Babybudsjett?

Mirari

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Hei hei! :)

Jeg lurer på, om noen vil svare, hvor mye beregner du/dere å bruke på babyutstyr/klær?

Jeg har fått engangsstønaden nå og tenker at dette er tiden for å skaffe det siste som trengs, men jeg får så dårlig samvittighet av å bruke så store summer på en gang :confused: :bag:
Nå hadde jeg vogn fra før, fått seng gratis, har handlet litt klær (men mangler en god del), har kjøpt bilstol + base, og Stokke bouncer, har bestilt litt sengetøy på salg fra Barnas Hus.

Jeg har ikke bil så det begrenser hvor langt og mye jeg klarer å reise rundt for å eventuelt handle brukt utstyr.
Jeg er prisbevisst og handler helst på salg.
Kanskje noen også har tips om rabatter, eller tilbud som jeg ikke har fått med meg? :)

Det høres jo ut som du allerede har det viktigste, så jeg ville kanskje ikke handla så mye før du vet at du har behov for det? :)

Jeg kjøper billige basisplagg på h&m og satser på å få litt i gave også. Har også vært heldig å arvet klær, samt kommer til å bruke klær som storebror brukte selv om jeg venter jente nå. Er også mange som selger billige klespakker på kjøp og salg grupper på FB.
Av utstyr har vi en del fra storebror, arvet noe brukt og kjøpt noe nytt. Det som er nytt er stort sett kjøpt når det er 20% på hele butikken på barnas hus og babyshop, ellers følger jeg med på prisjakt.no :)

Det høres jo ut som du allerede har det viktigste, så jeg ville kanskje ikke handla så mye før du vet at du har behov for det? :)

Jeg kjøper billige basisplagg på h&m og satser på å få litt i gave også. Har også vært heldig å arvet klær, samt kommer til å bruke klær som storebror brukte selv om jeg venter jente nå. Er også mange som selger billige klespakker på kjøp og salg grupper på FB.
Av utstyr har vi en del fra storebror, arvet noe brukt og kjøpt noe nytt. Det som er nytt er stort sett kjøpt når det er 20% på hele butikken på barnas hus og babyshop, ellers følger jeg med på prisjakt.no :)

Ja jeg har det meste :)

Mangler Stellematte, badestol (har vært avhengig av det til de to andre), laken (til seng og vogn), madrassbeskytter, egne kluter/håndklær til baby, trenger nok en del mer klær, ammepute, bilstolpose/liten pose til vognen, babygym, Stokke steps, oooog sikkert mer som jeg ikke kommer på i farten :p:eek::hilarious:

Ja jeg har det meste :)

Mangler Stellematte, badestol (har vært avhengig av det til de to andre), laken (til seng og vogn), madrassbeskytter, egne kluter/håndklær til baby, trenger nok en del mer klær, ammepute, bilstolpose/liten pose til vognen, babygym, Stokke steps, oooog sikkert mer som jeg ikke kommer på i farten :p:eek::hilarious:
Ser jo nå at jeg mangler litt jeg også! Kid har ofte 40% på alt til baby har jeg sett :)

Aner ikke hvor mye vi har brukt... Men 99% av alt vi har kjøpt er ikke kjøpt til fullpris.

Bilstolen var på tilbud for noen mnd siden.
På Babyshop meldte jeg meg inn i kundeklubb når vi kjøpte vogna, så fikk 10% på den + noe annet stash vi kjøpte samtidig.

Var på storshopping av babyklær på HM på onsdag for da var det 20% på alt hvis man var med i kundeklubben.

Kjøpte dyner, sengetøy, kluter osv for noen mnd siden når Princess hadde en kampanje på 50% på alt i butikken.

Fant Stokke steps + alt utstyr inkl bounceren til ca halv pris på finn.

Sprinkelsenga fikk vi, men den var brukt så hvis vi skulle betalt så hadde den ikke kosta så mye.

Badebalje, babygym, uro osv har jeg fulgt med på i nettbutikker og kjøpt når det har kommet på tilbud eller valgt ut noe som har vært på tilbud.

Bæresele var på halv pris ca hvis jeg kjøpte den "styggeste" fargen..

