Babybudsjett

Kykkelykkeliky

Elsker forumet
Juligull2021
Augustbarna 2021
Nå ligger fortsatt innkjøpene litt frem i tid, jeg tror nok vi venter til etter uke 12 og nyheten er delt før vi begynner handlingen, men jeg har likevel begynt å tenke, titte og se på priser.

Resten av dere, har dere satt budsjett for utstyr? Kjøper dere alt nytt eller velgere dere brukt? Tror dere øvrig familie kommer til å kjøpe noe til dere?

Vi har fått tilbud om å overta vogn med bilsete fra bestevenninnen min, kjøpt nytt til deres første og eneste barn for 4 år siden. Mulig jeg kjøper nytt bilsete, men samtidig vet jeg at deres ikke har vært utsatt for noe og er i god stand, så tygger fortsatt på den. Er uansett lapper spart på vognen! Har også venner som fødte i sommer, så har ett håp om at de kanskje kommer til å selge noe av sitt når vi annonsere vår mini ;)

Har ikke satt opp et budsjett enda, men kommer til å arve mye av søstera mi, inkludert babystol (må kjøpe base selv). Vet at den ikke har vært i ulykke. Resten blir nok en god blanding av brukt og nytt :) ser det er masse bra brukt på finn, også ting som så vidt er brukt. Men kommer nok til å kjøpe ny vogn i tillegg til det som anbefales nytt (dyne, madrass osv). Vogn mest fordi det er vårt første barn og jeg syns det er stas :Heartred tipper at besteforeldre kommer til å kjøpe inn litt utstyr, det har de gjort med andre barnebarn. Vi kommer nok til å fokusere på det som faktisk trengs den første tiden og ikke gå bananas med ting vi ikke vil få bruk for før en god stund etter fødsel :)

Blir ikke noe budsjett siden 99% blir arvet etter eldre søsken, med førstemann regnet jeg aldri på totalen, skjønte vel at det kom til å bli et høyt tall :bag:

Blir ikke noe budsjett siden 99% blir arvet etter eldre søsken, med førstemann regnet jeg aldri på totalen, skjønte vel at det kom til å bli et høyt tall :bag:

Fort for at det tallet blir høyt ja!

Jeg såg for meg å kjøpe alt nytt tidligere, men så innså jeg at ene kusinen min kjøpte alt brukt unntatt vogn som hun hadde fra før, bilstol og sengetøy/madrass og det syntes ikke at noe er brukt. Har en annen bekjent som kjøper alt nytt og basert på estetikk og pengene flyr jo! 3 ulike senger er litt overkill liksom (imo).

Vognen vi får vet jeg er god, da jeg har trilt den selv en del, så ble veldig glad når det tilbudet kom! Blir ikke forundret om svigers kjøper noe, de er liksom den typen folk ;) Ikke at jeg forventer noe, men det settes jo så klart pris på gaver!

Jeg tenker også at mye kan suppleres med under veis, som barnestol til spisebordet, sprinkelseng (vi må ha bedside crib pga størrelsen på vårt rom), bæreseler etc. Og så har jeg mål om å ikke gå på "for mye klær i str nyfødt"-fellen!

Vi har også det aller meste fra før etter førstemann. Blir nok kjøpt litt nye babyklær på finn og noe sydd selv. Mangler bilstol eneste. Hadde ikke noe budsjett sist gang heller. Lærte også da at det ikke hadde gjort noe om ikke alt var klart før han kom.

Har mye fra storesøsken, men må kjøpe stellekommode og vogn:) kommer til å kjøpe ny vogn fordi jeg synes det er så stive priser på finn for brukte vogner. Jeg solgte den gamle vi hadde for det jeg synes er fornuftig pris for en brukt vogn, og fikk opp mot 20 henvendelser:hilarious: Ønsker en bugaboo fox 2 denne gangen siden den er så lett og jeg vet at jeg skal ha ks og ikke kan løfte tungt den første tiden:)

Jeg tror det blir en blanding av nytt og brukt. Vi skal få låne en vogn av min søster, noe som hjelper mye. :D

Har mye fra før, og siden jeg er ufør, får jeg engangsbeløpet. Det holder til mye utstyr. :dance011:excited001

Vi har alt etter knerten på 20mnd , bortsett fra tvilling/søskenvogn..den jeg har lyst på er grisedyr da selvfølgelig :wacky:
Pluss noen nye klær, madrass, dyne, kluter, bleier.

