Babycall

Guttemamma92

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
Mulig det er laget en tråd om dette fra før av..
Men hvilken babycall skal dere ha?

Det eneste jeg er opptatt av er at jeg får se temperaturen på displayet. Så har jeg sett litt på de med kamera, men er det virkelig nødvendig??

Noen som har erfaring med SuperNOVA Babycall GI-D7?
https://www.flust.no/barn-og-baby/barneutstyr/babycall/supernova-babycall-gi-d7/?gclid=CIma8pD1sbgCFW18cAodNWkAoA

Eller Phillips Avent babycall SCD505/00? Er ikke display på den, da- men billig.
http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/babyutstyr/SCD505/philips-avent-babycall-scd505-00

Også har jeg sett på denne: Phillips Avent SCD600
http://www.jollyroom.no/produkter/s...babycall/avent-dect-digital-babyvakt-600.html

Siden jeg er førstegangs, har jeg ikke peiling på babycall.. Vil prøve å få det til billigst mulig, men vil ha en som er bra, så det får koste hva det vil :-)

Kossn e rækkevidden på dæm du hi sjett på? Æ fikk eitj tips fra ei vænnine av mæ som hi prøvd litt ferskjelli å ho har no ein svart ein me utruli bra rekkevidde! Ska hør me a ka deinj heite, den e litn å nætt å kainj ha deinj rundt halsn i snøre der :) æ ska ha deinj sjøl tænkt æ :) hi sjett deinj på lkjøp iværtfaillj :)

vi har hatt den avent med kamera til storesøster, og den har vært helt fantastisk :-) mulig det er litt overhysterisk med kamera for noen, men jenta har hatt et titalls feberkrampeanfall hvor hun slutter å puste og blir blå, og da er kamera veldig betryggende for mor!! :-) kommer til å ha det samme til lillebror, da tilstanden hennes mest sannsynlig er arvelig..

VI hari phillips avent scd505/00 og er veldig fornøyd. Vi kjøpte ikke inn babycall før vi så at vi trengte det, da var frøkna ca 6 mnd. Men nå har vi liten leilighet så vi hører hun fint fra soverommet og ut i stua. Det som for oss har vært veldig kjekt er å kunne sette på musikken når vi legger henne. Nå har ikke vi sett behovet for hverken å se temperatur eller video. Hun våkner ikke av at vi kikker inn og da så ikke vi behovet. Vi hadde en fra annen type først, men den mista kontaktet hele veien så fungerte ikke da vi har en del murvegger i huset.

Kossn e rækkevidden på dæm du hi sjett på? Æ fikk eitj tips fra ei vænnine av mæ som hi prøvd litt ferskjelli å ho har no ein svart ein me utruli bra rekkevidde! Ska hør me a ka deinj heite, den e litn å nætt å kainj ha deinj rundt halsn i snøre der :) æ ska ha deinj sjøl tænkt æ :) hi sjett deinj på lkjøp iværtfaillj :)

Den med kamera e bare 150 m rekkevidde- så det e jo itj så my, men kanskje mindre sannsynlighet for at andre babycalla sler inn? æ veit itj.. Phillips Avent SCD505/00 har en rekkevidde på 330m, å supernovan sin har ein rekkevidde på 600m! Så e tre vidt forskjellige..
Har sett ein æ å som går an å ha rundt halsen.. e det itj Neonate eller nå sånt??

VI hari phillips avent scd505/00 og er veldig fornøyd. Vi kjøpte ikke inn babycall før vi så at vi trengte det, da var frøkna ca 6 mnd. Men nå har vi liten leilighet så vi hører hun fint fra soverommet og ut i stua. Det som for oss har vært veldig kjekt er å kunne sette på musikken når vi legger henne. Nå har ikke vi sett behovet for hverken å se temperatur eller video. Hun våkner ikke av at vi kikker inn og da så ikke vi behovet. Vi hadde en fra annen type først, men den mista kontaktet hele veien så fungerte ikke da vi har en del murvegger i huset.

Ja, det er den babycalln jeg har sett mest på egentlig, for har lest mye bra om den- og prisen er kjempe fin! Men vet ikke.. Føler det er ett behov for display med temp ++, men det er sikkert ikke det. Vanskelig dette her :-) Spiller den musikk denne her altså? :-)

Ja den spiller rolig musikk. Lurer på om den ikke spiller i ca 15-20 minutter før den stopper. Også god batteri lengde på den. Bruker den også ute i vogna hvis mini skal sove bak huset. Da har jeg mulighet til å stille på hvor følsom den er sånn at den ikke slår inn hver gang en av naboene kommer hjem. Men blir jo en vurderingssak over hva som er viktigst for deg og hva du føler deg komfortabel med. Hvis du ønsker en med temperatur måling er jeg helt sikker på at du finner en du blir fornøyd med med de kriteriene :-)

D kainj gått heinj d e deinj ja, me 800 m rekkevidde osv. Koste vel litt men trur deinj e verd d:) æ syns d e greit me litt rekkevidde fer da kainj æ ut å sætt mæ utn å vårrå beskymra fer om baby'n skrik lr ikke :p

