Babybjørn vippestol og soving

Lenateacup

Glad i forumet
Jeg finner ikke noen konkrete svar på dette, så jeg spør her. Jenta vår er 2 mnd og sovner sjelden eller aldri i seng, derimot sovner hun kjempelett i babybjørn vippestolen! Vi har den på nederste hakket og hun ligger så og si flatt i den, den største forskjellen mellom den og senga er mest at vippestolen vugger og der gjør ikke senga. Kan jeg la henne sove i den eller må jeg flytte henne over i senga? For tiden våkner hun på sekundet om hun kommer i ei seng på dagtid og de dagene vi ikke har brukt vippestolen eller jeg har latt henne sove i armene mine de timene hun trenger så ender vi opp med en utslitt og overstimulert baby som har kjempevanskelig for å sovne om kvelden. Er veldig usikker nå.. vil jo ikke gjøre noe som vil gi henne vanskeligheter senere i livet!
 
så lenge stolen er så å si rett er det ikke farlig å ligge der, men du gjør deg selv en bjørnejeneste om hun blir vant til å bli vugget i søvn. En vane som er lett å få, vanskelig å få vekk...

Brio har slike "vuggeknotter" man kan sette på senga eks, om du vil la henne få lit vugging i senga.

Ellers må man bare lære de å sove i seng. prøv å bytt ut vuggingen med eks litt flaske eller annen kos i senga.
 
så lenge stolen er så å si rett er det ikke farlig å ligge der, men du gjør deg selv en bjørnejeneste om hun blir vant til å bli vugget i søvn. En vane som er lett å få, vanskelig å få vekk...

Brio har slike "vuggeknotter" man kan sette på senga eks, om du vil la henne få lit vugging i senga.

Ellers må man bare lære de å sove i seng. prøv å bytt ut vuggingen med eks litt flaske eller annen kos i senga.
Godt å høre at det ikke er farlig ihvertfall! Ja, hun har blitt godt vant her med vugging, men heldigvis sover hun uten problem i senga vår på natta! Nesten så jeg vurderer å legge henne der inne på dagtid men så er jeg sånn hønemor som må ha henne i samme rom.. :p haha
 
Back
Topp