Babycall

Mi ( nr 2 på vei)

Glad i forumet
Jeg har en supernova visjon( med kamra), bruker den fortsatt på jenta vår,så trenger en ny. Har leta litt etter en babycall med kamra, men har igrunn ikke funnet noen, noen som vet om noen bra babycall?? det MÅ være kamra på den...

Jeg har bare en drittdårlig babycall, så jeg kan ikke anbefale noen sjøl... men hvis du går inn på amazon kan du søke på babymonitor og se hvem som er rangert høyest av kjøperne. Når du leser anmeldelsene kan du også se hva som er bra og dårlig med de fleste babycaller

Hvorfor er det så greit å ha kamera på babycallen?
Vi tenkte å kjøpe oss en veldig standard vanlig en (helst en babycall med lite stråling)...

Jeg vil ha kamra, for jeg synes det er veldig greit å se babyen, nå har jeg sett jenta mi på kamra på babycallen i over 3 år, veldig greit, trenger ikke løpe inn på rommet for hvert minste lille lyd, man kan faktisk sitte å se på de,  jeg er bare blitt avhengi av det, vi har soveromma i 2.etasje, så for meg er det en trygghet å kunne se....

Ok. Dette blir førstemann for oss, så kjekt å få litt innspill på hva som er bedre å bruke :-)
Usikker på hvordan jeg blir som mamma, kanskje jeg blir nervøs av hver minste lyd som babyen lager, eller kanskje jeg tar det med ro. Det vil tiden vise ;-) Ser egentlig for meg at jeg blir engstelig for det meste :-/
Får håpe at mannen klarer å holde seg litt mer rolig ;-)

Mi ( nr 2 på vei) skrev:
Jeg vil ha kamra, for jeg synes det er veldig greit å se babyen, nå har jeg sett jenta mi på kamra på babycallen i over 3 år, veldig greit, trenger ikke løpe inn på rommet for hvert minste lille lyd, man kan faktisk sitte å se på de,  jeg er bare blitt avhengi av det, vi har soveromma i 2.etasje, så for meg er det en trygghet å kunne se....

Vi har og kamera,-men ikke på babycallen..Mannen min driver på med med litt salg og sånn..Så vi har et eget kamera,-som vi bare trykker på en knapp på fjernkomntrollen,så får vi jenta vår opp på tv-en i stort format..Veldig greit..Det skal vi ha til lille og.Og det kan kobles på flere tv-er i huset..Og flere kamera på et tv..Hvis dere forstår..Så hvis en har tv på soverommet får en sjekket hvordan de har det på tv-en der og..Helt genialt..så har vi Phillips Avent sin babycall i tillegg..Dette er den beste etter min mening,-fordi den tar ikke inn andre sine babycaller..Vi har og soverommene i 2.etg..

Vi har ikke kamera, men er veldig fornøyd med den vi har! Vi har phillips avent.

Her blir det også uten kamera, siden jeg ville kunne ta den med ut i vognen når lillegull sover ute på dagen. 

Mannen min skal sette opp webkamera på soverommet så da er det problemet løst :)

Avent sine utgaver ble best i test på Tv2 hjeler deg, både i kategorien med og uten kamera, så vil velger denne! 

jeg er såpass umoderne at jeg liker best å gå inn til barnet mitt og se det med mine egne øyne og kysse han på panna i samme slengen, så her er det ikke behov for babycall med kamera. Men babycall skal vi ha usikker på hvordan det blir, tar det litt nærmere termin.

Vi har ikke babycall med kamera, føler ikke behov for det heller..Men har hatt Doro BM 50 og NeoNate (den dyreste) og kan anbefale begge to :) Super lyd, ingen skurring eller lignende.

Vi lurte litt på NeoNate, så godt å vite at noen anbefaler den :-)

Tusso86 skrev:
Vi har ikke babycall med kamera, føler ikke behov for det heller..Men har hatt Doro BM 50 og NeoNate (den dyreste) og kan anbefale begge to :) Super lyd, ingen skurring eller lignende.

Har kun sett bilde av Phillips Avent. Den så veldig stor ut. Er den så stor at det er upraktisk..?

Blistex skrev:
Har kun sett bilde av Phillips Avent. Den så veldig stor ut. Er den så stor at det er upraktisk..?

Det er kun senderen (Den boksen som skal stå på rommet der barnet sover) som er stor, mens mottakeren er liten. Du kan ikke legge sender-delen oppi vognen til babyen hvis den sover ute, slik jeg ser mange gjør med andre typer babycaller, men det er jo heller ikke anbefalt pga. strålingen....

Vi er ihvertfall veldig fornøyd. Må også legge til at boksen har sikkert gått i gulvet et titall ganger uten å bli ødelagt...

Sillebedille skrev:

Blistex skrev:

Det er kun senderen (Den boksen som skal stå på rommet der barnet sover) som er stor, mens mottakeren er liten. Du kan ikke legge sender-delen oppi vognen til babyen hvis den sover ute, slik jeg ser mange gjør med andre typer babycaller, men det er jo heller ikke anbefalt pga. strålingen....

Vi er ihvertfall veldig fornøyd. Må også legge til at boksen har sikkert gått i gulvet et titall ganger uten å bli ødelagt...

Takk for svar!

Hvorfor kan man ikke legge sender-delen oppi vogna? Er det fordi den er for stor? Kan man ikke da evt legge den under vogna?

Vi har philips avent m/kamera og er kjempefornøyd. Bra bilde selv om det er helt mørkt på rommet. Eneste er at kamera-delen er rund, så den er ikke så lett å legge i vogna hvis du vil ha den der (Vi bruker en vanlig babycall vi da istedenfor) og så følger det ikke med batterier til kamer-enheten, så det må du evt kjøpe selv. :-)
Lykke til med valget :-)

Takk for innspill jenter, får ta meg en runde å kikke litt rundt forbi igjen.. Kamra er ihvertfall et must...

Blistex skrev:

Sillebedille skrev:

Blistex skrev:

Takk for svar!

Hvorfor kan man ikke legge sender-delen oppi vogna? Er det fordi den er for stor? Kan man ikke da evt legge den under vogna?

Joda, det går nok an... Men den er litt stor som sagt. Under vognen går fint! 

Back
Topp