Babybjørn

Grynet2

Glad i forumet
VIP
Jenten min holder hodet sitt ganske godt, men jeg støtter det fortsatt tilfelle tilfelle. Hun er ikke interessert i å være i bæreselen sin med ansiktet inn mot meg, er det aaaaltfor tidlig å vende henne utover?

Når vi går på kjøpesenter så hadde det vært greit å ha henne i sele, for det blir for kjedelig å ligge i vognen i lengden. Det er tungt å bære henne mens man samtidig skal skubbe på vogn [&:] Noen som allerede har vendt de utover? [:)]

Jeg har lært at det ikke er anbefalt å ha de fremovervendt i d hele tatt. Og siden jeg har guttebebis, så er det heller ikke anbefalt med babybjørn pga for stort trykk i pung/tiss....

Jeg har snuppa mi fremover[:D] Hun elsker å se, vil absolutt ikke sitte endre veien - da blir hun råååsinna. Hun er kjempesterk i nakken/hodet, har vært det siden fødsel, har nesten ikke trengt og støtte det. Og nå har hun stålkontroll[;)]

Hmmm... Hadde det vært skadelig hadde nok babybjørn blitt tatt av markedet vil jeg tro. Men jeg vet de anbefaler å vente til de holder hodet helt selv, noe jenten min har gjort en stund allerede [:)]

ORIGINAL: Kaysa86

Jeg har snuppa mi fremover[:D] Hun elsker å se, vil absolutt ikke sitte endre veien - da blir hun råååsinna. Hun er kjempesterk i nakken/hodet, har vært det siden fødsel, har nesten ikke trengt og støtte det. Og nå har hun stålkontroll[;)]

Prøvde å ha henne fremover bare her hjemme i sted, og hun stortrivdes. Tviler på jeg får henne i andre veien flere ganger [:D]

ORIGINAL: TS2010

ORIGINAL: Kaysa86

Prøvde å ha henne fremover bare her hjemme i sted, og hun stortrivdes. Tviler på jeg får henne i andre veien flere ganger [:D]

Ikke sant [:D] Kjedelig og ikke kunne se så mye tenker jeg

hvor lenge er det anbefalt at de maks sitter i selen, noen som vet? Med tanke på belastning på rygg osv?
Vi har begynt å bruke den litt hjemme 10-15min av gangen

30min -1time holder vel av gangen

ORIGINAL: TS2010

Hmmm... Hadde det vært skadelig hadde nok babybjørn blitt tatt av markedet vil jeg tro. Men jeg vet de anbefaler å vente til de holder hodet helt selv, noe jenten min har gjort en stund allerede [:)]
Det tror jeg og. Mini sitter fremovervendt i selen, er bare noen uker siden han begynte ned det.

Så vidt jeg har fått med meg, er den evige diskusjonen om babyer og for mye inntrykk grunnen til at de ikke anbefaler å ha barna forovervendt. Jeg tipper man merker det hvis barnet får for mye stress innabords av det. Jeg bærer i ergo, slynge og meitai, og vesla mi sitter kun mot meg. Hun vil helst sitte forover, men har behov for å snu seg når det blir for mye (og da sovner hun gjerne for da har hun fått nok), så hun er ikke er klar for det. Tipper mammainstinket ville sagt fra hvis man hadde babyen hadde blitt stresset av det, så gjør som dere føler!

tror vi får like mange svar på bruk av bæresele som start med velling, grøt o.l! En gjør det som passer for seg og barnet [:D] Så lenge de er fornøyde så er jo alt bare fryd og gammen!

Hehe... Ja, jeg var bare redd for at det var veeeeldig fyfy å ha henne forover pga nakke og sånt. Men nå har jeg prøvd forover, og jeg føler det går helt fint. Er selvfølgelig ekstra obs, men det går kjempebra. Og hun elsker å se seg selv i speilet når hun er oppi den [:D]

Back
Topp