Babybjørn eller ergobaby-bæresele?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
I sommer skal vi mest sannsynlig på ferie til danmark. Inn på båten kan jeg ikke ha med meg vognen da den blir for stor. Jeg tenker at en bæresele vi være mest praktisk da som hun kan være i mens vi går rundt på båten, men hun skal ikke være i den lenge av gangen. :-) Lurer derfor på, hvilken bæresele anbefaler dere av de to, babybjørn eller ergobaby? Og hvorfor?

Jeg annbefaler ergobaby på hrunn av at babyen får feil hoftestilling med baby bjørn. Babybjørn er heller ikke så god for bærer.

Jeg lånte en babybjörn sist svangerskap. Vesla tror jeg hadde det fint i den, men jeg fikk utrolig vondt i skuldrene av den. Har og hørt at den ikke er så bra for hoftene til babyer, men jeg tror det gjelder spesielt de babyene som har problemer med hoftene fra før. (Hoftedysplasi)

Uansett, jeg ville gått for Ergobaby. :)

Vi hadde begge sist. Ergobabyen kan du bruke mye tidligere og som det skrives over her vil babyen sitte i en mer naturlig stilling i den, derav navnet "ergo"baby. I tillegg synes jeg den var bedre å bære henne i. Når det er sagt kjøpte vi også Babybjørn etter noen mnd. fordi man ikke kunne ha babyen sittende forover i Ergobabyen tidligere. Når babyen blir større og vil se mer, egnet derfor ikke den seg like godt. Jeg tror imidlertid de har kommet med en ny modell etter at vi kjøpte vår i 2012 som gjør det mulig, så da burde ikke det være noe problem. ☺️

Sniker fra mars. Ergobaby anbefaler jeg og jollyroom har tilbud med nyfødtinnlegg. Utrolig god på og kjempe fin

Går det an å kjøpe bare nyfødtinnlegget noen plass? Har fått en ergobaby av søsteren min i dag, men ikke med nyfødtinnlegg. Så ville hatt det om det går :-)

Glem det. Fant enkle nyfødtinnlegg på jolly rom når jeg letet litt bedre enn hva jeg gjorde før jeg spurte her. Hehe :-D lete skikkelig først er oppskrytt tydeligvis :-)

Jeg har kjøpt ergobaby denne gangen :) Hørt mye negativt om babybjørn, men tenker og at den må jo være ok til bruk i korte perioder ? Hadde Mei Tai og elastisk sjal til de 2 første, men måtte ha noe som er lettere å få på seg denne gangen :P sånn at sambo kanskje bærer litt også...

Har prøvd begge deler, og likte babybjørn best for min egen del. Kan være noe med selen i forhold til overkroppen min :D Og med justering for babyene bein og hofter nederst med glidelås, syns jeg den var grei å tilpasse. Tror jeg ville prøvd litt i butikk og kjent på hva som ble mest behagelig.

Glem det. Fant enkle nyfødtinnlegg på jolly rom når jeg letet litt bedre enn hva jeg gjorde før jeg spurte her. Hehe :-D lete skikkelig først er oppskrytt tydeligvis :-)

Mer lettvint å få andre til å lete, haha. ;) Bra du fant, da. ;)

Mer lettvint å få andre til å lete, haha. ;) Bra du fant, da. ;)

Hehe. Sant det :-P men nå har det dukket opp et nytt problem. Beltet som skal rundt hoften er en del for kort :-( prøver å finne ut om det finns belteforlenger eller hva å kalle det. Sånn jeg kan få den rundt livet. Greit nok at magen min er litt større enn vanlig, men ikke så utrolig mye. Og den vil jo være større en stund etter fødsel og. Så viss jeg ikke finner noe forlengergreier så kan jeg ikke bruke den uansett :-( buhuuu. Viss jeg ikke kan bruke den så er det vertfall greit at jeg har arvet den og ikke brukt masse penger. Hehe

Sniker fra august 14 :)

Vi kjøpte den nye Babybjørn og er veldig fornøyd med den. Mange justeringsmuligheter og egne innstillinger for spebarn. Passer både meg og mannen godt. Er heller ikke noe problem mtp hoftene, da denne er godt tilpasset de yngstes behov :)

Jeg hadde en babybjørn når vesla ble født i 2013, men fikk så utrolig vondt i skuldrene av den. Var umulig å bære henne i den i mer enn 15min uten at det gjorde vondt. Fikk prøve låne Ergo 360 av en venninne og denne syns jeg var såå mye bedre. Så vi skal til innkjøp av den regner jeg med:)

Har ergobaby. Jeg var ikke fornøyd med den når storebror var liten. Brukte bæresjal på han. Men når han ble større brukte vi ergobaby å er veldig fornøyd:)

Back
Topp