Babycall

Denne skal jeg følge. Vi har brukt (og bruker) ikea sin i tre år nå, til forrige. Det gidder jeg faktisk ikke en runde :) Er så lei den klikkelyden!!

Har arvet en sånn en philips avent med kamera. Fungerer greit i vår kåk, men passer best som "fast installasjon", lite egnet til å ha i vogna f.eks. Litt klumpete babyenhet som er litt vrang mhp plassering. Vi mekket dog en brakett av en gammel ikealampe så vi kunne klype den fast i senga:P Den har nattlampe og 3 forskjellige "vuggesanger" som man kan sette på fra foreldreenheten=) Alt i alt, fornöyd

Vi har kjøpt Neonate babycall fra elkjøp :) Skal vist være veldig god, og den er såpass liten at den kan legges i vognen når små´n ligger å sover ute i vognen.... og god rekkevidde ikke minst.... (så hadde de den på tilbud en dag på elkjøp! 700,- istedefor 1600,- ! det er ikke dumt! )

Vi skal ha smartnova, ingen stråling og tar ikke inn andre kanaler. Men koster litt (1299)

Jeg vil anbefale deg å tenke gjennom hvordan du kommer til å bruke den. Kommer du til å bruke den i vogna eller andre steder utenfor soverommet? Og hvor kommer du til å oppholde deg? Jeg har kjøpt babylink fra Jensen. (http://www.jensenscandinavia.com/portfolio-item/babylink) denne er helt super for oss, men koster litt, 1499,- hos babycare.no. Jeg er mye alene hjemme, og vi har hund. Veldig deilig å kunne gå ut med hunden om kvelden, og vite at telefonen vibrerer i og varsler meg dersom det kommer lyd fra soverommet. I så fall kan jeg se hva som skjer på telefonen. Jeg har også gått og handlet etter at datteren vår er lagt, så slipper jeg å bære både henne og tunge bæreposer opp trappene hjemme. Barnefaren setter stor pris på å kunne se henne sove når savnet blir stort når han er borte på jobb, eller å kunne se på når vi synger eller leser bok ved leggetid. Den er veldig enkel å installere, og en kan bruke mange forskjellige Tlf, ipader eller datamaskiner som skjerm samtidig. Ulempen med den er at du er helt avhengig av et trådløst nettverk for å kunne bruke den. Du kan altså ikke bruke den i vogna ute hvis nettverket ditt ikke rekker dit e.l. Jeg hadde den med på ferie, men fikk ikke brukt den der fordi vi ikke fikk lov til å koble den opp til ruteren til hotellet med nettverkskabel. (Den må bare kobles til en gang i et par minutter for at kameraet skal koble seg på det trådløse nettet.) Ellers er jeg superfornøyd med den, og vil anbefale den til alle som bruker den steder der de har trådløst nett!

Back
Topp