Babybudsjett?

Komplettapotek.no har 40% i dag på apotekvarer til mor og barn! :) er jo en del å spare.

Vi har vært heldig å arva veldig mye! Men har kjøpt vogn, babycall, brystpumpe og bedside crib nytt av de mer dyre tingene. Med nesten alle småting etc (har ikke lagt inn de få klesplaggene vi har kjøpt) er vi nå på ca 17 000,-. Og er egentlig i mål. :-)

Her har vi kjøpt nesten alt brukt, tror kanskje vi har brukt 4-5000 totalt. Men vi har ikke vogn enda da så det vil jo ende på litt mer avhengig av hva jeg finner av brukt vogn.

Har brukt ca 4000,- og jeg anser meg som ferdig. Har lite klær, men venter til babyen er født og ser hva vi trenger, og evt hva vi får. Har fått låne mye og har fått vogn i gave. Men lista mi er nok mye kortere enn mange andres, jeg ønsker ikke å kjøpe mer enn det jeg må og klarer meg uten en del stæsj som sikkert hadde vært greit, men som jeg ikke anser som nødvendig.

Så langt har jeg brukt 800 kr. Mangler egentlig bare madrass og dyne +noen sett sengetøy til sprinkelsenga.
Vi har fått ting og kjøpt brukt. Har jo hatt en del klær etter jentene også, har bare sortert bort det som er veeeldig jentene, siden vi får gutt nå :-P
Kommer vel til å kjøpe enkelte småting etter hvert. Jeg må ha ammeBH, blant annet, og mot vinteren trenger vi vintertøy, men jeg får se hva vi har etter de andre først ;-)
Trenger ikke bli dyrt om man ser seg litt om. Engangsstønaden er god å ha så lenge man klarer å dra det ut. Hadde det da jeg fikk første, og det var merkbart da den tok slutt...

Ser nå at det ikke var så lett for deg å komme deg rundt, men hvis du har noen som kan kjøre en dag kan du kanskje prøve å samle kjøpene til en dag og reise rundt da?

Vi har brukt omtrent 3000,- men ender nok opp med rundt 5000,- når vi er ferdig. Mangler kommode, madrasser og sengetøy, så tenker vi kommer unna med 2000, - på det nødvendige [emoji3][emoji106]

Ser nå at det ikke var så lett for deg å komme deg rundt, men hvis du har noen som kan kjøre en dag kan du kanskje prøve å samle kjøpene til en dag og reise rundt da?

Min mor har sagt at hun kan kjøre meg på ikea en tur, da tror jeg at jeg skal komme ganske i mål på det :)

Sååå dumt for jeg kvittet meg med det meste etter jentene, hadde jeg "visst" at det skulle bli en liten overraskelse til så hadde jeg jo spart på det :p Men veldig ok å få høre litt hvordan andre ordner det og få litt tips :)

Vi har kjøpt noe brukt, og noe på tilbud. Vi har brukt ca 22000kr. mangler noen ting. :)

Back
Topp