Babycall

Milania

Blir kjent med forumet
Det er snart 9 år siden jeg hadde baby sist og babycall markedet har utviklet seg ganske så mye siden den gang. 

Så jeg lurer på om noen av dere har nyere babycall, eller om dere har kjøpt nå til babyen som kommer i januar??

Poenget er: hva er best? med eller uten kamera? merke? osv

hjelp meg i jungelen :) 

Vi skal kjøpe en av super nova sine tror jeg, vet ikke helt om vi trenger kamera på den. Det er jo litt fancy, men er behovet der liksom ?!?

Vi har en fra forrige gang som har fungert upåklagelig i tre år. Vi kommer til å beholde den, men jeg har litt lyst på en med kamera som kan være på soverommet. Vi hadde en lengre periode hvor mini lå våken/sto i senga og var helt stille på kveldene. Så når vi sjekket han etter halvtime/tre kvarter var han enda våken og ble helt vill når vi kom inn. Hadde vi hatt babycall med kamera hadde vi sett at han enda var våken og latt være å gå inn til han. Det varte i 4-5 måneder...

Jeg hadde babycall med kamera og jeg elsket den!! Jeg brukte den i 3 år, bare fordi jeg syntes det var så koselig å kunne sitte å se på ham om kveldene etter han hadde lagt seg! Kommer definitivt til å ha den igjen!
Og som det nevnes over her, av og til kan det være greit å kunne SE, ikke bare høre lydene, for det kan hende de lager noen lyder i søvne og sover trygt videre igjen, og da er det jo bedre å ikke gå inn og forstyrre. Og av og til kan det være betryggende å se at de har det fint selv om man ikke hører noe!

Vi har kjøpt en fra Avent, var best i en eller annen test...tror det var på tv2?. Håper det funker bra!!
Til guttungen kjøpte vi en fra Clas Olsson som skulle være veldig bra...men den ble ikke bukt lenge. Hørte ungen lenge før den ga  utslag, så fikk vi inn andre unger.

Vi har denne Avent babycall scd530. Veldig fornøyd, ingenting å klage på:) Kommer ikke til å kjøpe noen andre, har heller aldri savnet kamera trur ikke jeg kommer til å savne det nå heller :)

Snart 4 <3 skrev:
Vi har denne Avent babycall scd530. Veldig fornøyd, ingenting å klage på:) Kommer ikke til å kjøpe noen andre, har heller aldri savnet kamera trur ikke jeg kommer til å savne det nå heller :)

Tror det er samme som vi har kjøpt nå

Vi har super nova og er superfornøyd!! Lang rekkevidde, batteri som varer kjempelenge, viser temperatur hos babyen og enkel å betjene. Har hatt den i to år og den er like god som når den var ny. Anbefales!

Takk for mange fornuftige svar. 

Jeg kom på en vesentlig ting når jeg leste igjennom svarene deres. Og det er at jeg bor i et byggefeldt, i et rekkehus med mange unger rundt meg. Så det lureste for oss er vel kanskje da å investere i en med kamera så jeg i tillegg kan se om det er min sønn som griner (eller hva det måtte være) 

Men jeg syntes det virker så greit der du får 2 trådløse (som super nova) så man kan bruke det ute i vognen også 

Vi hadde en fra Topcom kjøpt på clas ohlsson, billig var den og i følge mannen i butikken, helt super. Han har tydeligvis aldri brukt den selv for den var helt ubrukelig! Den slo ut lenge etter at vi hørte ham selv og var umulig å bruke ute i vogna. Den tok også inn alt fra andre babysittere til politiradio og samtaler mellom båter på fjorden! Det var ganske uhyggelig å plutselig høre en dyp mannestemme fra babyen vår sitt rom! Plutselig takket den for seg, så jeg er også på utkikk etter en god! skal ikke kjøpe den kjipeste denne gangen!

Når det gjelder babycall så er det odtest sånn at du får det du betaler for (selvfølgelig med noen unntak) Det finnes en del tester på nett, så anbefaler å søke litt selv, les om hver enkelt babycall og finn ut hva som er viktig for dere.

Selv bor vi på bygda, uten naboer som bruker babycall. Vi har en Phillips Avent til 499kr. Den har bare 2 kanaler, har ikke veldig lang rekkevidde, men er pålitelig og god. Den holder i massevis for oss.

Milania skrev:
Takk for mange fornuftige svar. 

Jeg kom på en vesentlig ting når jeg leste igjennom svarene deres. Og det er at jeg bor i et byggefeldt, i et rekkehus med mange unger rundt meg. Så det lureste for oss er vel kanskje da å investere i en med kamera så jeg i tillegg kan se om det er min sønn som griner (eller hva det måtte være) 

Men jeg syntes det virker så greit der du får 2 trådløse (som super nova) så man kan bruke det ute i vognen også 

Super nova har mange kanaler. Har vært på besøk hos venner når vi har fått inn naboungene. Ingen problem å skifte kanal! Kjempegreit med to trådløse og å kunne ha den med i vogna uten å være avhengig av lader.

Vi har NeoNate til storesøster på 10 mnd. Veldig fornøyd!! Men kommer nok til å kjøpe en med kamera om ikke veldig lenge. 

Troika85 skrev:
Vi hadde en fra Topcom kjøpt på clas ohlsson, billig var den og i følge mannen i butikken, helt super. Han har tydeligvis aldri brukt den selv for den var helt ubrukelig! Den slo ut lenge etter at vi hørte ham selv og var umulig å bruke ute i vogna. Den tok også inn alt fra andre babysittere til politiradio og samtaler mellom båter på fjorden! Det var ganske uhyggelig å plutselig høre en dyp mannestemme fra babyen vår sitt rom! Plutselig takket den for seg, så jeg er også på utkikk etter en god! skal ikke kjøpe den kjipeste denne gangen!

samme skiten som vi kjøpte, ikke brukende i det hele tatt!!!!

Vi hadde super nova før men var missformøyd med den.. Tok ikke så lang tid før den begynte å sprake i tide og utide (en venninne av oss hadde samme problem) i tillegg tok den av og til inn andre babyer hvis de hadde samme frekvens som oss... Nå har vi kjøpt philips avent dect scd535 og den er digital så den tar ikke inn andre unger, og det er deilig! Hehe. Den slår godt inn og kan stille følsomheten :-) baby enheten står i vegg kontakt men kan ta batteri i den slik at vi kan ha den i vognen :-)

jc skrev:

Snart 4 <3 skrev:

Tror det er samme som vi har kjøpt nå

Jeg mener det er den vi har og. Fungerer helt greit, har opplevd å få inn naboenes karaokeseanse en gang, da... pytt pytt. Sikkert verre for dem enn for oss

Back
Topp