Babybudsjett

Har ikke planlagt noen sum. Men det blir ikke sånn sinnsykt mye. Det blir ei brukt/billig vogn, stellematte og litt tøy. Jeg skal heller sette vekk litt penger i tilfelle jeg bommer med for lite tøy, sånn at jeg kan hive meg rundt å kjøpe litt ekstra. :cool: Største kostnaden blir vel heller en ny bil :hilarious:

Har ikke planlagt noen sum. Men det blir ikke sånn sinnsykt mye. Det blir ei brukt/billig vogn, stellematte og litt tøy. Jeg skal heller sette vekk litt penger i tilfelle jeg bommer med for lite tøy, sånn at jeg kan hive meg rundt å kjøpe litt ekstra. :cool: Største kostnaden blir vel heller en ny bil :hilarious:

Ny bil blir det her også, men det er mannen sitt problem ;) Nå kan han angre på at han ikke kjøpte familiebil i fjor!

Vurderer dere brukt eller satser dere på alt nytt?
Er åpen for å kjøpe noe brukt, men er enig med ene over her angående blodpriser på brukte barnevogner. Så blir fort vogn og bilsete nytt ihvertfall, og de to drar jo mye av pengelasset alene. Blir neppe så mye farting til sommerferien uansett, så feriepengene går vel til babystæsj :) merker jeg har lyst til å kjøpe alt som er fordi det er førstemann, men får prøve å være litt fornuftig.

Ja huff mye er priset helt bak mål! Såg på stellebord, ca 300kr i forskjell mellom nytt og brukt på flere typer på finn.no.

Vi har mye etter første, så blir lite handling denne gangen.
Vi hadde ikke budsjett med første. Kjøpte litt vi visste vi ville trenge i starten og fikk mye klær fra venner og familie. Kjøpte så og si alt brukt på Finn o.l.
Vi brukte klærne bare 1-2 mnd før vi måtte bytte klesstr. i starten. Om alt skal kjøpes nytt blir det veldig dyrt. Man sparer også miljøet ved å kjøpe brukt :)
Hos oss er det heller ikke noe som heter gutte- og jentefarge. Ungen vår går i alle slags farger. Det kommer nestemann til og gjøre også, uavhengig om det er gutt eller jente.

Har ikke tenkt så mye på budsjett egentlig, men vet at det blir dyrt. Dette blir vårt første barn, så vi har ingenting fra før. Regner med at både mine og hans foreldre hjelper til. Tenker at det er mye fint brukt på markedet, så kommer til å kjøpe en del brukt.

Ett tips jeg skulle ønske noen ga meg før jeg fikk første er å kjøpe noen få plagg i BITTESMÅ str, typ 50 i alle fall. Alle sa til meg at «de vokser jo så fort» og «de rekker ikke bruke de minste klærne». Eh jo, da mi ble født druknet hun i str 56 og vi hadde bare svære klær til henne. Ble mye handling de første ukene gitt:laughing001

Sniker
Gjorde akkurat det samme :hilarious: måtte ut å handle etter fødsel ja. Var jo bare 4-5 uker før vi var over på 56, men kunne jo ikke fryse på grunn av for store klær før det. Kommer til å ha 7-8 skift i 50 denne gangen hevrtfall.
Men får man en på godt over 4 kg er sikkert ikke samme behov.

Sniker
Gjorde akkurat det samme :hilarious: måtte ut å handle etter fødsel ja. Var jo bare 4-5 uker før vi var over på 56, men kunne jo ikke fryse på grunn av for store klær før det. Kommer til å ha 7-8 skift i 50 denne gangen hevrtfall.

Ja altså hver 4-5 uke gikk hun opp en klesstørrelse frem til hun ble et år, så det går fort ja, men lite gøy å vente i 4 uker til noen av klærne man har i det hele tatt passer :D jeg blir også å kjøpe litt smått til denne babyen, men det er jo ikke mange skiftene de trenger :)

Vi har alt etter knerten på 20mnd , bortsett fra tvilling/søskenvogn..den jeg har lyst på er grisedyr da selvfølgelig :wacky:
Pluss noen nye klær, madrass, dyne, kluter, bleier.
Har en på nesten lik alder! Du tenker tvillingvogn altså? Jeg lurte på å kanskje bare kjøpe brett jeg :p han er 2,5 når nestemann kommer

Har sneket litt på finn.no og ser mye er satt ned i pris og flere annonser har lagt ute i nesten en mnd, så jeg og sambo er enig om at straks vi får bekreftet (Krysser fingrene) at det er liv på TUL så begynner vi å kjøpe inn det vi kommer over med fin pris :smiley-bounce012

Ser flere stellekommoder har gått fra 1100-1200kr og ned til 800kr nå og ligger flere babybjørn stoler ute til 500kr. Gleder med til å begynne på barnerom!

Tørr ikke tenke på hva det kommer til å koste:hilarious: Men noe blir nok kjøpt brukt og noe nytt.

Det er barn nr 1, så det meste blir nok kjøpt nytt. Antar at det blir ca 50 000 til å begynne med? Har uansett begynt å spare, så det kommer til å gå fint. ;)

Blir nok lite. Har alt jeg trenger fra før fra første:) mulig en ekstra kommode kommer på lista, men det kan vi sikkert finne på finn.no

Litt deilig egentlig, at man bare kan hente frem fra kjelleren:)

Blir nok lite. Har alt jeg trenger fra før fra første:) mulig en ekstra kommode kommer på lista, men det kan vi sikkert finne på finn.no

Litt deilig egentlig, at man bare kan hente frem fra kjelleren:)

Samme her, helt fantastisk!:Heartred

Sniker
Joda, mine på hhv 3825 og 4250 har begge brukt str 50 i en del uker :hilarious:

Joda, mine på hhv 3825 og 4250 har begge brukt str 50 i en del uker :hilarious:

ja, det er jo det at man ikke veit hvor fort de vokser også :hilarious: tar jo gjerne litt tid i starten før de begynner å dra på :joyful:

ja, det er jo det at man ikke veit hvor fort de vokser også :hilarious: tar jo gjerne litt tid i starten før de begynner å dra på :joyful:
Jepp, de skal gjerne litt ned i vekt også, før de fyker avgårde :joyful:

Mitt beste tips er å kjøpe klespakker i de minste størrelsene opp til 68/74 kan man få mye for pengene. Det kan man også i de større størrelsene om man holder utkikk. Denne gangen tror jeg ikke vi trenger så mye mer til babyen og dersom vi gjør det så kan det jo også kjøpes inn etter fødsel!

Back
Topp