Babybilstol sitter helt fast i isofixbase - hjelp!

glab80

Glad i forumet
Vår helt nye Recaro Guardia babybilstol (etterfølgeren og i praksis nesten helt lik som Recaro Privia, bruker akkurat samme base som Privia) er helt umulig å få tatt ut av isofix-basen! Er det noen andre som har opplevd dette med Recarofix base? Med Recaro Privia eller Recaro Guardia? Jeg trenger hjelp til hvordan jeg kan få det løs.

Nei, dessverre. Men jeg har klart å få tatt ut hele greiene (altså sammenkoblet base og bilstol) fra bilen, da.

Hei. Jeg byttet fra privia til guardia, pga dette problemet. Men nå sitter pokker'n i okkern det nye sete fast i basen også!! Altså guardia setet. Jeg klikker jeg, har seks uker igjen til termin og har ikke tid til slikt tull!! Værst er det at bilsetet er kjøpt på nett og må med posten. Kommer jo til å ta evigheter (føler jeg da siden jeg er så syykt rasjonell i øyeblikket). Men om du har fått det løst fra basen nå, hva gjorde du evt.?
PS, anbefaler IKKE dette sete med isofix base til de som skal kjøpe nytt. Spar deg for evt frustrasjon (veit at det ikke skjer med alle, men når jeg har opplevd det to ganger, da må det være lov å si)

Hei. Jeg byttet fra privia til guardia, pga dette problemet. Men nå sitter pokker'n i okkern det nye sete fast i basen også!! Altså guardia setet. Jeg klikker jeg, har seks uker igjen til termin og har ikke tid til slikt tull!! Værst er det at bilsetet er kjøpt på nett og må med posten. Kommer jo til å ta evigheter (føler jeg da siden jeg er så syykt rasjonell i øyeblikket). Men om du har fått det løst fra basen nå, hva gjorde du evt.?
PS, anbefaler IKKE dette sete med isofix base til de som skal kjøpe nytt. Spar deg for evt frustrasjon (veit at det ikke skjer med alle, men når jeg har opplevd det to ganger, da må det være lov å si)
Jeg har ikke fått det løs, og har heller ikke rukket å være hos forhandleren for å få erstatningsbase og sete.

Jeg spurte recaro Norge på Facebook om de visste hva man kunne gjøre for å få det løs fra hverandre. Men det var ikke noe mer enn at man skulle gjøre som "normalt", løse ut med det håndtaket bak på setet. Løfte bak først, så foran. Evt prøve å trykke setet på plass først og så prøve på nytt.. De ville at jeg skulle sende det til dem. Men tror det er best via forhandler, hvertfall for min del da jeg ønsker penger tilbake.
Synes det virker som basen har låst seg. På det gamle fikk vi løsna det på ene siden.

Back
Topp