Babycall

Kommendemammatil2

Betatt av forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Maisløyfene 2024
Hvilken babycall anbefales og hvorfor?
Jungelen er enorm. Det er ulike testvinnere avhengig av hvilken test jeg finner.
Bør man ha med eller uten kamera. Hører gjerne deres erfaringer og håper gjøre et kupp i dag om jeg har flaks
 
Vi har Neonate med kamera, og er godt fornøyd. Jeg tror ikke nødvendigvis man behøver den absolutt beste, det er mange som er bra nok! Bare tenk hvilke funksjoner man vil ha, og la prisen være med og bestemme.

Hvis man har en ekstra telefon eller nettbrett liggende, er det et godt og billig alternativ å laste ned en babycall-app isteden. F.eks BabyCam for android.
 
Last edited:
Vi har neonate uten kamera. I noen situasjoner, ja, så kanskje det kunne vært praktisk med kamera, men jeg tenkte at for min egen del må jeg klare å slippe kontrollen litt. Det fantes jo til og med en tid hvor man ikke hadde babycall i det hele tatt :p kommer det rare lyder eller ting som tyder på at hun er våken så går jeg jo uansett inn til barnet. Jeg kan ikke komme på noen situasjon hvor jeg skulle ønske det var kamera da, men så har jeg jo vendt meg til å ikke ha det. Så det er litt opp til deg hva du tror passer for dere, men man må altså ikke ha med kamera.

Fordel med babycall uten kamera er at batteritiden er sykt mye bedre. Neonate sin varer i evigheter, vi bruker den hver dag i flere timer og lader kanskje hver 3. uke.
Det finnes ulike modeller, en hvor du kun kan ha 1 foreldreenhet og 1 babyenhet, det er denne vi har. Så har du en som er litt dyrere hvor du kan koble flere babyenheter til samme foreldreenhet.
 
Neonate med kamera. Hadde klart meg uten kamera, men vært veldig praktisk. For meg handler det ikke om kontroll (har tre barn og måtte slippe opp den kontrollen for lenge siden :p). Her har der vært veldig greit å kunne se om de sitter/står i senga og gråter, om de er i ferd med å legge seg ned og roe seg selv, om de har dyna over hode, om de blir værende i senga. Har spart meg for en del turer inn på rommet når jeg har sett at de har roet seg ned selv. Siden jeg har flere barn er det perfekt at jeg kan koble på flere kameraer til en foreldreenhet.

ser du har fått tips om å laste ned app med kamera. Vil ikke anbefale det. Den kan andre hacke seg inn på og det er dessverre noen som har interesse av å se på små barn.
 
Last edited:
Neonate uten kamera her, og er glad vi ikke har. Jeg perdonlig ville blitt veldig "opphengt" i å følge mye mer med på hva barnet driver med. Når det bare er lyd, hører jeg med et halvt øre, og har forlengst med 4 barn lært meg når det haster, og når jeg kan vente. Har 6500 D. Batteriet varer leeenge, (tror ikke de med kamera er like gode der..?), og rekkevidden er fantastisk. Har da 2 babyenheter og en foreldreenhet. Vår er nå over 8 år, og still going strong. Kjekt med temperaturmåler på den (greit å vite at den ikke burde legges oppi vogna pga stråling da, noe som gjelder alle babycallen forøvrig, få som vet. Heng den på håndtaket bare.) også,og flere innstillinger på sensitivitet både på baby og foreldreenhet.
 
Vi har Dema V21 Babycall fastmontert over sengen. Veldig fornøyd med at den gir godt bilde selv om rommet er helt mørkt og at du kan bevege kameraet med kontrollen. Vi har ikke hatt behov for babycall med batteri ennå. Om vi trenger det kommer vi nok til å gå for en neonate uten kamera.
 
Vi har Dema V21 Babycall fastmontert over sengen. Veldig fornøyd med at den gir godt bilde selv om rommet er helt mørkt og at du kan bevege kameraet med kontrollen. Vi har ikke hatt behov for babycall med batteri ennå. Om vi trenger det kommer vi nok til å gå for en neonate uten kamera.
Så den står kun der, koblet til stikkontakt, sånn å forstå? Så om dere reiser bort eller har vogna ute med baby mens dere er inne feks, så brukes den ikke? Forstod jeg rett da? :)
 
Vi har neonate med kamera. Veldig fornøyd. Men savner "night vision" slik at man slapp den flombelysningen på baby enheten...

Flombelysning? På vår neonate med kamera er det kun en ring med røde prikker. Ser mini godt i det mørke rommet hans.
 
Fornøyd med neonate med kamera. Må lade hver dag hvis den står lenge med kamera på hele tiden. Spesielt foreldreenheten. Kan sette den i modus for kun lyd, kamera hele tiden eller slå på kamera ved lyd.

Vært avhengig av kamera da han har sovet endel i vår seng og ligger tidvis veldig urolig. Da har det vært fint å sjekke om han ligger trygt fra kanten. Har hatt ett par uhell med fall.
I det siste har han blitt bedre på å roe seg selv og legge seg ned igjen ved oppvåkning på kvelden. Da er det greit å slippe gå opp og risikere å forstyrre han.
 
Flombelysning? På vår neonate med kamera er det kun en ring med røde prikker. Ser mini godt i det mørke rommet hans.

På vår enhet er det også slik, men når den slår ut så kommer det på et sterkt lys i tillegg.o_O

0044069_neonate-babycall-med-video-bc-8000dv_edit_113510858802471.jpg

Kan jeg slå det av? Jeg har ærlig talt ikke lest bruksanvisningen :hilarious:
 
Så den står kun der, koblet til stikkontakt, sånn å forstå? Så om dere reiser bort eller har vogna ute med baby mens dere er inne feks, så brukes den ikke? Forstod jeg rett da? :)
Ja, det stemmer. De få gangene vi har hatt behov på besøk hos andre har vi brukt app på telefonen.
Hun har sovet mye i vogn i stuen som nyfødt. Kjøpte babycall først da hun var litt eldre og begynte å sove i sengen sin på dagtid. Ikke likt å sove i vogn ute eller på trilleturer, litt bedre da vi byttet til sportsdelen. Så jeg vil egentlig anbefale å vente til du har et behov, og så se hva som passer dere da.
 
Har neonate med kamera. Prøvde avent før det men den ble forstyrra av alt av signaler så den måtte vi bare la være å bruke. Slitsomt når den falt ut fordi tv boksen lette etter signal, eller noen ringte, eller sendte mld osv.
Neonate er veldig stabil. Brukt den mer eller mindre overalt. Begge mine svigerinner har også den. De forstyrrer ikke hverandre selv om de blir brukt i samme hus.
 
Hadde først neonate, fungerte fint men den ble ødelagt med en gang. Lyden bare skurra fælt hele tiden også døde den.
Kjøpte da avent sin. Veldig fornøyd med den og brukte den til han var gammel nok til å komme tuslende om det var noe.
 
Back
Topp