Vi er første som får barn av våre venner og søsken, så det er ikke så mye vi har å arve. Jeg kommer til å se litt på Finn og kanskje kjøpe noe brukt, men realistisk sett tror jeg nok at det meste blir kjøpt nytt og at det kommer til å bli ganske dyrt. :dead: Har ikke satt opp budsjett enda.

Jeg tror ikke vi kan forvente at familien kjøper inn noe til oss, men begge bestemødre er strikkedamer, så jeg håper på masse fint tøy. :D

Fort for at det tallet blir høyt ja!

Jeg såg for meg å kjøpe alt nytt tidligere, men så innså jeg at ene kusinen min kjøpte alt brukt unntatt vogn som hun hadde fra før, bilstol og sengetøy/madrass og det syntes ikke at noe er brukt. Har en annen bekjent som kjøper alt nytt og basert på estetikk og pengene flyr jo! 3 ulike senger er litt overkill liksom (imo).

Vognen vi får vet jeg er god, da jeg har trilt den selv en del, så ble veldig glad når det tilbudet kom! Blir ikke forundret om svigers kjøper noe, de er liksom den typen folk ;) Ikke at jeg forventer noe, men det settes jo så klart pris på gaver!

Jeg tenker også at mye kan suppleres med under veis, som barnestol til spisebordet, sprinkelseng (vi må ha bedside crib pga størrelsen på vårt rom), bæreseler etc. Og så har jeg mål om å ikke gå på "for mye klær i str nyfødt"-fellen!

Ett tips jeg skulle ønske noen ga meg før jeg fikk første er å kjøpe noen få plagg i BITTESMÅ str, typ 50 i alle fall. Alle sa til meg at «de vokser jo så fort» og «de rekker ikke bruke de minste klærne». Eh jo, da mi ble født druknet hun i str 56 og vi hadde bare svære klær til henne. Ble mye handling de første ukene gitt:laughing001

Vi har alt etter søsknene på 3 og 5 år. Kjøpte så og si alt nytt til førstemann.
Kun babycall vi trenger å kjøpe nå ;)

kommer sikker over noe jeg bare MÅ ha likevel da:D

Det vi trenger er bilstol og bedsidecrib, lånte til førstemann av et vennepar, satser på å få kjøpe det av dem når de er ferdig med det til nummer to ila våren.
Ellers så har vi egentlig alt etter nummer en fortsatt. :)

Har ikke satt opp noe budsjett enda, men kommer nok kanskje til å sette det opp etter uke 12 :) Har planer om å kjøpe madrass til sengen (kanskje dyne og pute også) og bilsete nytt. Resten planlegger vi å prøve mest mulig å arve/byttelåne med brødrene mine eller kjøpe brukt. Jeg har planer om å strikke en del til babyen gitt at formen godtar det :)

Vi har ett barn fra før så har det meste fra før. Tenker å kjøpe ny bæresele, bedsidecrib og ny babybjørn vippestol bare.

Ett tips jeg skulle ønske noen ga meg før jeg fikk første er å kjøpe noen få plagg i BITTESMÅ str, typ 50 i alle fall. Alle sa til meg at «de vokser jo så fort» og «de rekker ikke bruke de minste klærne». Eh jo, da mi ble født druknet hun i str 56 og vi hadde bare svære klær til henne. Ble mye handling de første ukene gitt:laughing001

Kan tydeligvis ikke vinne uansett hva man kjøper ser jeg :happy7

Jeg vet! Sykt irriterende at folk sier det. Jeg skal ha barn nummer tre, og begge mine (som veide 3825 og 4240) brukte både 50 og 56 en stund, altså. Selv om det går an å brette opp ermer osv, blir det jo bare tull fordi de får armen inni bodyen osv når de beveger på seg :confused: Så ja, det blir noen klær i de minste str også, ja!

Jeg har to barn fra får (4,5 og 1,5 år), så jeg har jo en del etter dem. Har alltid brukt kjønnsnøytrale farger, men noen få plagg er det jo koselig å kjøpe uansett :angelic: Lurer på om vi skal ha ny bilstol, da. Er helt greit fornøyd med den vi har, men den bi har er anbefalt å bruke i 5 år, og det blir 5 år nå i februar. Også begynner kalesjen å bli litt slarkete... Ellers blir det nok for det meste gjenbruk

Jeg har gitt bort eller lånt bort alt fra første. :hungover: Spent om vi får mye tilbake :angelic:

Back
Topp