Babycall , vanskelig valg

4 barns mamma

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2019
Hei..

Leter etter babycall, men det er så mange der ute. Leser på tester på nett også men lurer på om noen vil dele positive/negative med ulike merker?

Min egen erfaring, og erfaring fra hva andre her anbefaler er det Neonate som blir mest anbefalt :)

Vi har den billigste eller nest billigste til avent, kjempe fornøyd :) ikkje temperatur og sånt, men trådløs foreldreenhet og mulighet for batteri i baby delen, eit lite nattlys og litt musikk.

For all del ikkje kjøp biltema sin, vi fekk den i gåve og vi høyrte ikkje ungen sjølv når baby enheten låg 10cm fra hodet til baby. Leverte den inn igjen og fekk beskjed om at det var heilt vanlig klage så dei anbefalte meg å ta pengane igjen framfor å bytte i ny :facepalm:

Har både en fra avent og en fra neonate. Definitivt mest fornøyd med neonate :) kjøpte en som man kan koble til flere enheter på, noe som var praktisk nå når vi fikk nr to :) Har ikke video da, så der kan jeg ikke si noe om hva som er best..

Har både en fra avent og en fra neonate. Definitivt mest fornøyd med neonate :) kjøpte en som man kan koble til flere enheter på, noe som var praktisk nå når vi fikk nr to :) Har ikke video da, så der kan jeg ikke si noe om hva som er best..
Har neonate med video og er fornøyd. Men kun prøvd den da. Ser stort sett om hu virkelig trenger oss eller ikke :)

Vi har både avent med nattlys, stjerneprosjektor og musikk, også har vi en fra neonate uten video og en fra nabby som bruker bluetooth :p

Avent har vi brukt litt, den er helt ok :) skrur av lyden på den når vi legger oss sånn at vi kan titte på stjernene i taket sammen. Har den på soverommet, babyenheten burde være koblet til strøm men funker med aa-batterier.

Neonate har jeg veldig god erfaring med fra bhg, alle barnehagene jeg har jobbet i har hatt en slik og brukt ute i -25 uten problem :p

Nabby har vi ikke brukt enda, bare testet før hun kom, men den har ikke veldig god rekkevidde så det blir nok en kjøpesenter-babycall

Vi har Neonate 6500, og er veldig fornøyd med den. Hadde Neonate 5800 tidligere, men en klossete mamma knuste skjermen og etter en stund med knust skjerm virket den ikke så godt lengre (sikkert noe annet som også ble ødelagt), så kjøpte ny.

Veldig greit med liten babyenhet som går på batteri som vi kan legge i vogna når mini sover ute

Vi har både avent med nattlys, stjerneprosjektor og musikk, også har vi en fra neonate uten video og en fra nabby som bruker bluetooth :p

Avent har vi brukt litt, den er helt ok :) skrur av lyden på den når vi legger oss sånn at vi kan titte på stjernene i taket sammen. Har den på soverommet, babyenheten burde være koblet til strøm men funker med aa-batterier.

Neonate har jeg veldig god erfaring med fra bhg, alle barnehagene jeg har jobbet i har hatt en slik og brukt ute i -25 uten problem :p

Nabby har vi ikke brukt enda, bare testet før hun kom, men den har ikke veldig god rekkevidde så det blir nok en kjøpesenter-babycall

hva bruker man babycall til når man er på kjøpesenter?

Ville kjøpt den billigste til neonate! Har hatt alle.. med og uten kamera.. hadde aldri kjøpt med kamera igjen. Helt unødvendig synes jeg, og slukte batteritiden.

Kunne aldri ha klart meg med babycall uten kamera iallefall, men det er meg da. Da hadde jeg følt meg naken eller følt at en av sansene mine var forsvunnet :laughing002 vi hadde neonate uten kamera den første tiden, og løp tullinger mellom stue og rommet for den minste lille lyd. Så kjøpte vi den med kamera, og det var som en annen verden. Da kunne vi se på kameraet hva lyden var (slapp da å løpe stafett på kveldstid), når hun ble urolig, om hun plutselig satt i senga uten å lage lyd osv. Flere i familien med små barn har kjøpt likedan som oss etter å ha vært på besøk :laughing002
Hjemme hos besteforeldre har vi Avent med kamera, den er vi også fornøyd med ☺️ Den piper litt hvis tv-signaler eller telefon forstyrrer, men aldri vært stort problem

Kunne aldri ha klart meg med babycall uten kamera iallefall, men det er meg da. Da hadde jeg følt meg naken eller følt at en av sansene mine var forsvunnet :laughing002 vi hadde neonate uten kamera den første tiden, og løp tullinger mellom stue og rommet for den minste lille lyd. Så kjøpte vi den med kamera, og det var som en annen verden. Da kunne vi se på kameraet hva lyden var (slapp da å løpe stafett på kveldstid), når hun ble urolig, om hun plutselig satt i senga uten å lage lyd osv. Flere i familien med små barn har kjøpt likedan som oss etter å ha vært på besøk :laughing002
Hjemme hos besteforeldre har vi Avent med kamera, den er vi også fornøyd med ☺️ Den piper litt hvis tv-signaler eller telefon forstyrrer, men aldri vært stort problem
Kuren for det der er å få en baby eller tre til ;-) Vi løp også galmann og sjekket første, de neste derimot har vi roet nerven 20 hakk :hilarious:

Anbefaler virkelig kun Neonate. Har 6500 og er kjempefornøyd. Brukt hver dag i snart 7 år og virker tipp topp enda. Hadde avent en liten stund først, men den var det elendig rekkevidde på. Kamera=sluker batteri og gjør at du aldri lærer å slappe litt mer av, du blir bare avhengig av å se barnet hele tiden og det blir krise hvis du glemmer babycallen din og må låne andres osv. Min tanke da :-)

Hatt både neonate og avent med kamera. Er uten tvil mest fornøyd med neonate. For oss har kamera vært et must. Veldig praktisk å kunne se om barnet ligger eller sitter/står når det gråter/roper og om det roer seg selv eller eskalerer eller om barnet har dyna/bamsen over hode. Har aldri sittet å «overvåke» barnet med å stirre timesvis inn i kamera eller vært krise om barnet sover steder uten kamera overvåking.

Hadde avent til førstemann, den funket heilt greit så lenge den var iplugget strøm, måtte bytte batterier i hytt å pine om ikke. Med lillemor som nå er 16 mnd, så had vi neonate med kamera, og den er gull, hun er veldig var på lyder og bevegelse, så hun våkner ganske lett, samtidig som at hun lager en del lyd i søvne. Har ikke telling på hvor mange ganger vi vekte henne når vi skulle se til henne før vi kjøpte med kamera.. Så vi har hatt neonate både med og uten kamera, veldig fornøyd med begge, men det ble etterhvert et «behov» for kamera, storesøster trengte dog aldri kamera.

Back
Topp