D kainj gått heinj d e deinj ja, me 800 m rekkevidde osv. Koste vel litt men trur deinj e verd d:) æ syns d e greit me litt rekkevidde fer da kainj æ ut å sætt mæ utn å vårrå beskymra fer om baby'n skrik lr ikke :p

Ja, enig med det med rekkevidde. Babyen kan jo sov ut og liksom, så greit med rekkevidde. Men e så my forskjellig, å nånn e det my forstyrrelsa me osv.. Åsså e dem jo ikke akkurat billig.. Så greit å forhør sæ før man kjøpe :-)

Vi har hatt denne SuperNova http://www.barnashus.no/babycall/supernova-babycall-d7-7020480110016-153.html
Veldig fornøyd med den. Viser temperatur, lyser når babyen lager lyd, varsler når babydelen blir fri for batteri, rekkevidde på 600 m. Men den har hatt litt for mange fall i gulvet og dattra vår har trykt litt for mye på den. Så den var ikke helt go lengre.

Har nå kjøpt den fra Neonate http://www.barnashus.no/babycall/supernova-babycall-d7-7020480110016-153.html
Har ikke brukt den så mye enda, men veldig fornøyd fortsatt. Har alle de samme funksjonene som SuperNova, men den viser batteristatus på babydelen (ikke bare varsler når den er fri), har rekkevidde på 800 og er billigere. Fikk anbefalt den av butikken som sa de nesten bare solgte den. ganske kjekt med den snora for å ha rundt halsen også.

Begge disse har mange kanaler slik at det er lettere å unngå forstyrrelser hvis det er andre babycall i området. Og begge er tråløse. Og det er veldig praktisk om man skal bruke den f.eks i vogna.

Personlig har jeg ikke følt bruk for kamera. Men det er jo en smakssak.

Vi har Phillips Avent sin med temperatur og fuktighetsmåling i displayet. Veldig fornøyd med den. Er blitt så vandt med å se på temperaturen at jeg klarer meg nesten ikke uten. Men fuktighetsmålingen ser jeg ikke så nøye på. Så hadde nok ikke trengt den. Bruker Avent'en på soverommet. Har også Neonate babycall BC-5000A som jeg bruker når han sover i vogna, enten utforbi eller en annen plass i huset. Den er veldig grei å ta med hvis vi skal ut eller på besøk. Den har jeg alltid liggende i vogna. Helt Genialt!! Vurderte lenge om jeg skulle kjøpe den eller ikke, var jo litt bortkastet med to, men har ikke angret ett sekund. Avent'en er stor og tung, og tungvindt å ta med seg. Den bør også ha strøm på babydelen (batteriet går fort ut). Men det er en god babycall å ha på soverommet.

Vi har hatt denne SuperNova http://www.barnashus.no/babycall/supernova-babycall-d7-7020480110016-153.html
Veldig fornøyd med den. Viser temperatur, lyser når babyen lager lyd, varsler når babydelen blir fri for batteri, rekkevidde på 600 m. Men den har hatt litt for mange fall i gulvet og dattra vår har trykt litt for mye på den. Så den var ikke helt go lengre.

Har nå kjøpt den fra Neonate http://www.barnashus.no/babycall/supernova-babycall-d7-7020480110016-153.html
Har ikke brukt den så mye enda, men veldig fornøyd fortsatt. Har alle de samme funksjonene som SuperNova, men den viser batteristatus på babydelen (ikke bare varsler når den er fri), har rekkevidde på 800 og er billigere. Fikk anbefalt den av butikken som sa de nesten bare solgte den. ganske kjekt med den snora for å ha rundt halsen også.

Begge disse har mange kanaler slik at det er lettere å unngå forstyrrelser hvis det er andre babycall i området. Og begge er tråløse. Og det er veldig praktisk om man skal bruke den f.eks i vogna.

Personlig har jeg ikke følt bruk for kamera. Men det er jo en smakssak.

Du la ved feil link til Neonate sin.. Men regner med det er den jeg har sett litt på. Høres bra ut det du sier hvertfall! :-)

Ja kom vist samme to gang

skal gjøre det helt enkelt jeg :P har IP kamera fra Dlink, som bare er koblet opp til den trådløse ruteren, medfølgende programvare koblet til mobilen lar meg koble meg på cam nårsomhelst hvorsomhelst, lyd og bilde, endeløs rekkevidde, siden vi bor i en "liten" leilighet er slikt som temp måler og slikt bare bortkastet!

Vi har den t Philips med kamera på. Knall fornøyd! Hadde den t Philips uten kamera først,men da slo alle nabo ungene inn på vår. Å det er jo no Drid!!!
Grunnen t kamera er At ho har astma å hoster så mye. Så da er d greit å se om ho bare hoster eller om ho får ett skikkelig anfall...

Vi har den t Philips med kamera på. Knall fornøyd! Hadde den t Philips uten kamera først,men da slo alle nabo ungene inn på vår. Å det er jo no Drid!!!
Grunnen t kamera er At ho har astma å hoster så mye. Så da er d greit å se om ho bare hoster eller om ho får ett skikkelig anfall...
ja, ser den.. Alle har jo forskjellige behov når det kommer til hva som trengs.. Får vurdere dette med kamera, å finne ut hva som passer best til oss.. :-)

Back
Topp