BabyBjørn til spedbarn?

Spøkelseskladden

Forelsket i forumet
Jeg har en BabyBjørn, helt vanlig, og jeg lurer på om det går an å bruke den til en 4 uker gammel baby? Eller må man ha spedbarnsinnlegg i den da? Skal på lekeplassen med begge mine små, og tenkte å ha snuppa i BabyBjørnen og guttungen (på 17 mnd) i vogn. Noen som vet? 

Nå bør man vel ikke bruke BB i det hele tatt egentlig... Hverken med eller uten innlegg. Men den funker vel med et lite pledd eller noe som nødløsning?

Har både sjal og meitai, men det ligger på loftet, og jeg kommer meg ikke opp der med begge kidsa nå... Er bare snakk om en liten tur til lekeplassen, men jeg vil ikke ta BB'en i bruk om den er kjempefyfy! 

Takk for svar :) 

Så lenge ungen e over 3.5 kg, og ikke skal være i selen lengre enn max 15 minutt så går det bra å bruke selen.

Dette er det vi fikk opplyst om i babybutikk der de som selger utstyr faktisk hadde spesialisert seg på babyer og anatomi. (De hadde gått på kurs og blitt skikkelig opplært av fagfolk)

De hadde blitt opplært i at sjal var mye skumlere enn babybjørn bæresele, da de fikk se video om unger som hadde blitt kvalt i disse sjalene.

Sofie. skrev:
Så lenge ungen e over 3.5 kg, og ikke skal være i selen lengre enn max 15 minutt så går det bra å bruke selen.

Dette er det vi fikk opplyst om i babybutikk der de som selger utstyr faktisk hadde spesialisert seg på babyer og anatomi. (De hadde gått på kurs og blitt skikkelig opplært av fagfolk)

De hadde blitt opplært i at sjal var mye skumlere enn babybjørn bæresele, da de fikk se video om unger som hadde blitt kvalt i disse sjalene.

Åh, så greit! Da tar jeg lillesnupp i BB'en, og triller gutten opp til lekeplassen, og så legger jeg lillesnupp i vognen mens gutten leker! :D

Kan brukes til barn over 3,5 kg. Selv ville jeg ikke hatt en så liten baby oppi der mer enn 10-15 minutter. De blir slitne i nakke og rygg.

Sofie. skrev:

Om man bærer babyen oppreist i sjal er det ingen fare Disse skrekkhistoriene om babyer som dør i sjal handler stort sett om løse dype slynger som ikke omslutter barnet godt nok og gjør at den ligger altfor langt ned og får hodet liggende nedover mot magen!

Hva slags anatomi skal man være opplært i for å anbefale at barnet bæres etter bekkenet med all belastning der, i stedet for å bæres i froskestilling i et sjal med vekten fordelt over hele ryggen?? Høres helt merkelig ut synes jeg!

Og disse sjalene hvor barn har dødd? Det er helt feil bruk av en type slynger som ble solgt i USA - vi har ikke hatt noen slike dødsfall i Norge, så det er feilinformasjon, og i verste fall direkte løgn

Back
Topp