Babybump!

Bakt Potet

Forelsket i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Heisann! ❤️

Har noen av dere begynt å fått mage/bump/kule allerede? Til dere som har vært gjennom dette før, når begynte dere å få «babybump»? Sent? Tidlig? Stor? Liten?

En smuuule utålmodig førstegangsgravid her, er bare 7 uker, og er ei relativt lita dame.:duckie Har hørt at dette (høyde, vekt, og kanskje genetikk) kan være grunn til at magen ikke vises/blir tydelig/stor før man er laaangt på vei. Er det sant? Vanskelig for både meg og mannen å forholde oss til, da vi begge tenker «jaja, det blir annerledes når magen blir stor»… men nå stusser jeg bare på om jeg kommer til å bli stor i det hele tatt. :happy7 Har ei veninne som er i 3. trimester nå, og får stadig kommentarer på hvor liten magen er, til tross for at hun er høygravid! Pluss alle disse artiklene om kvinner som ikke finner ut at de er gravid før de er typ syv måneder på vei.:nailbiting:

Så derfor ønsker jeg å spørre dere! :flower Når får man vanligvis mage? Når fikk dere? Hvorfor får enkelte mer mage enn andre?

Tusen takk:Heartpink

klem, uerfaren og nysgjerrig:whacky011
 
Med første fikk jeg tydelig gravidmage når jeg var ca.4,5-5 måneder. Fikk sikkert liten kul før det, men ikke noe som var tydelig gravidmage. Fikk stoooor mage på slutten, kommer nok av at jeg er ganske lav og kort i overkroppen. Er man høy og har lang overkropp har baby og magen mer plass å fordele seg på. Så det har jo litt å si for hvor stor/fasong magen får etter hvert.
Er bare 6+4 nå så er nok lenge til magen kommer. Men spent på om den kommer litt tidligere denne gangen siden jeg har vært gravid før :happy:
 
Svangerskap nr 1: når jeg var 16/17 uker på vei kunne jeg kjenne livmora som ei lita kule nederst på magen når jeg lå på ryggen. Rundt uke 21 kunne jeg se kula når jeg stod oppe. Et par uker etter det hadde jeg en søt liten babymage :)

Svangerskap nr 2: Når jeg var ca 12 uker på vei kunne jeg tydelig kjenne den lille kula nederst på magen som var livmora mens jeg lå på rygg. Så fremdeles bare litt oppblåst ut når jeg stod oppe. Rundt 15 uker på vei var det en søt liten kule nede på magen. 19 uker på vei så jeg tydelig bevegelse utenpå magen og hadde en fin liten babymage :)

Nå har jeg bladd gjennom bildene i snapminner for å se når magen kom, så dette er ganske nøyaktig :hilarious: Spent på når magen kommer denne ganga! Jeg er til info slank og nesten 170 høy.
 
Første graviditeten så kom det vel mellom uke 16-18. Var ikke stor mage, men merket tydelig forskjell i formen på magen. Var ikke før rundt uke 20 jeg følte meg gravid med tanke på magen :happy:
 
Så spennende, takk for svar!! :D Ser ut som at gjennomsnittet ligger rundt uke 13-20 for de fleste her da. Synes dette er så spennende!! Gleder meg til å «føle meg gravid», altså mer enn jeg føler meg nå.:whacky011 Er jo liksom noe inni der, men ingen kan se det! Også tror jeg mannen ønsker å ha noe «konkret» å referere til, og å se på… han sier selv at han ofte glemmer at jeg er gravid! :knegg:
 
Med nummer 1 kom nok ikke magen før rundt uke 15/6. Ganske slank fra før. Nummer 2 kom vell rundt uke 14 mener jeg.

Men følte meg rykk før det, fordi jeg fikk mye luft i magen. Var forholdsvis slank på morgenen, så var det en liten kul på kvelden. Men det var luft, for rundt uke 11/12, så forsvant det, før babykulen endelig kom til slutt
 
Sist gang hadde jeg en liten kul på magen da jeg var 3 mnd på vei, men den begynte ikke å se ut som babymage før ca 4mnd på vei! Spent på om den kommer tidligere denne gangen!
 
Jeg ser at jeg skrev i dagboken i forrige svangerskap

" 14 uker; det er en tydelig kul på magen, men foreløpig ser det bare ut som jeg har spist for mye sjokolade en stund."

"17 uker; Større, liten kul. Tydelig gravidmage. Og nå kjenner jeg tydelig små bevegelser som kjennes som en fiskehale i magen. Helt vidunderlig ❤"
 
Men nå, uke 9, magen buler ut! Det er jo bare luft og fordi jeg er hard i magen. Føler meg så "tjukk", for man ser buksen klemme og lage valk midt på magen. Så prøver å bruke mest løse gensere. Slipper jeg ut magen ser den faktisk gravid ut. Men det er for tidlig, så jeg gleder meg til det er mer naturlig med en gravidkul på magen, så jeg kan slippe ut magen å ikke holde den inne. Det er så ubehagelig.
 
Forrige gang kom den så vidt synlig i 16-17, nå er den begynt å titte frem i 9+3. kan fortsatt skjule den fordi jeg er litt overvektig til vanlig, men har begynt med gravidbukse for orker ikke stramming. Hadde vel ikke skikkelig synlig mage for omverdenen før i ca 23 sist.
 
Her var det egentlig ingen som kunne gjette at jeg var gravid før 3 trimester (altså hadde mage før det, men ikke nok til at de som ikke visste turte å si noe). Og kunne lett skjule det med klesvalg også. Ble egentlig aldri veldig stor, magen poppet først de siste 4 ukene. Håper på mer mage denne gangen :happy093 men kjente tidlig spark og bevegelse da!
 
Her var det egentlig ingen som kunne gjette at jeg var gravid før 3 trimester (altså hadde mage før det, men ikke nok til at de som ikke visste turte å si noe). Og kunne lett skjule det med klesvalg også. Ble egentlig aldri veldig stor, magen poppet først de siste 4 ukene. Håper på mer mage denne gangen :happy093 men kjente tidlig spark og bevegelse da!
Så spennende!! Var det din første graviditet?
 
Så spennende!! Var det din første graviditet?
Ja, sorry, var første graviditet.

Husker ikke helt hvilken uke jeg begynte å kjenne bevegelse, men var på ultralyd og så at baby bevegde sef akkurat sammen med følelsen i magen. Før det var jeg litt usikker på om det var baby eller luft :smiley-angelic006
 
Skjønner! Jeg synes dette er så gøy å følge med på. Kanskje vi må lage en tråd for mage-bilder etterhvert? :happy::Heartpink:flower
 
Skjønner! Jeg synes dette er så gøy å følge med på. Kanskje vi må lage en tråd for mage-bilder etterhvert? :happy::Heartpink:flower
Lager nok en på skjult forum når vi får det :joyful:
 
Jeg begynner å se magen godt! 10+0 i morgen, barn nr 2. Mannen ser det og, men siden jeg er lubben ser det bare ut som jeg har lagt på meg litt/spist mye hvetebakst for uinnvidde…
 
Jeg har fått en liten kul på magen allerede. Det er nok en god blanding av innvoller som blir flyttet på og luft :laughing002
Jeg er veldig tynn fra før, og dette er nr 3 i rekken. Men dersom jeg har på tettsittende klær så ser man forskjell fra før jeg ble gravid og nå :bag:
 
Jeg har mage fra før (forrige svangerskap og samboerkilo) - så gleder meg til den blir gjort om til babymage :biggrin
 
Back
Topp