Babycall

Koalabjørn

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Stjerneskuddene 2024
Syns det finnes så utrolig mange typer, merker og prisklasser! Hva hadde du til tidligere barn? Var du fornøyd/ikke fornøyd? Isåfall med hva? Hva tenker du å kjøpe denne gangen?
 
Vi har Neonate BC-6500D med to barneenheter og en foreldreenhet. Vi kommer til å kjøpe enda en barneenhet når nummer 3 kommer. Dersom en planlegger flere barn er det utrolig digg å kunne ha søskenenheter!
 
Jeg følger her, siden jeg ikke aner hva vi skal velge.. er det vits i med video?
 
Jeg skrev nettopp dette i den andre tråden hvor babycall var diskutert:

Jeg slår et slag for babycall uten kamera. Vi besøkte et vennepar rett før vi fikk vår første, og de så mer på kameraet enn de så på oss. Vi bestemte oss for at vi måtte slippe litt opp på kontrollen, og venne oss til lydene. De nettene barna har vært syke eller tøyset mye før leggetid har vi slått opp sensitiviteten på mikrofonen.

Vil uansett råde dere til å ikke gå for en babycall som kobles til wifi med tilhørende app på telefonen. Det er lite arbeid for en dreven hacker å koble seg på disse babycallen, og få tilgang til lyd og bilder av barnet. Dette gjelder forøvrig alt annet barneutstyr som kan kobles til wifi! :nailbiting:
 
Vi har Neonate BC-6500D med to barneenheter og en foreldreenhet. Vi kommer til å kjøpe enda en barneenhet når nummer 3 kommer. Dersom en planlegger flere barn er det utrolig digg å kunne ha søskenenheter!

Vet man hvilken søskenenhet det kommer lyd fra eller kjenner dere bare igjen barnet?
 
Neonate bc 80000 med kamera bruker vi nå, veldig fornøyd :)
 
Neonate bc-8000dv her også :D
Grunnene har jeg skrevet i den andre tråden :p Man kan forresten også kjøpe ekstra babyenhet til den også :) tror man kan det på alle babycaller fra Neonate
 
Vet man hvilken søskenenhet det kommer lyd fra eller kjenner dere bare igjen barnet?

Det lyser med ulik farge! ;)

Neonate bc-8000dv her også :D
Grunnene har jeg skrevet i den andre tråden :p Man kan forresten også kjøpe ekstra babyenhet til den også :) tror man kan det på alle babycaller fra Neonate

Nei, det er noen du ikke kan ha ekstra på. De er ofte billigere.
 
Jeg har hatt Philips avent sin enkleste til begge mine. Har måttet kjøpe ny når til nr2 for å ha til begge. Har vært fornøyd med de, men batteri og ladere blir dårlige etterhvert. Kjøpte også en lik brukt på finn for å ha til soving ute. 2 av de 6 kablene virker ikke og de to eldste foreldre enhetene har batteriene sluttet å ta lading, så må brukes med kabel. Kunne sikkert kjøpt nye oppladbare batterier og puttet i.
Men syntes kvaliteten ikke har vært så god på batteri/kabler.
Men har aldri følt behov for kamera på babycall. Vurderer kjøpe et annet merke nå, kanskje da med 2 babyenheter for å kunne ha en ute ved soving og en på soverommet. Så flott med info om flere babycaller her
 
Vi har Neonate med kamera.. Fornøyde, men lader må stå i konstant..!
Elendig batterikapasitet :banghead:
 
Vi har Neonate med kamera.. Fornøyde, men lader må stå i konstant..!
Elendig batterikapasitet :banghead:

Du får ny på garantien dersom du drar dit du har kjøpt den :) Vi fikk ny med en gang når vi dro på Elkjøp å sa at batteriet var blitt så dårlig
 
Syns det er veldig greit med kamera, har spart oss for en del unødvendige turer inn på soverommet. Ofte våkner hun litt, men sovner igjen på egenhånd. hvis vi kommer inn våkner hun skikkelig :)
 
Vi har hatt en med kamera som ble koblet opp via app. Den kjøpte min samboer for att han er litt sånn skal ha det mest «fancy» av dingser. Men den ble altså ikke brukt mye her i huset. Var ett strev å få det til å virke og vi syntes det var veldig unødvendig med bilde.
Da vi fikk baby nr to kjøpte vi etter noen måneder en neonate (husker ikke modell) uten bilde og den har vi vært veldig fornøyd med. Lang rekkevidde og veldig bra batteritid. Den viser temperatur hos barnet og reagerer på lyder. Mer har jeg absolutt ikke hatt bruk for :)

Har som ovan også opplevd hos vennepar att de sitter å ser på monitoren hele tiden og skvetter opp for minste bevegelser selv om babyen ikke lager noen lyder.
 
Vurderer nå Dema V21, den har vært veldig god i test ihvertfall!
 
Vurderer nå Dema V21, den har vært veldig god i test ihvertfall!

Har lest litt om den selv, virker bra. :) Men har du klart å lese deg frem til om kameraet er trådløst? Leste noen kommentaren om at det ikke er det. Også tror jeg ikke det er feste med for å feste kameraet i vogna feks hvis dere har tenkt å ha babyen til å sove i vogn :D
 
Jeg har neonate med kamera til tvillingene. Sparer meg for mange turer inn for å se at dyna ikke er over hodet osv (de har soveposer, men må ha litt dyne i tillegg).:happy: Jeg kan også se på de om det er falsk alarm (drømmer) eller om det er tid for mat, og kan dermed ta med en flaske på tur inn.:joyful: Foreldreenheten må jeg lade hver 3. eller 4. dag, men det gjør ikke noe. Man lader jo så mye annet også.:p Kameraene holder enda lengre. Jeg bruker de fra de legger seg i 7-tida til vi legger oss rundt 11-12.:happy:
 
Har lest litt om den selv, virker bra. :) Men har du klart å lese deg frem til om kameraet er trådløst? Leste noen kommentaren om at det ikke er det. Også tror jeg ikke det er feste med for å feste kameraet i vogna feks hvis dere har tenkt å ha babyen til å sove i vogn :D
Har ikke funnet noe om det nei. Tror vi må dra til en forhandler for å stille litt spørsmål :) usikker på om vogn blir mye brukt her på grunn av hvordan vi bor, men man vet jo aldri! Tenkte eventuelt å ha ett sett med noe helt enkelt i tillegg, sånn til bruk når vi er andre steder enn hjemme.
 
Har neonate 5800D kan ikke koble på ekstra babyenhet. Men er lenge siden vi har brukt den på treåringen så det går bra :angelic:
Veldig fornøyd med batteri, radius og funksjon :gen014
 
Må bare dele dette fra Ida Wulf sin Instagram.

hva er deres erfaringer, de samme?
 

Vedlegg

  • A0B3E589-B45D-4494-990F-94E4BA212B5A.png
    A0B3E589-B45D-4494-990F-94E4BA212B5A.png
    5,5 MB · Visninger: 157
  • 1C2825E2-5B32-4913-9EC6-BFB113C91AB6.png
    1C2825E2-5B32-4913-9EC6-BFB113C91AB6.png
    5,5 MB · Visninger: 146
  • 4BAF3723-8684-4513-98E8-61241FBC3F4E.png
    4BAF3723-8684-4513-98E8-61241FBC3F4E.png
    4,1 MB · Visninger: 156
Back
Topp