Babycall

Solfrua

Elsker forumet
Septembermødre <3
Begynte å kikke på babycaller i dag - enda en jungel! Det er ganske dyrt så vil gjerne velge en vi blir fornøyd med. Mange scorer bra på tester ser jeg, men de av dere som har brukt før: gode/dårlige erfaringer med noen spesielle?

http://www.barnetest.no/test-av-babycall-2012/

Vi har denne fra avent. :) Veldig fornøyd. Den har en måne som lyser opp litt på rommet, den har musikk, og veldig greit å redigere lyden på den delen vi foreldrene har.

Har også to venninner som har den og er fornøyd. :)

Vi ser ingen grunn til å ha med video, men kjenner ei som har det også (trooor det også var avent) og hun var også fornøyd, men den datt ut litt sånn innimellom.
Jeg tenker så mer avansert de er, så mer "prakk" med dem blir det :P

Vi skal kjøpe den du linker til :) sett flere tester den har vunnet. Også tenker jeg den er akkurat passe avansert til en grei pris. I tillegg hadde den veldig god rekkevidde og ble ikke forstyrret av noe :)

Vi har Louvion med kamera - gull verdt! Hadde aldri kjøpt uten kamera det er iafall sikkert!
Veldig greit å kunne se om babyen ligger uten dyne, på magen, om den har sovna osv og å se når den har såvna så en slipper å lure inn for å se og kanskje vekke babyen... Har også vært veldig grei å ha me på badet på kvelden hvis mannen har vært ute og hvis jeg skulle tatt meg en dusj... Føler ikke jeg hadde følt samme trygghet uten kamera.... Kamera kan jo slåes av også kommer bare bilde opp hvis babyen lager lyd...

Men nå har ikke jeg hatt uten kamera men kunne aldri tenkt meg det heller :p har flere venninner som også har den :)

Jeg vil ha uten kamera, siden de med kamera har fått en del kritikk for at det kan oppstå forsinkelser på den, som kan avgjøre forskjellen på liv/død ved f.eks gulp i halsen. Nå vet jeg ikke om det gjelder bare noen, da ^^

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg vil ha uten kamera, siden de med kamera har fått en del kritikk for at det kan oppstå forsinkelser på den, som kan avgjøre forskjellen på liv/død ved f.eks gulp i halsen. Nå vet jeg ikke om det gjelder bare noen, da ^^

Hehe jaha? Alt løye som blir sagt :p

Vi har ikke bestemt oss enda for hva vi skal ha,men skal hvartfall ikke ha med kamera. Syns det blir litt overhysterisk..dessuten syns jeg det er koselig og sjekke barna når jeg skal legge meg og se at alt er i orden. Gjør det forsatt med mine to gutter på 4 og 7år. :) blir nok en sånn avent på oss oxo. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hehe jaha? Alt løye som blir sagt :p
Det var i en sånn skikkelig test da de sa det, men kan være det bare er noen :) jeg syns det er HELT greit at folk velger selv, men jeg stoler ikke på teknologi :)

Vi har ikke bestemt oss enda for hva vi skal ha,men skal hvartfall ikke ha med kamera. Syns det blir litt overhysterisk..dessuten syns jeg det er koselig og sjekke barna når jeg skal legge meg og se at alt er i orden. Gjør det forsatt med mine to gutter på 4 og 7år. :) blir nok en sånn avent på oss oxo. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Føler meg absolutt ikke overhysterisk, mn velger svært gjerne mer lettvinte og praktiske dubeditter når det finnes :p kutta ut babycallen en go stund før an var to år og har alltid uansett babycall eller ikke vært inne å sjekka han før jeg legger meg!! :)

Har faktisk aldri brukt babycall! Arva en brukt, men brukte den aldri til guttene, siden jeg alltid var like i nærheten. Sjekka alltid. Hadde mindre leilighet. Men nå har vi stort hus, og har katt. Så kan nok få behov for det både ute og inne nå..
Men ser ann behovet. Sjekker alltid guttene før jeg legger meg, både en og to ganger. Er en av de syke står jeg gjerne opp på natta å sjekker.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har kjøpt Philips Avent :)
Men jeg er en av de overhysteriske (assa, jeg våkner midt på natta bare for å sjekke at hundene puster!) så har lyst på en sånn liten greie man legger under madrassen som reagerer på pustestopp også...

Vi har kjøpt Nabby. Men har bare prøvd den litt på 5-åringen og han sover så godt. Men vi er foreløpig veldig fornøyd ;-) Spesielt siden den ikke lager ulyder eller tar inn andre sine barn... Tror den er billigst på Nabby.no :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi har neonate til vår 3åring:) (ja, pga mye sykdom og at soverommet er et stykke fra stua bruker vi fortsatt babycall på kvelden :)
Vi er super fornøyd! Den gangen vi kjøpte den, var det den babycallen som ga ut minst stråling og det betyr en god del for oss. Samtidig er det god rekkevidde og den kommer veldig godt ut i tester. Finnes to typer, en med display og en uten. Jeg liker godt at det er med:)
Denne er ikke så godt kjent, men hører alle som har den er veldig fornøyde:)

har ikke brukt babycall på de 2andre,men skal se ann behovet først. Pleier å la baby sove i nærheten av meg det første året ;) Dattera mi pleide å sette gulpet i halsen ofte så måtte ha ho i øyesyn hele tida, om ho sov eller var våken.

Jeg hadde supernova til junior og var veldig fornøyd, så har kjøpt smartnova denne gangen.......

Jeg elsket min babycall med video! Husker ikke merket, den ligger nedpakket nå, men det var en med stor og god skjerm, og det var så koselig å kunne kikke på ham mens han sov. Jeg brukte den faktisk til han var over 3 år! Ikke fordi jeg var overhysterisk eller fordi det var nødvendig, men bare fordi jeg likte å kunne kikke bort på ham innimellom når vi satt oppe om kveldene. Det erstattet heller ikke å kikke inn til ham og gi ham en ekstra nattakos før jeg la meg. Så for meg var videoen mest fordi jeg likte å ha det og kunne se ham, ikke fordi det var strengt tatt nødvendig, men det er jo fordeler ved å kunne SE hva som skjer hvis man bare hørte noen lyder - ofte kan de lage noen smålyder og så falle i søvn igjen, og det er ikke nødvendig å gå inn - jeg har ofte sett venninner som går inn til babyen for den minste lyd og ender opp med å vekke babyen istedet.

Vi har også den fra Phillips Avent. Godt fornøyd med den, men synes den har litt lav lyd.

Back
Topp