Babybilder, hvorfor er det så dyrt?

Mirmamm

Glad i forumet
Junibarna 2015
Er det dyrt? Prisene varierer jo veldig, noen har gratis fotografering, hos andre koster det fra 1500 til 4000/5000. Og så koster bildene, bare å få et par på cd koster et par tusen, og det med vannmerke.
Er utgiftene så høye at fotografene må ta godt betalt for å ha til smør på skiva, eller er det dyrt pga status?
Fotograferte storebror, og kjøpte cd og gavekort, men kjøpte ikke noen forstørrelser da. Nå tenker jeg vi vil ha noen søskenbilder i tillegg, men det plager meg at jeg ikke forstår hvorfor det koster så mye :s
Hva syns dere? Er det bare jeg som ikke helt forstår omstendighetene, eller er det dyrt?
 
Det er jo veldig dyrt. Overpriset. Men som nuttakanutta sier, så er folk villige til å betale. :p
 
Det er sånn jeg føler det og, man kommer fort opp i 10 000 hvis man vil ha et større bilde i tillegg til kort. Er penger jeg heller vil investere i noe barna i større grad får nytte av liksom..
 
Jeg tok bilder selv, er ikke så flink men syns fotograf er for dyrt. Har speilreflekskamera og fine strikkeklær. La han på et teppe på spisebordet og knipset sikkert 200 bilder. Ca 10 ble fine ;)
 
Jeg har speilrefleks kamera, tar litt bilder selv, blir ikke sånn kjempe fine men. Men fikk ei venninne til å ta når hun var 3mnd og nå 1år, hun tok rundt 600 kr! :D veldig fornøyd med de! Lønner seg ofte å ta med hobbyfotografer, er ofte litt billigere.
 
Jeg har knipset endel selv, og det med iPhone. Jeg er veldig fornøyd med flere av bildene! Har man litt øye for dette med å ta bilder, så blir det ganske ålreit. Jeg brukte strikket klær/teppe som mamma har laget til lillepruppen, og la han på et skinn jeg har (oppå senga med hvitt sengetøy). Jeg har ikke redigert bildene mye enda, men gjør man det så blir det nok enda mer knall :)

Aldri i verden om jeg betaler flere tusenlapper for å få en profesjonell til å knipse noen bilder.
FullSizeRender.jpg
Skjermbilde 2015-09-22 kl. 14.38.36.png
 
Jeg har knipset endel selv, og det med iPhone. Jeg er veldig fornøyd med flere av bildene! Har man litt øye for dette med å ta bilder, så blir det ganske ålreit. Jeg brukte strikket klær/teppe som mamma har laget til lillepruppen, og la han på et skinn jeg har (oppå senga med hvitt sengetøy). Jeg har ikke redigert bildene mye enda, men gjør man det så blir det nok enda mer knall :)

Aldri i verden om jeg betaler flere tusenlapper for å få en profesjonell til å knipse noen bilder.
Vis vedlegget 137359
Vis vedlegget 137360
Wow du er skikkelig flink :) Er de redigert eller hvordan fikk du det flotte lyset?
 
Enig i at det er dyrt ja, jeg tar alle bilder selv. Men det er dyrt med fotoutstyr og lokaler, redigering tar tid. Tror nok de må ta såpass for å tjene godt.
 
Dere som tar bilder selv, hvor fremkaller dere bildene? Hvor får dere mest og best for pengene?
Har speilrefleks og mannen er flink på redigering så burde kanskje prøve :)
 
Jeg kan ikke ta bilder. Skjønner meg ikke på lys og div. Så jeg betalte 15000 for fotografering av storesøster. nå må vi betale ca 25000 for samme bilder til lillebror. Helt sykt!!!!! Hjæææælpes! Har vurdert å høre om noen kjenner noen som kjenner noen som kan ta bilder ☺
 
Jeg kan ikke ta bilder. Skjønner meg ikke på lys og div. Så jeg betalte 15000 for fotografering av storesøster. nå må vi betale ca 25000 for samme bilder til lillebror. Helt sykt!!!!! Hjæææælpes! Har vurdert å høre om noen kjenner noen som kjenner noen som kan ta bilder ☺
Oi, det er veldig dyrt. Hvor mange forstørrelser tok dere da?
 
Wow du er skikkelig flink :) Er de redigert eller hvordan fikk du det flotte lyset?

Takk for det, hyggelig å høre :) De er redigert litt på mobilen. Bruker appen VSCOcam. Han ligger som sagt på senga, og det er et stort vindu til høyre for han som gir lyset og skyggene. Midt på dagen, og når det er overskyet ute/ ikke direkte sollys som kommer inn.. :)
 
Brukte jojo studio i Oslo og betalte 4500. Fikk 20 høytoppløselige bilder på cd og et lerret på 30x40 cm. Var veldig fornøyd med bildene :)
Vi tok bildene i to sesjoner, en før og en etter graviditeten.
 
Til nå har det vært veldig kjekt at en I familien er hobbyfotograf. Kommer langt med det og han tar bildene gratis :)
 
Jeg kan ikke ta bilder. Skjønner meg ikke på lys og div. Så jeg betalte 15000 for fotografering av storesøster. nå må vi betale ca 25000 for samme bilder til lillebror. Helt sykt!!!!! Hjæææælpes! Har vurdert å høre om noen kjenner noen som kjenner noen som kan ta bilder ☺

Med den prisen regner jeg med bildene også er innrammet? Her får vi eierrettigheter for alle bildene når vi handler for over 10000. Og dermed kan vi bestille billigere forstørrelser..
 
Vi betalte 2500kr for 6 ferdig redigerte bilder, hvert bilde i 3 forskjellige fargenyanser:) Fikk en DVD med alle filene på! Dette var hos Lisbeth Traaholt:)
 
Med den prisen regner jeg med bildene også er innrammet? Her får vi eierrettigheter for alle bildene når vi handler for over 10000. Og dermed kan vi bestille billigere forstørrelser..
Ja var med innramming☺ men synes ikke det forsvarer den høye prisen. Har funnet annen fotograf som er langt billigere og har fine baby bilder
 
Back
Topp