til legen snart, har jo vært syk i 11 dager nå?! :sorry:
1000002557.jpg
1000002559.jpg

Leste akkurat innledningen til dagboken din, det var virkelig vondt å lese om starten deres på denne ferden Maya :sorry: Ønsker dere masse hell og lykke denne runden! Det er jo noen ganger litt håp i å oppleve at kroppen kan få til å bli gravid, selv om dere selvsagt skulle vært foruten de tragiske opplevelsene på veien til en terminbebis :Heartpink Måtte det være denne gangen at spiren sitter til termin! :smiley-angelic001

Leste akkurat innledningen til dagboken din, det var virkelig vondt å lese om starten deres på denne ferden Maya :sorry: Ønsker dere masse hell og lykke denne runden! Det er jo noen ganger litt håp i å oppleve at kroppen kan få til å bli gravid, selv om dere selvsagt skulle vært foruten de tragiske opplevelsene på veien til en terminbebis :Heartpink Måtte det være denne gangen at spiren sitter til termin! :smiley-angelic001
Takk for at du tok deg tiden til å lese og legge igjen en kommentar, det betyr mye :Heartred Det har vært er tungt år, men til tross for alt har jeg endelig klart å snu fokuset og tenke positivt rundt at jeg faktisk egentlig har blitt gravid ganske lett. Jeg har også fått klarsignal for støttemedisiner fra legen når jeg blir gravid igjen, så har trua på at det skjer snart jeg altså, siden det viser seg at jeg blir ganske lett gravid vil jeg si :happy: Det som er blitt vanskelig er at S har begynt å synes dette er tungt og sliter med motivasjon og presset rundt EL, så aksjelegging kan bli ganske tungt :sorry: det gikk denne gangen, men vi fikk ikke til på selve EL dagen, men dagen før burde holde da!

PP10 - CD18 - 1DPO

Gratulerer med dagen alle sammen!!!
:smiley-bounce016

Temperaturen er jo som sagt klin umulig å forstå seg på :hilarious: EL testene er blitt svakere da, så det er jo positivt :joyful:
Jeg var hos legen igår og fikk Apocillin mot bihulebetennelse, så håper jeg blir frisk snart! Hoster jo også en del på grunn av alt slimet :wtf:
Håper dagene går fort og at jeg klarer å vente til hvertfall 10dpo før jeg tester :hilarious:
Har ikke bestilt flere tidligtester til denne runden heller, føler det egentlig bare er tull å bruke så mye mer penger på det når den bare slår ut en dag tidligere :hilarious:

Symptomer:
Øm nederst i magen, litt sånne lette stikk mot høyre side, løs mage

Screenshot_20250517_074715_FF App.jpg

Åååååå!!!!
Vi kjørte en tur i skogen sent i går kveld, det var et rikt dyreliv, blant annet sikkert 20 harer som hoppet over veien :excited001
Det har vært snakk om at de symboliserer fruktbarhet og nytt liv, så da lever vi i håpet at det betyr noe :shy:

Åååååå!!!!
Vi kjørte en tur i skogen sent i går kveld, det var et rikt dyreliv, blant annet sikkert 20 harer som hoppet over veien :excited001
Det har vært snakk om at de symboliserer fruktbarhet og nytt liv, så da lever vi i håpet at det betyr noe :shy:
Blir dobbelt opp med tvillinger da :hilarious: Så gøy å se da :love017

Back
Topp