Babycall

Treblir4

Glad i forumet
usikker på om det er laget en tråd på det før. Vi må ha ny babycall. Ja eller nei til kamera?:-) jeg har sett på Philips scd 505 hvis vi skal ha uten kamera. Med kamera har jeg sett på topcom babyviewer 4500 v3. Noen som har tips eller tanker? vil ha en babycall som vi kan ha både på soverom og vogn.

Vi har etter storesøster to stk, en med kamera og en uten! Begge Philips avent. Min erfaring er at jeg hadde ikke klart meg uten kamera når sov på eget rom. Vi bruker den enda selvom hun nærmer seg 3 :p . I vognen hadde vi en som var trådløs og hadde mulighet for å snakke til henne igjennom. Den fanger opp alle lyder, så selvom hun lå ute i både regn og vind hørte vi alltid henne :) Veldig fornøyd med begge to, både batteritid og funksjon :)

Vi har også 2... Philips avent med kamera til soverommet...og en neonate mener jeg heter ...til vogna hadde ikke klart meg uten 2..

Vi skal ha med kamera! Greit å se barnet vis det er noen lyder. Dumt å gå inn å vekke barnet om lydene bare var fra barnet som dømte :)

Vurderer en med kamera, men har ikke sett meg rundt enda.

Vet ikke helt jeg. Vurderer kamera men får se :p redd det skal være mer forstyrrende enn betryggende

Vi tenker å kjøpe uten kamera. Ser ikke helt behovet for det. :-)

Superfornøyd med neonate uten kamera. Tror det er 800 m rekkevidde. Og man kan koble til flere enheter hvis man har flere barn. Lett og liten å ta med. Noen i barselklubben hadde kamera, og sa den var håpløs når de ikke var hjemme pga den tok mye strøm.

Veldig fornøyd med neonate med temperaturvarsel. Så kan man lett se hvor varmt det er i vogna feks på sommeren. Eneste er at jeg har knust to skjermer på foreldreenheten for de havnet i gulvet. Har nok bare vært uheldig, men skikkelig irriterende at de tålte så lite. Andre jeg kjenner med samme har mistet mange ganger, men ikke knust.

Anbefaler så sterkt å ha kamera og en med temp måler så man kan de hvor varmt det er :)

Skal ha en fra Neonate. Hadde Avent sist, helt elendig batteri. Samt nabobabyer som dukket opp på frekvensen.

Trenger man babycall? Ser ikke behovet med dagens app-teknologi. Vi har iPhone begge to, og to iPader. Ser ut til at det med dagens apper dekker behovet fullt ut :)

Personlig tenker jeg at babycall er gammeldags og utdatert. Men det er sikkert fordi jeg er førstegangs og eventuelt ikke vet bedre. Erfaringer?

Trenger man babycall? Ser ikke behovet med dagens app-teknologi. Vi har iPhone begge to, og to iPader. Ser ut til at det med dagens apper dekker behovet fullt ut :)

Personlig tenker jeg at babycall er gammeldags og utdatert. Men det er sikkert fordi jeg er førstegangs og eventuelt ikke vet bedre. Erfaringer?
Går det på bluetooth da? Tenker evt hvis man er et sted uten wifi, eller man vil bruke den i vogn. Apper som overfører lyd og evt bilde kontinuerlig bruker antakelig mye strøm?

Hvilke apper er evt aktuelle?

Når vogna står utendørs så sluker iallfall Apple-produkter strøm. Spesielt på vinterstid :)

Går det på bluetooth da? Tenker evt hvis man er et sted uten wifi, eller man vil bruke den i vogn. Apper som overfører lyd og evt bilde kontinuerlig bruker antakelig mye strøm?

Hvilke apper er evt aktuelle?

Jeg er vel aldri noe sted der det ikke er wifi :) De bruker sikkert en del strøm, men det leser jeg at mange andre babycaller med samme funksjoner også gjør. Vi har bare paden i laderen :)

Har ikke valgt noen app ennå, men det finnes veldig mange der ute. Må lese meg opp på den beste.

Når vogna står utendørs så sluker iallfall Apple-produkter strøm. Spesielt på vinterstid :)

Ja, men en hvil varer jo bare 1-3 timer. Regner med at det holder :) Fungerer ikke det, så kjøper jeg eventuelt en billig uten video.

Med forrige kjøpte vi først en vanlig babycall. Den skurret og bråket veldig så vi dro for å bytte den og kjøpte en med kamera istede. Det har vi ikke angret på et sekund!
Babycallen med video kunne vi koble til tven også i tillegg til den lille skjermen. Så når vi hørte noe satt vi over og så henne på tven. 99 av 100 ganger snudde hun seg bare eller sparket litt. Det sparte henne for mye avbrutt søvn da vi ikke trengte å gå inn for å se om alt var greit. Kan anbefales! :)

Back
Topp