Så det eneste jeg tror vi har betalt full pris på er madrassen til sprinkelsenga og stellebordet vi kjøpte for 259 kr på ikea :P

Så tipset er vel egentlig bare å følge med på tilbud på nettbutikker og fysiske butikker og slå til når de kjører kampanje på det du trenger :)

Vi har ikke hatt noe spesielt budsjett, men har fulgt med på tilbud og kjøpe-selge grupper på Facebook etter ting vi trenger. Både KID og princess har ofte rabatter på babyprodukter, kluter og håndklær handla vi på salg på jysk- de har ofte kampanjer. Ellers har vi også valgt å legge litt føringer til venner og bekjente som vil kjøpe noe til oss at vi f.eks har lite pysjer i den str, ønsker oss flere omslagsbodyer etc. Ingen har blitt fornærma, heller glade for tips til hva vi trenger..

Vi har brukt ca 15 000,- på utstyr. Vi har ingenting vi mangler. Vi har 2 vogner, bilstol, stellebord, stellematte, klær, stellebag, bæreseler, bleier osv, kommode til klær, sprinkelseng og next to me bed, tripp trapp stol med sete, newbornseat og andre sånn småting... men alt er kjøpt brukt! Har bare brukt nettet flittig med kjøpe-selge-bytte sider og finn.no [emoji3]

Vi har brukt rundt 35-40 000 :eek:
Hadde ingenting, og har kjøpt alt nytt! Men fått rabatter på så og si alt da, pluss mye salg :happy:
Har vært ukritisk og kjøpt det jeg vil. Kunne nok fått ned kostnadene veeeeldig om behovet var anderledes...

Vi har det meste etter eldstemann, i hvert fall av dyre ting, og har fått låne en del klær av venninner. Mangler fortsatt vogn, da, og prøver å få tak i brukt søskenvogn til maks kr 9000,-. Ellers har vi ikke noe bestemt budsjett. Det er mye som gis bort på Finn og Facebook, men det komme jo litt an på hvor du bor om det er mulig å få tak i.

Vogn, bilstol, saueskinn, vippestol = ca 20000. Tipper det det dobbelte når man tar med klær, stellematte osv+ litt til om man regner med amme/mammaklær.

Sjekk finn.no,FB sider i området ditt,spock(loppis appen), hør om noen i din omgangskrets(eller noen i dems omgangskrets) har noe å gi bort /selge/låne bort,og trur jeg har sett noe selge greier i bv appen og om det fortsatt noe du trenger så sjekk tilbud og prisjakt.no får å få det billigst mulig [emoji4]
Evt kanskje det går ann å høre i noen av de termin gruppene som har nå fått barn for en stund siden om det er noe de har å selge?

Også sjekke ebay og wish kan være en idé [emoji4] bestilt noen søte baby klær på wish blant annet[emoji4] det aller meste veldig billig der[emoji4]

Takk for mange gode tips! :)

Jeg kom på (ja jeg er ikke den kjappeste for tiden :p) at jeg kunne jo legge ut en ønskes-annonse på FB-gruppen her jeg bor. Og siden jeg bor i studentby med mange studenter og barn så har jeg nå fått Bilstolpose, babygym, Stokke bæresele og badestol for en svært hyggelig pris :D

Vi har brukt veeeeldig lite denne gangen da vi har det meste etter storebror som tross alt ikke er rukket å bli så stor.
Syns det er tilbud på "alt" bare man følger litt med, og vi kjøpte også en del på finn.no sist:happy:

Kjøpt det aller meste brukt, via finn og facebook-sider. Omtrent ikke én ting jeg har kjøpt til full pris. Fulgt med på tilbud fra da jeg ble gravid og slått til på salg gjennom de siste åtte månedene [emoji1]

Denne dukket opp på fb min plutselig
[emoji16][emoji106][emoji106]
b18683958271c0d39a86ce89bfc49b16.jpg

Vi har hittil brukt litt over 7000kr, men det vil nok doble seg når vogna kommer. Vi har kjøpt det meste brukt, og flere ting har vi kjøpt "brukt" ubrukt :D Gjort kjempekupp der folk har solgt ting de har fått i gave til halv pris uten at esken noen gang har vært åpnet. Bilstol kjøpte vi ny på tilbud, og madrass ny fullpris. Vogna skal jeg også ha ny, og butikken er så treg med levering, håper den kommer snart. Har ikke fått vite prisen på den heller, så det kan jo bli spennende :p

Mitt tips er å sette på varsel både på finn og salgsgrupper på fb på relevante søkeord. F.eks få varsel på "Stokke steps".

Et annet tips er at når du skriver ønskes annonse, eller svarer på en salgsannonse, så spesifiser at du ikke har bil og gjerne vil ha det levert, mange ser ikke egentlig på det som et problem hvis de bare blir kvitt tingene de selger.

Back
Topp