Babybok/babyalbum

Bliss_nr2

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Sommerfuglene
Hvilken har dere? Og hva er bra med den og hvor er den kjøpt?
Ville ha like til unga, men den som fantes for 10 år siden finnes ikke nå.
 
Jeg lager selv jeg, driver med scrapbooking. Da får jeg det akkurat som jeg vil :) Har også en annen babybok, men er ikke så fornøyd med den. Lurer på om den heter boken om meg eller noe. kjøpt på bokhandelen. De har vel typ 4-5 forskjellige der vel :)
 
Jeg lager selv jeg, driver med scrapbooking. Da får jeg det akkurat som jeg vil :) Har også en annen babybok, men er ikke så fornøyd med den. Lurer på om den heter boken om meg eller noe. kjøpt på bokhandelen. De har vel typ 4-5 forskjellige der vel :)

Åå, det hadde jeg også planer om! Jeg har kjøpt inn og fått en del scrapgreier for å lage babybok, men så innså jeg at jeg har ikke peiling på scrapping, så jeg aner ikke hvor jeg skal begynne eller hvordan jeg skal gjøre det :knegg:

Siden jeg kanskje ikke får laget selv har jeg kjøpt boken "Da jeg var liten" på Nordli. Den er ok, men ikke helt som jeg ville hatt den, men bedre enn ingenting :)
 
Åå, det hadde jeg også planer om! Jeg har kjøpt inn og fått en del scrapgreier for å lage babybok, men så innså jeg at jeg har ikke peiling på scrapping, så jeg aner ikke hvor jeg skal begynne eller hvordan jeg skal gjøre det :knegg:

Siden jeg kanskje ikke får laget selv har jeg kjøpt boken "Da jeg var liten" på Nordli. Den er ok, men ikke helt som jeg ville hatt den, men bedre enn ingenting :)

Jeg tenkte jeg skulle samle de beste bildene fra det første leveåret og få laget en bildebok hos fotoknudsen. Et tips bare :)
 
Jeg tenkte jeg skulle samle de beste bildene fra det første leveåret og få laget en bildebok hos fotoknudsen. Et tips bare :)

Jeg har også sett på det! Tenkte å lage en bok for hvert år fremover, altså ikke bare for baby, men for og av hele familien :) Vil ha en babybok i tillegg, som bare handler om henne med tekst og første alt mulig hun gjør osv, som hun kan få selv :)
 
Jeg har også sett på det! Tenkte å lage en bok for hvert år fremover, altså ikke bare for baby, men for og av hele familien :) Vil ha en babybok i tillegg, som bare handler om henne med tekst og første alt mulig hun gjør osv, som hun kan få selv :)

Jeg har også tenkt å få laget slike bøker! For hvert år.

Har ei venninne som skal lage dette. Så sender inn bilder og tekst, så får hun laget en stil jeg liker og får sendt boken til trykk.
Ønsker å ha en sånn "skikkelig" bok med hardt cover. Som inneholder ett bilde for hver måned (tidslinje) + litt familiebilder og spesielle anledninger som kommer. Også litt historier rundt bildene sender jeg inn. (Har f.eks skrevet et brev om fødselen nå i starten)

Koster vel 500-600 for å få trykt ei sånn bok. Avhenger av kvaliteten jeg velger (betaler altså kun trykken). Nå har jeg ikke helt peiling på trykking, men det avhenger jo også av kvaliteten på papiret inne i boken. Og som jeg ble fortalt = jo bedre kvalitet, jo finere bilder.
I tillegg får hun 500kr for jobben.

Fikk tilsendt forslag på boken av bilder jeg har frem til nå for å godkjenne "designet". GLEDER meg til første året er over. Blir så fint! :love7
Regner med jeg kommer til å betale litt mer for jobben, er fornøyd etter "bare" tre måneder :laughing002 Tror jeg kommer til å elske det når jeg sitter med den fysiske boka i hendene!!

Bonusen er jo også at jeg får denne "boka" digitalt. Den var skikkelig pen å se på dataen også !
 
Åå, det hadde jeg også planer om! Jeg har kjøpt inn og fått en del scrapgreier for å lage babybok,
men så innså jeg at jeg har ikke peiling på scrapping, så jeg aner ikke hvor jeg skal begynne eller hvordan jeg skal gjøre det :knegg:

Siden jeg kanskje ikke får laget selv har jeg kjøpt boken "Da jeg var liten" på Nordli. Den er ok, men ikke helt som jeg ville hatt den, men bedre enn ingenting :)
Det er egentlig såre enkelt... ;) Gå på pintrest og få ideer, søk på LO'er/Lay outs. Finnes bøker på biblioteket å låne :) Viktigste å ha er et godt skjærebrett, ark i div. farger og noen med mønster. Og pynt/klistremerker. Et flytende lim som tørker fort og dobbeltsidig teip
You can do it :)
 
Det er egentlig såre enkelt... ;) Gå på pintrest og få ideer, søk på LO'er/Lay outs. Finnes bøker på biblioteket å låne :) Viktigste å ha er et godt skjærebrett, ark i div. farger og noen med mønster. Og pynt/klistremerker. Et flytende lim som tørker fort og dobbeltsidig teip
You can do it :)

Takk for tips! :) Jeg var faktisk på biblioteket og så etter bøker, men de hadde ingenting om scrapbooking! Tenkte da at jeg skulle få kjøpt meg en bok, men har visst ikke fått somlet meg til det enda. Pinterest var en god idé, skal titte litt der!
Alt av utstyr er kjøpt inn, så jeg må egentlig bare skjønne hvordan jeg skal gjøre det :nailbiting:
 
Takk for tips! :) Jeg var faktisk på biblioteket og så etter bøker, men de hadde ingenting om scrapbooking! Tenkte da at jeg skulle få kjøpt meg en bok, men har visst ikke fått somlet meg til det enda. Pinterest var en god idé, skal titte litt der!
Alt av utstyr er kjøpt inn, så jeg må egentlig bare skjønne hvordan jeg skal gjøre det :nailbiting:
Hadde det ikke vært for at jeg har ryddet vekk det meste pga at vi flytter, så skulle jeg ha lagt ut bilde av noe jeg har laget. Eller vent.... mulig het har noe gamle bilder fra da storesøster var liten, på facebook. Skal sjekke etter :)
 
Fant noen album sider nå, dette er fra da jeg startet, så er rimelig nybegynner jeg også når disse er laget. Ene siden er av meg og de 3 andre er av storesøster :)
 

Vedlegg

  • Anno 1981 meg.jpg
    Anno 1981 meg.jpg
    76,8 KB · Visninger: 14
  • Wiktoria album.jpg
    Wiktoria album.jpg
    71,7 KB · Visninger: 13
  • Wiktoria jul 2010.jpg
    Wiktoria jul 2010.jpg
    84,7 KB · Visninger: 14
  • Wiktoria smil.jpg
    Wiktoria smil.jpg
    62,7 KB · Visninger: 14
Jeg har "Da jeg var liten". Finnes i 3 farger, rosa, gul og blå. Passet bra for meg som har 3 barn. Ikke like fornøyd med all teksten, men limer inn bilder i stedet på de sidene jeg ikke vil bruke. Masse plass i boka, og positivt med lommer hvor man kan legge fine kort, ultralydbilder ol.
 
Back
Topp